Episode 28 - What happend?

Han hjälpte mig fram till sängen och bäddade ner mig.
Tårarna slutade inte rinna. 
'' Jag orkar inte mer.. ''. snyftade jag fram.
Justin slog sig ner på sängkanten.
'' Shh.. ''. sade han och smekte min kind.
'' Nej, mitt liv är förstört! Min mamma är borta, pappa älskar mig inte, jag och Jenna kommer baa mer och mer ifrån varandra och jag har förlorat DIG!''. tjöt jag och grät mt hans kudde.
'' Du har inte förlorat mig.. Det är jag som förlorat dig!''. sade Justin.
Jag snyfta till och mötte hans blick. 
Jag såg smärtan i hans vackra ögon även fast min syn var suddig av tårarna.
Sagta kände jag hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre. 
Tillslut vart allt svart.
 

 
 
 
JUSTINS PERSPEKTIV:

'' Du har inte förlorat mig.. Det är jag som förlorat dig!''. sade jag och bet mig hårt i läppen.
En tår föll ner för hennes kind innan hennes ögon sagta stängdes.
Jag smekte hennes kind och skådade hennes röda kinder med svarta ränder av hennes mascara.
Hon var så vacker.
Fan att jag låg med Jessica, jag ångrar det. Jag förlorade den tjej som jag gillade så otroligt mycket för ett dumt ligg. 
Jag böjde mig ner över Cassandra och pussade hennes panna innan jag gikc ut från rummet.
Jag hade bara druckit ett glas öl så jag var inte alls berusad.
Och just nu hade jag inte tänk bli det heller.
Jag kunde inte sluta tänka på henne, Cassandra. Att vara ifrån henne är det svåraste som finns.
Hon har undvikit mig hela veckan, vägrat prata med mig.
Vafan har jag ställt till med? 
Jag gillade henne så otroligt mycket så låg jag med subban Jessica? 
Varför jag är med henne och hennes hundvalpar`? Jo för idioten Roy har en chrush på en av hennes valpar. 
Vilket är jävligt irriterande, för vi måste umgås med dem hela tiden.
SEn klänger Jessica på mig hela fucking tiden också. 
Och hennes pipiga röst är det värsta som finns.
Jag gick ner för trappan och såg hu det blev mindre och mindre folk. Tack och lov.
Min blick sökte efter någon i gänget, så sågj ag Alex sitta i soffan med en öl i handen.
Snabbt gick jag fram till honom och drog upp honom i min höjd.
'' Vem fan bjöd hit Cass?''. röt jag.
'' Wow Biebs, ta't lugnt! ''. sade han coh höll upp händerna i försvar.
'' Vem var de?''. röt jag arg.t
'' Bruce!''. sade han.
Jag släpte honom och gick runt och letade efter Bruce.
Han satt i en fotölj med en äcklig blondin i knät.
Jag gick med bestämda steg mot honom och hans ögon mötte mina.
Tjejens ögon spärrades upp och hon gick genast iväg.
'' Bruce!''. sade jag och tröck honom upp mot väggen.
'' Fan Justin! Va håller ud på med?''. röt han.
'' Varför bjöd du hit Cassandra? DU VISSTE ATT HON MÅDDE DÅLIGT!!''. röt jag.
'' Ta det lugnt Justin, jag trodde inte hon skulle bli så deperimerande!''. 
Jag höjde mina ögonbryn. Ilskan kokade inom mig.
'' Jag trodde fan du var smartare än så!''. sade jag och tröck honom hårt mot väggen.
'' Vafan ta det lugnt okey? ''. röt Bruce och puttade bort mig.
 
 
Jag höjde min hand och slog han hårt över kinden.
Därefter kände jag ett par armar om mina och hur jag drogs bakåt.
Roy och Nick hade tagit tag om mig.
Alex och Seth om Bruce.
Mina knytnävar spändes. Ilskan gled sagta ut ur mig och jag slet mig låss från deras grepp och gick upp på över våningen.
Sedan gick jag ut på balkongen och slog mig frustrerat när i en av stolarna.
Jag drog mig hårt i håret och stönade högt.
Varflr blir jag så förbannad över en sån liten sak?
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV/DAGEN EFTER:

Jag vaknade med världens huvudvärk. Vafan hände igår? 
Jag satte mig upp i sängen och skulle precis öppna mina ögon då jag kände hur dem var helt svullna.
När jag äntligen fick upp ögonen insåg jag att jag inte var hemma utan i JUSTINS rum!
Oboy, vad hade hänt i går?
Jag måste sluta dricka, allvarligt.
Mitt huvud värkte och mina ögon, samt kinder var svullna. 
Men som turv ar var jag ensam i rummet.
Vart var Justin då? Hade vi gjort något? Jag reste mig upp och såg att jag fortfarande hade på mig klänningen så tydligen inte.
Jag gick in på Justins toa och vart chockad när jag såg min spgelbild.
Mitt hår var ruffsigt, mina kinder röda och uppsvlunda samma med ögonen.
Sen såg jag ut som en panda, kul.
Snabbt tvättade jag bort mitt smink och satte upp håret i en ruffsig knut.
Jag hade en speciell mening i mitt huvud.  '' Du har inte förlorat mig.. Det är jag som förlorat dig!''.
På något sett kunde jag inte släppa den. Jag vet inte vart jag fått den ifrån eller när.
Den bara fanns här.
Jag tog sedan mina pumps i handen och min väska coh smög ut från hans rum.
Det var tyst. Antagligen sov alla.
Jag tog upp min mobil ur min väska och kollade på klockan, 10.23! 
Inte så farligt.
Jag smög ner för trappan och skådade det förstörade och smutsiga huset. Det låg muggar över allt, fimpar, alkohol burkar och flaskor.
Och det stank unket.
Min blick stannade i slutet av trappan. Jag minndes att någon drog mig upp för trappan och jag vägrd
Jag smög in i vardagsrummet och såg Alex coh Justin ligga i varsin soffa med en varsin filt över sig.
Deras snarkningarna hördes i hela rummet.
Vilket fick mig fnittra till.
Det sista jag minns av gårdagen är att jag dansade med Bruce och hur Jusitn la sina armar om min midja och jag sprang ut i köket.
Sedan är allt bara minnes luckor.
Jag smög ut från huset och stängde dörren försiktigt efter mig. Sedan började jag gå längs gatorna mot mitt hus.
Tack och lov var det bara några gator. 
Jag gick längs gatorna, barfota med världens huvudvärk.
 '' Du har inte förlorat mig.. Det är jag som förlorat dig!''. mumlade jag för mig själv flera gånger.
Jag började minnas lite från festen. Jag började gråta, sen var det Alex och roy som försökte få mig sätta mig ner. Jag var hysterisk, men varför kommer jag inte ihåg.
Sedan sprang jag in i någons famn, Justins. 
Efter det vart det tomt. Det är det ända jag kom ihåg.
Kanske var det justin som sagt meningen? Nej varför skulle han säga de? Han gillar inte mig? 
Eller hur?
Jag skymtade mitt hus längre ner på gatan vilket fick mig gå fortare.
När jag ätnligen kom fram låste jag upp dörren, tack och lov var inte Jenna hemma.
Jag sprang in till toaletten tog en huvudvärks tabletten och svlade den.
Sedan drog jag av mig kläderna och tog en snabb dusch innan jag drog på mig min rosa mjukisdress.
Jag gick sedan ner och tog fram ett par pankakor som stog i frysen och värmde på dem.
Jag tog dem och gick och satte mig i soffan och slog på tv:n. 
Mit huvud värkte och min kropp var helt slö. Och det var lördag, och snart skulle Jenna komma hem också.
Minuterna gick och huvudvärken gick sagta över. 
Klockan var snart 15 och antagligen åker Jenna från sitt jobb då.
Jag helt död i soffan. 

Min mobil började ringa, äntligen nån som vet att jag finns, tänkte jag och svarade.
'' Hallå!''. 
'' Hej, det är Alex!, vart är du?''. 
Jag bet mig i läppen. '' Hey, jag är hemma..''. 
'' När drog du?''. 
Ett skratt lämnade mina läppar. '' Alex jag kan ta hand om mig själv!''.
'' Det såg inte ut som det igår..''. 
'' Apprå på det, vad hände?''.
'' Öh.. ''. sade han. 
Jag hörde  ett högt skratt i bakrunden, Justins. Ett litet leende spreds på mina läppar.
Hans skratt var de underbaraste som fanns.
'' ÖH vadå?''. sade jag.
'' Jag tror du däckade i Justins rum bara, jag hjälpte dig upp för du vägrade sluta dricka... öh.. sen så ja somnade du,,''. sade han. 
Jag hörde hur han var nervös.
'' Ljuger du för mig nu Alex?''. sade jag.
'' Ey Alex vem snackar du med?''. sade Jusitn i bakrunden.
'' En tjej kompis!''. sade Alex.
JAg hörde hur Alex började säga nej och springa där ifrån.
'' Ge mig mobilen Alex! Vill se vem du har en chrush på!''. ropade Justin i bakrunden.
Jag satt förvirrad hemma i min soffa med mobilen mot öran.
Jag hörde hur Justin skrattade högt innan han tog mobilen.
'' Hallå?'. sade han med ett skratt.
Jag blev gråtfärdig. '' Hey..''. sade jag.
'' Cass?''. 
Man hörde att han var chockad.
'' Det är jag.''. mumlade jag.
'' Fuck, är det dig Alex är kär i?''.
Ett fnitter lämnade mina läppar. '' Nej, vi är bara kompisar. Han är som en bror för mig.''. 
'' Åh.. Bra.. Vart orolig där..''. sade han.
Det var tyst i bakrdunden. Antagligen var han inne på en toa eller något.
Ingen av oss sa någoting, det vart så pinsamt.
'' Så.. Hur mår du?''. sade Justin nervöst.
Jag bet mig hårt i läppen för att inte börja gråta.
'' Bra.. Välldigt bra faktist!''. Lögn, jag mådde sämst. Jag ville ha honom här och gosa mig in i hans famn.
'' Aa.. Okej.. ''.
'' Du då?''. sade jag.
Det har var någ det stelaste samtalet jag haft.
'' Jo.. Helt okej..''. 
'' Så vem ska du gå på balen med?''. sade jag sedan.
'' Vet inte.. Blir väl Jessica..''. sade Jusitn.
Jag kände hur tårarna var på väg.
'' aha okej.''.
'' Du själv?''.
'' Vet faktist inte. Liam.''. sade jag nervös över hans reaktion.
'' Okej.''. 
Jag kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder.
'' Jag måste lägga på, hejdå Justin!''. sade jag och la på.
 
 
Tårarna började rinna ner för mina kinder och jag kurade ihop mig som en liten boll i soffan. 
Varför skulle allt vara så jobbigt?
Varför fanns Jessica? Hon förstörde allt. 
Jag och Justin kanske inte var menade för varandra? Det kanske var därfer de tinte funkade mellan oss.
Tankarna for runt i huvudet, jag hade inte ens märkt att Jenna kommit hem.
'' Cass?''. ropade hon från hallen.
Jag tårkade snabbt tårarna och ropade tillbaka.
'' Vardagsrummet!''. 
Hon tog av sig sina kläder, gick in i köket och lämnade matkassarna och gick sedan ut till vardagsrummet.
'' Har du gråtit?''. sade hon chockat.
Jag bet mig hårt i läppen för att inte släppa ut tårarna.
'' Nämen gumman!'. sade hon och kramade om mig.
Tårarna började rinna oavbrutet. 
'' Jag orkar inte Jenna!''. snyftade jag fram.
'' Cassie, vad har hänt?''. sade hon och drog handen över min rygg.
Jag tänkte inte hålla det inne. Hon är min ssyter och jag litar på henne.
'' Det började med en kille vid namn Justin-..''. började jag.
Sedan berättade jag att jag ljugit för henne, men jag berättade inte om att jag blivit misshandlad. 
Jag berättade de viktigaste som inte skulle göra henne orolig.
''..- och nu vet jag inte vad som kommer hända. Mina känslor är fortfarande kvar och det känns som allt är hopplöst..''. mumlade jag.
Jenna hade lyssnat hela tiden, och hon vart inte ens sur.
'' Älskar du honom?''. Var det ända hon frågade.
Jag tänkte efter. '' Ja.. '' sade jag rätt tyst.
Jag hade precis erkänt att jag älskade Justin, gjorde jag verkligen de? Eller är det en inbillning?
'' Då tycker jag att du ska kämpa för er. Jag känner dig och du är ingen som ger upp!'. 
'' Jo, när det känns hopplöst..''. mumlade jag.
'' Det är inte hopplöst, älskar du verkligen honom är inget hopplöst!''. sade hon.
'' Jag vet bara inte vad jag ska göra!''. sade jag och tårkade tårarna.
'' Berätta för honom hur du känner, även fast det han gjort mot dig är illa. Har du låtit honom förklarat?''.
'' Inte helt.. ''.
Vi pratade i säkert 2 timmar om förhållande och vad jag skulle göra.
På balen ska jag snacka med honom, eller på efter festen.
Vi gick ut till köket och slog oss ner vid köksbordet med varsin skål glass och snackade om gamla minnen.
' Kommer du ihåg när du ramlade utanför vårat gamla hus, sen kom Brian som du var dö kär i?''. sade Jenna med ett busigt leende.
Jag suckade och tittade ut genom fönstret.
'' Du var tvungen att påminna mig va?''.
 
 
Hon skrattade högt. '' Japp!''.
'' Jag har inte träffat honom sen dess, sjukt..''. sade jag, men jag kunde inte låt bli att skratta.
'' Sen.. dog mamma..''. sade Jenna och bet sig i läppen.
Jag nickade.'' Sen flyttade vi hit..''. 
Vi båda blev nervösa. Vi har inte pratat så mycket om mamma sen olyckan.
Vi båda var helt förstörda.
'' Så har du ätit?''. sade hon.
'' Japp.. Ska ta och gå upp på mitt rum.''. sade jag.
'' Aa.. Okej! Jag kom'mer åka iväg tidigt imorgon för jag ska på en något möte!''.
Jag nickade. '' En söndag?''.
'' Ja, får ännu mer lön då!''.
Jag nickade och gick sedan ut från kökket och upp till mitt rum.
Jag slog mig ner i sängen och tog upp min mobil. 
Sedan slog jag Bonnies nummer.
'' Bonnie här!''. sade hon.
'' Hey, Cassandra här!''. flinade jag.
'' Hej!''. utbrast hon.
'' Lust att komma över och ha tjejkväll? Har mycket att snacka om!''. 
'' Ja självklart! Jag åker förbi affären och köper lite snacks och sånt!''.
'' Åh tack! ''.
'' Ses snart då!''.
'' Det gör vi, hejdå!'' .sade jag och la på.
Jag gick in till garderoben och drog av mig mina kläder för att sätta på mig ett par hotpants och ett linne.
Sedan satte jag om mitt hår till en bättre knut på huvudet.
Jag gick sedan fram till fönstret och öppnade det, rummet var kvaft och varmt.
Min blick åkte över bakkgården. Jag såg hur någon stå i en av buskarna.
Men inte vem.
Det var mörkt.
Mina ögon for upp och paniken steg inom mig.
Jag vände mig mo och tog min mobil för att ringa polisen men när min blick gick ut där personen stått var det ingen där.
Min mun föll vidöppen. 
Halucinerade jag eller?
Jag sprang till sängen och slog mig ner. 
Hade det stått någon utanför mitt fönster?
Jag hörde hur någon knackade på mitt fönster, mitt hjärta började dunka fortare och fortare.
Det knackade ännu en gång.
Vad skulle jag göra? Tänk så är det Cain? 

 
 
Dun, dun duuuun! 

Vem är där?:o Cain? Liam? 

Jag såg att jag fick frågor om jag hade skrivit förra kapitlett, JA det har jag!
Bloggen blev hackade strax efter jag lagt ut det ungefär! 
Så var inte oroliga jag har skrivit det! :) 

Har nu bytt lösenord på bloggen och förmodligen kommer ingen mer hacka sig in på den !:)

Älskar er!
 
 
 

Kommentarer
Sonja

Som vanligt lääängtar jag tills nästa!! Hoppas på ett ikväll?;) men tycker justin och cass ska gå på balen tsm..:( jag tycker att justin ska komma till henne så snackar dom sen visar han i skolan att han älskar henne! aja, du är grymt bra!!



2012-11-28 @ 15:47:14
anonym

NÄÄSSTTA!!! <3333



2012-11-28 @ 16:40:42
Linn

NÄÄÄÄÄÄÄSTA TAAAAAACK ;)



2012-11-28 @ 17:00:37
MARIE

OM...IBFJNDKJVUBHVGJFCD SJUKTBRA MEN JAG TROR ATT DE E JUSTIN HEHEH!! NÄSTA TACK!! <3 <3 :*



2012-11-28 @ 17:02:53
Frida

Sv: Nu har jag äntligen planerat allt ordentligt.. ANYWAY, minns du länkbytet vi pratade om? :)
Det skulle vara jätte bra om vi tar det nu på söndag klockan 12. Du kan ju göra ett tidsinställt då? :D Svara gärna på min blogg!!



Blogg: http://mybieberdrug.blogg.se
2012-11-28 @ 17:03:58
roza97

Åhhhh, snälla det måste vara Justin elr cian!! Sorry men jag gillar inte Liam han förstör för cass och Justin känns det som... Iaf kan Justin och cass prata innan baken så de kan gå tsm och att typ Justin dissar Jessica för att gå med cass och att alla blir jätte chockade??!?!? :)<3 fortsätt skriv så att nästa kapitel kommer ut snabbt, please!?!? Du är gym... <3



2012-11-28 @ 17:22:58
roza97

Balen inte baken!!! ;)



2012-11-28 @ 17:23:42
Emelie

Jätte bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2012-11-28 @ 17:25:06
Anonym

Omfg!!!!!!!¡ meraaaaaaaa



2012-11-28 @ 17:47:43
Amanda

Novellen är så otroligt spännande! Vill inte vänta längre på ett nytt kapitel! Du är så duktig på att få läsaren att bli intresserad, förstår inte hur du kan orka skriva så pass bra som du gör. Keep up the good work, girl!



2012-11-28 @ 18:15:28
Anonym

MERA KVINNA <3333333



2012-11-28 @ 19:27:58
Anonym

Merrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



2012-11-28 @ 19:53:44
Anonym

Meeerrr



2012-11-28 @ 19:53:54
Amanda Bieber<3

åhh meeer<33



Blogg: http://jdbnoveller.blogg.se
2012-11-28 @ 21:03:19
Anonym

Bra berättelse, men du får jobba ganska mycket på grammatiken



2012-11-29 @ 16:55:55
Frida

ville du göra ett länkbyte? Har kommenterat några kommentarer över men vet inte om du missat det... Skulle vara jätte kul om du vill det! :D



Blogg: http://mybieberdrug.blogg.se
2012-11-30 @ 15:22:26




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback