Episode 25 - New boy.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Hon skulle inte få veta. Hon skulle bryta ihop. Hon har tillräkligt med problem om kring sig.
Jag gillar henne, otroligt mycket, och jag kan ge upp mitt eget liv för henne.
Vilket jag gjort dem senaste dagarna.
Den killen som lägger ett finger på henne nästa gång är dödens. Ingen rör henne. 
Jag tog upp min mobil och ringde Bruce.
'' Bruce?''. sade han dirket.
'' Idioten har varit hemma hos Cassandra och slaigt ner Jenna hennes syster och lämnade en lapp, allvarligt talat Bruce! Nästa gång idioten gör någonting ska jag slå ihjäl honom!''. röt jag argt medans jag gasade på mer och mer på motorvägen
 

 
 
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV/ DAGEN EFTER: 


Jag slog trött upp ögonen och stängde av alarmet. Måndag, vilket betydde skola.
Med en suck gick jag upp och in till garderoben. Jag tog på mig ett par svarta slimjeans och en röd stickad tröja. 
Sedan tog jag min svart/röda skinväska och packade ner idrottskläder, plåmbok, nycklar, mobil och böcker.
Jag sminkade mig med svart ögonskugga, mascara och lite puder. Mitt hår fick vara lite lockigt.
Sedan gick jag ner till nedervåningen. 
I soffan låg Jenna och halvsov.
'' Stannar du hemma idag?''. sade jag.
Hon nickade. '' Ja, fick ledigt fårn jobbet! Måste vila och äta.''. mumlade hon.
Jag nickade.
Sedan gick jag in till köket och tog ett äpple.
Jag tog sedan upp mobilen och slog Bonnies nummer.
Efter ett par signaler hörde jag hennes ljusa stämma.
'' Bonnie?''. 
'' Hej, Cass här!''. sade jag och log.
'' Hej,  det var länge sen!''. 
Jag fnissade till. '' Några dagar, men jag tänkte fråga om du kunde hämta upp mig?''. 
Sedan sneglade jag på klockan, jag började om 20min.
'' Ja visst, jag ska precis till att åka, så jag hämtar upp dig!''.
'' Bra, jag går ut strax då!''. sade jag.
'' Bra hejdå!'. sade hon och la på.
Jag gick ut till hallen och drog på mina höga stövlar med lite klack på och min skinjacka innan jag gick in till vardagsrummet igen.
'' Jenna jag går nu!''.
'' Okej, ha så kul!''.
'' eller inte!''. sade jag med en suck.
Ett skratt hördes innan jag gick ut till hallen och ut genom dörren och ut till gatan.
Bonnie körde upp vid kanten med högsta volym pår adion.
Med ett brett leende hoppade jag in i bilen och stängde dörren.
'' Hey!''. utbrast jag och kramade om henne.
'' Hej på dig med!'. flinade hon och kramade tillbaka.
Hon skruvade ner radion lite innan hon började köra.
Vi började genast snacka om helgen, vad som hade hänt på klubben och med Jenna i går.
'' Wow, du har verkligen trubbel i ditt lvi..''. flinade Bonnie.
Jag nickade.'' Verkligen..''.
Bonnie svängde in på skolans parkering och parkerade bland alla bilar.
Vi gick sedan ut tillsammans över skolgården.
Jessica stog med sina vänner vid sitt vanliga ställe. Justin, Roy eller Seth var inte där.
Vi gick över skolgården och mot oss kom Roy och Seth gåeende.
Jag sken upp i ett leende innan jag slängde mig runt halsen om dem båda.
'' Godmorgn!''. flinade jag glatt.
'' Wow någon var på bra humör!''. flinade Roy.
'' Om jag är!''. fnissade jag.
'' Godmorgon på dig med!''. flinade sedan Seth.
'' Menvi måste gå, Jess väntar!''. sade Roy med en suck.
'' Okej.. Ses sen!''.
Dem nickade innan dem skyndade sig bort till Jessica. En suck lämnade min strupe innan jag drog med Bonnie in till skåpen. 
Vi lämnade våra väskor innan vi tog våra Engelska böcker. 
Människorna i korridorerna började genast viska och blickarna var riktade mot entrén.
Bonnie dök up pbrevid mig med munnen vid öppen.
'' Vad är de?''. sade jag förvånat.
'' Kolla..''. sade hon och jag följde henne med blicken.
Min blick fastnade på en kille med svartskinjacka, ljusa trasiga jeans och brunt kort hår gick genom korridorerna.
Min haka föll till golvet precis osm alla andras hade gjort. 
Han blåa ögon glittrade mot ljuset och hans hår såg helt mjukt och silkeslent ut. 
Precis som man bara ville dra handen igenom det.
'' W-wow..''. stammade jag fram. 
Han var så snygg. 
Ett leende spreds på hans läppar, till och med hans tänder var perfekta. 
Hans vackra blåa ögon mötte mina, leendet på hans läppar vart omöjligt större då våra ögon var som fastklistrade i varandra.
Han blinkade till med ena ögat, vilket resulterade att mina kinder vart röda. Ursäkta, ill röda.
Jag mötte hans blick en sista gång innan han försvann in till receptionen.
'' Omg! Såg du hur han tittade på dig?''. utbrast Bonnie direkt när dörren till receptionen stängts.
'' Vadå? Vad snackar du om ?''. sade jag och et leende spreds på mina läppar.
'' Men guuuud! Såg du inte? Han såg ju ut att vara dööö kär i dig?''. sade hon.
Ett fnitter lämnade mina läppar. '' Nej sluta, föresten vi börjar snart!''. sade jag.
En suck hördes från Bonnie innan vi började gå mot Engelska salen.
Jag öppnade dörren till salen, tack och lov hade vi inte börjat än.
Vi skyndade oss in och slog oss ner på våra vanliga platser.
Klassrummet började fyllas med elever. 
'' Jaha du är den nya killen?''. sade Mr Leroy. 
Min blick gick upp från boken och fram till katedern. Där stog den nya killen.
'' Aa, Liam!''. sade han.
Ett leende spreds på mina läppar. Liam. 
'' Ja hej Liam! Välkommen till klassen, det är bara att sätta dig ner!'.
'' Tack!''. sade han och gick genom bänkarna.
Han slängde en blick på mig och log milt.
Sedan slog han sig ner snett bakom mig.
Dörren öppnades ännu en gång denna gång kom Justin in. 
'' Förlåt att jag är sen..''. mumlade han.
'' Bieber, vad har jag sagt!''.
'' Jag försov mig, key?''. fräste han.
Han gick genom bänkarna och sken upp i ett leende då han såg mig.
Justin slog sig ner vid bänken brevid mig. Men med mellan rum emellan.
'' Hey babe!''. viskade han och pussade mig på kinden.
'' Hey!''. flinade jag och gav han ett leende.
Vi satte oss på våra platser innan vi riktade blicken framåt.
Då och då kunde jag inte undvika att titta bak på han Liam. Han var så snygg. 
Min mobil vibrera till. Jag tog upp den lite under bordet och såg att det var från Bonnie.
'' Snyggingen stirrar på dig !''. stog det.
 
 
Ett leende spreds på min läppar innan jag vände bak huvudet och mötte hans vackra ögon.
Hastigt vände jag mig om och bet mig hårt i läppen.
 
Lektionen tog äntligen slut, jag tog tag i Bonnies arm och drog henne ut fårn klassrummet.
'' Gud va han glodde!''. tjöt hon direkt.
'' Kanske..''. flinade jag.
'' Han total gillar dig!''.
'' Sluta B, du låter som en snobbig jävel nu!''. skrattade jag.
Hon skrattar högt. ' Förlåt!''. 
Liam kom utgåendes från klassrumet, MOT MGI!
Paniken steg, vad ville han?
'' Hey!''. sade han. 
Åh hans röst.
'' H-hej!''. flinade jag.
'' Jo, jag hörde inte när läxan var tills! Vilken dag?''. sade han med ett snett leende.
'' Ehm.. Torsdag, du skulle läsa kapitlett och skriva en samman fattning, och vad du tyckte!''. filnade jag.
'' Bra, tack..''. 
''.. Cassandra! Eller.. Cass!''. sade jag och han log.
'' Tack Cassandra,antar att vi ses sen?''.
Ett fånigt fnitter lämnade mina läppar. '' det gör vi!''.
 
 
Han gav mig ett snett leende innan han gick till sitt skåp.
Bonnie började genast småskrika och hoppade runt.
'' Bon, sluta!''. beordrade jag med ett skratt.
'' Förlåt! Men han pratade med dig!''. tjöt hon.
'' Sshh!''. sade jag och skrattade.
När hon lugnat ner sig gick vi till våra skåp och tog våra grejer.
När jag var påväg till Bonnies skåp blev jag indragen i ettt av klassrummen.
Ett lågt skrik lämnade mina läppar.
'' Sshh det är jag!'.sade en bekant röst.
Jag tände lampan coh mötte Justins blick.
'' Fan Justin!''. tjöt jag.
'' Vi måste snacka!''. sade han med spänd käke.
'' Om?''.
'' Den nya killen!''. 
'' Liam annars..''.
Han himlade med ögonen. '' Jag ser hur du tittar på honom, sluta med det!''. fräste han.
Jag höjde mina ögonbryn.
'' Du bestämmer inte vad jag ska göra.''. fnös jag och la armarna i kors.
Justin trck mig upp mot väggen i en hård smäll.
Det gjorde inte ont, jag blev bara väldigt chockad.
'' Nej men för ditt eget bästa om du inte vill sluta illa!''. fräste han.
Jag drog efter andan.
'' Du bestämmer inte över mig, och vi är förfan inte ens tillsammans! ''. fräste jag.
Han slog hårt mot väggen bakom mig.
'' Förfan Cass håll dig borta från honom!''. 
'' Han är NY här, vafan ska han göra?''. röt jag.
'' LYSSNA PÅ MIG CASS, HAN ÄR PROBLEM!''. Denna gång skrek Justin.
Jag backade bakåt hårdare mot väggen.
'' Och det är inte du?''. 
Han slog ännu en gång hårt mot väggen.
'' Jag är inte rädd för dig!''. fräste jag.
'' Inte?''.
Jag skakade på huvudet. '' Jag vet att du inte kommer göra illa mig!''.
Han tog tag om min haka med sitt pekfinger och tumme.
'' Var inte så säker på det, är jag förbannad finns det inget som kan stoppa mig Cass!''. röt han.
Jag slog bort hans hand.
'' Låt mig vara Justin! Kom tillbaka till mig när ud kan bete dig som folk!''. sade jag och puttade bort honom från mig och gick ut från klassrummet.
Jag gick fram till Bonnie osm stog förvirrad vid sitt skåp.
'' Förlåt jag gick på toa!''. sade jag.
'' Vad har du gjort på armen? Du är ju helt röd? Och ansiktet med?''. sade Bonnie.
Jag drog genast ner tröjarmen. '' Det är inget!''. flinade jag.
Hon nickade misstänksamt innan hon och jag gick längs korridoren.
 
 
 
Det var äntligen dax för lunch, jag och Liam hade inte nån lektion tillsammans än Engelskan.
Så jag såg honom inte så ofta.
Han gick oftast själv. 
Jag hade precis lämnat mina böcker och skulle mtöa upp Bonnie.
Ingen av oss var hungriga så vi beslöt att gå till cafeterian och köpa lite frukt och en smoothie.
När vi äntligen kom dit satt Jessica, Justin, Seth, Roy och två av Jessicas tjejkompisar vid ett av borden och åt varsin smoothie.
Jag himlade med ögonen då jag mötte Justins blick och gick fram till kassan.
'' Två choklad smoothies!''.flinade jag.
Strax efter fick vi varsin mugg med varsin smoothie i.
Vi gick och satte oss vid ett tomt bord så långt ifrån Jessica och dem som möjligt.
Jag hade inte berättat för Bonnie om Justins och mitt tjafs i klassrummet, hon skulle bara bli orolig.
Jessica viskade något till sin blonda kompis innan hon reste sig upp.
Hon gick sedan fram till mig och Bonnie.
'' Nu är hon ute efter uppmärksamhet igen!''. mumlade Bonnie.
Hennes klackar klickade mot stengolet hela vägen fram till oss.
'' Så vad vill du nu Jessica?''. flinade jag. 
'' Har jag inte sagt åt dig att låta Justin vara?'' .fräste hon.
En suck lämnade min mun. '' Lilla gumman, han är inte DIN fortfarande! ''. sade jag nonchalant.
'' Hm.. Verkligen inte? Vem är det som smar och ringer honom hela tiden? Jo JAG! Vem var det som knullade honom i duschen i fredags? Jo JAG!''. sade hon och ett flin spreds på hennes läppar.
Mina haka föll vid öppen. Hela mitt hjärta brast i tusen bitar.
'' V-va?''. stammade jag fram.
Justin reste sig upp och skyndade sig fram till oss.
'' Japp, vi hade hett sexigt sex hemma hos mig i min dusch i fredags!''. flinade hon.
Mina ögon fylldes med tårar. Det var därför han luktat tjejparfym. Det var hon han hade smsat och ringt hela tiden. 
Nu föll allting på plats.
'' Du är så patetiskt!''. sade Jessica och skrattade. 
 
Tumblr_m7rvfoxvlh1rnuzwy_large
 
'' Cass!''.'. sade Justin. 
Jag skakade på huvudet. '' Det här trodde jag verkligen inte om dig Justin!''. fräste jag fram mellan snyftningarna.
'' Så, nu kanske du förstått att han är min?''. flinade Jessica.
'' Ta honom du, jag vill inte ha honom!''. sade jag och tårarna rann ner för mina kinder.
Jag reste mig upp och gav Bonnie en sista blick innan jag rusade ut fårn cafeterian.
Tårarna strömmade ner för mina kinder. 
Tack och lov var det tomt i korridoren.
Jag öppnade hastigt mitt skåp och tog min väska och jacka.
'' Cass!''. sade en röst.
JAg röck till och mötte Justins blick.
'' Gå!!''. röt jag och skulle precis började gå mot etnrén då han tog tag i min hand.
Jga försökte få låss honom men han tröck bara hårdare.
'' Aj! Justin Släpp för i helvete!''. röt jag.
Han släppte handleden och bet sig hårt i läppen.
Jag tittade ner på min handled, helt röd med Justins handavytyck.
'' Lyssna på mig Cassandra!''. sade Justin.
Tårarna frtsatte rinna. '' Nej Justin, nu är det du som ska lyssna på mig! Jag har blivit tillräckligt sårad av dig, och nu när jag fick reda på att du legat med Jessica SAMMA DAG som du kommit till mig. Det var droppen. Jag har bara hamnat i knipa när jag umgåtts med dig och killarna, jag vill inte DÖ Justin! Det kanske är bäst om vi inte.. träffas.. på något tag..''. sade jag och snyftade för fullt.
'' Nej Cass!''. sade han. Hans ansiktis uttryck ändrades från arg till deprimerad.
'' Jo Justin! Det är bäst så. Vi var inte gjorda för varandra.''. mumlade jag.
Han tog tag om mig och tröck mig mot skåpen.
'' Lämna mig inte!''. tjöt han.
'' Släpp mig Justin..''. sade jag och tårkade mina tårar.
Han skakade på huvudet. '' Du får inte lämna mig!''. 
'' Justin det är det ända sättet! Släpp mig!'.
Paniken steg då jag såg hur han blev argare och argare.
'' Justin!! Släpp mig!!''. tjöt jag och försökte få bort honom.
Nästa sekund flög han bakåt och in i skåpen på andra sidan.
'' Hon sa släpp mig! Är du döv eller?'. röt en röst.
JAg tittade upp och såg Liam stå med Justin tryckt mot skåpen.
'' Rör mig inte jävla fitta!''. fräste Justin och puttade iväg honom från sig.
Liam skulle precis slå till Jusitn över kinden då Justin tog tag i armen och slog honom istället.
Dem började slåss och sparka och paniken steg inom mig.
Jag skyndade mig fram till dem och särade på dem.
'' SLUTA!'. skrek jag.
Justin skulle slå till Liam men råkade träffa mig rakt över kinden. 
Jag föll bakåt mot golvet och kände hur hela kinden bultade av smärta.
Tårarna kom tillbaka.
'' Fan! Cass! Förlåt!''. sade Justin och hukade sig ner breiv dmig.
JAg började backa bakåt av ren panik.
Han hade slagit mig.
'' Låt mig vara Justin!''. sade jag.
Liam kom fram till mig och hjälpte mgi upp.
'' Följ med mig Cass, snälla!''. sade Justin och mjuknade i ansiktet.
Jag skakade  på huvudet. '' Justin det vi hade är över. Du måste förstå det..''. sade jag.
Han knep ihop med ögonen och skakade på huvude.t
'' Cassandra, lämna mig inte!''.
'' Justin gå! Bara gå..''. snyftade jag fram.
Han slog hårt i ett av skåpen innan han gick iväg till cafeterian.
Tårarna rann ner för mina kinder. Jag har just förlorat killen jag gillade, och blivit slagen av honom och utnyttjad.
'' Shh!''. sade Liam och drog in mig i sin famn.
Jag lutade mitt huvud mot hans bröst och lät tårarna falla.
'' Skit i den där idioten, han har ett rykte om att vara en player..''. mumlade Liam.
Jag nickade.
'' Fan, du måste inte se mig så här..''. sade ajg och tårkade mina tårar.
'' Det är lugnt!''.
'' I stortsett räddade du mig från Justin.. Så tack!''. flinade jag.
Ett leende spreds på hans läppar.
'' Var så lite. Man gör inte så där mot tjejer!'. 
Jag skakade på huvudet.
'' Men jag ska ta och åka hem nu.. Så. Vi ses..''. sade jag.
'' Kan vi inte hitta på något? Jag vill inte heller vara kvar..''. 
Jag kunde inte låta bli att le. '' Det låter bra.!''.
 
 
KOMMENTERA! :D

Vad tycker ni om att '' Liam '' kom in i bilden ? Och Justins utbrott? ;) 
Vad tror ni Liam och Cass kommer åka?

FICK UPP ETT RIKTIGT FORT ELLER HUR?:D

Kommentarer
Linnea

BÄÄÄÄÄST!! OMB OMB OMB!!
KÄÄÄÄR!!!!!!!



2012-11-20 @ 19:28:14
ANONYM

JÄTTE BRA! LÄNGTAR TILL NÄSTA! <3



2012-11-20 @ 19:35:14
Desirée

Aså Gud vad bra!!!! Jag lever för din novell!! Den är allvarligt BÄÄÄÄST! Du borde bli författare!!! Jag har läst 5(JB) noveller men det är bara din som har tilltalat mig! Jag typ dör när jag läser den!!! Hoppas du mår bättre nu!<3 och längtar tills nästa kommer! Kraaaaam



2012-11-20 @ 19:46:35
Linn

Hatar att Liam kom in i bilden och vill att Cass och Justin ska bli vänner och "ihop" igen! <3<3<3



2012-11-20 @ 20:01:35
Ilham sabah

Grymt fort nästa kapitel kom :O men jag gillar det ;)



2012-11-20 @ 20:05:58
roza97

Nooooow, Justin och cass måste bli tsm och vänner igen... Men jag undrar varför Justin sa att Liam var fara kanske för att han är med Cain och slyders gäng... ;) men de var ett otroligt bra kapitel hoppas att nästa kommer snart.. :)<3



2012-11-20 @ 20:35:50
Farin

K.U.N.G.L.I.G.T. Tipsat några kompisar om bloggen, alla älskar den!! <3333



2012-11-20 @ 20:50:20
MARIE

O-M-B-G FINNER INGA ORD SÅÅ JÄVLA BRA E DU!!! <3 <3



2012-11-20 @ 21:15:21
Julia

Aaaah så jäkla bra! Du vet inte hur glad jag blev när det kom upp ett så fort:D tummen upp för det! Tack så jätte mycket för att du skriver älskar dig och din novell! Sjukt bra längtar efter nästa<3



2012-11-20 @ 21:21:31
L

OMB! Det är så jävla sjukt! Att man kan vara så grym Maya! Den här novellen är den grymmaste jag någonsin läst!! Jag menar jag läser typ 20 nb + bieber time! Men din är fan den grymmaste någonsin! Jag jag gillt att Justin gjorde så och tt Liam kom in!! Hyr kan du uppdatera så bra?!?! Sjukt! Kvinna du är galen!! Du är verkligen grym!!❤❤❤❤❤❤



2012-11-20 @ 21:23:18
Julia:)

Hej gumman!
Jag blev GRYYYYYMT glad när jag såg att kapitlet hade kommit ut! Å kapitlet, kapitlet ja.......... DET VAR HELT JÄVLA UNDERBART!!
Men Justin å Cass måste bli tsm igen, annars blir jag ledsen...:(
Hoppas på ett till kapitel snart igen! :-)
Hoppas du mår bättre, gumman, du är bäst!:DD



2012-11-20 @ 21:35:25
emma

Cass borde lyssna på justin,den nya killen är problem. Han är nog med i det gänget som kidnappade o misshandlade cass innan i novellen,men sjukt bra!(lätt att tro det eftersom att han är ovanligt snäll mot henne och vill typ träffa henne redan första dagen!)



2012-11-20 @ 22:55:38
Cornelia

dör så bra!!!! kan knappt vänta tills nästa kappitel är helt förälskad i novellen för alla andra jag läst så är justin så kännslosamma och massa skit och här är han värsta tuff och cool! <3 <3 <3 LOVE IT!!! <3 <3 <3 <3



2012-11-20 @ 22:57:47
Sonja

OMFG!!!!! Så jävla bra!!! Jag tror jag Dööör!!! Släppte facktist en tår !! Så jäkla bra skriver du!!!:) de kom ut riktigt fort!! LOVE IT!!:D LÄNGTAR SOM ETT BARN PÅ JULAFTON TILL NÄSTA!!!:D hoppas justin kommer med en jättebra förklaring och hoppas Jessica och han inte gjorde något:/ hoppas han går in och slår till Jessica eller något!! Tycker inte att cass ska få känslor för Liam iaf..:( skulle nog bli lite tråkigt:/ men du har säkert en grym idé i allt!!:) love u !!!!!!!! Älskar novellen!!! Vill aldrig att den ska sluta!!:D ÅÅÅH nu är de värsta att nästa kapitel kanske inte kommer så snabbt för du fick upp detta grymt snabbt:( aja!:) ett tips:) om du tex är i skolan eller någonstans och har tråkigt sätt dig och skriv lite på anteckningar i mobilen:) så går de fortare^^ som sagt ! Du äger på att skriva och tycker du ska skriva massa kärleks böcker!!:D jag skulle köpa varenda en!!:) skulle läsa ut dom så fort jag kunde och skulle inte kunna sluta läsa när jag väl börjat typ xD



2012-11-20 @ 23:09:18
Anonym

Asså det är helt otroligt!! Även fast du inte mår bra kunde du få upp ett så sjukt bra kapitel så snabbt!!!! Men jag tycker inte att du ska må dåligt och försöka få upp ett kapitel så fort som möjligt bara för några säger så! Jag tycker att du ska ta det i din takt och låta oss vänja oss efter dig, inte tvärt om! Jag tycker att du ska må bra!!! Och de e det viktigaste ! Vi kommer vara kvar, även ifall det tar veckor att få upp ett! Iaf jag!! Men cred till dej!! Kraaaaaaaaa



2012-11-20 @ 23:16:40
MAYALINDBERGFANET

Omb omb omb!! Jätte bra!!! Längtar tills nästa kapitel sååååå mycket!!! När kommer nästa kapitel???!!! Aja du har varit ganska bra på uppdateringen!! Du är bässsssst!! <3



2012-11-21 @ 15:42:36
Myybieberstoory

Yes! Kommentera på min blogg när jag är upplagd så fixar jag dig i ett inlägg med en massa andra, hahahaha, tydligen vill många länka nu! Men kommentera så lägger jag upp dig också med detsamma!
Kraaam! :)



Blogg: http://www.myybieberstoory.blogg.se
2012-11-21 @ 16:41:23
Linnéa

Så. sjukt. bäst. Skitbra med en liten vändning..



Blogg: http://Arwens.blogg.se/
2012-11-21 @ 21:53:49
Michaela

NEEEJ!!!! Cass ska vara med Justin, inte Liam.... :( Cass och Justin <3



2012-11-22 @ 20:21:43




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback