Episode 17 - Screw Him !

Skolan var nu helt tom och vi stog vid skåpen för att hämta våra grejer.
'' Kommer du?''. ropade Bonnie.
Jag nickade och tog snabbt min väska och vi gick mot entrén.
'' Men gillar du Justin?''. frågade hon medans vi gick längs korridoren.
'' Lite.. Kanske..''. sade jag och tittade ner.
'' Aw va gulligt! Men som jag sa Cass, AKTA DIG!''.
Ett skratt lämnade mina läppar. '' Ja det ska jag!''.lfinade jag.
Vi gick ut genom entre dörren och över skolgården.
Bonnie knäade mig i sidan av midjan väldigt hårt helt plöstligt.
'' Aj! Bonnie!''. tjöt jag.
'' Kolla..''. sade hon och jag följde hennes blick.
Jag kände hur ilskan kokade inom mig, det kunde inte vara sant!

 
 
 
 
På skolans parkering stog Justins batman liknande bil, mot den stog Justin lutad med någon svart hårig tjej framför sig.
Hans händer var om hennes midjor och han hade ett stort leende på läpparna.
Jag kunde inte tro det, han playade mig verkligen!
Den idioten!
Men den här gången blev jag inte ledsen, utan arg. Riktigt arg.
'' Cass.. Kom!''. sade Bonnie och försökte dra mig ifrån skolgården.
Jag skakade argt på huvudet.
'' Nej den jäveln ska få!''. röt jag och gick med bestämda steg mot Justin och Jess.
Justins ögon vart som bowling klot när jag kom fram.
'' Cass!''. sade han.
Jag puttade hastigt bort den mörkhåriga tjejen från Justin och slog hårt till honom över kinden med all min kraft.
'' Prata aldrig med mig igen, titta inte ens på mig! Förståt?''. röt jag argt.
 
Mitt tålamod tog slut, jag tänker inte gå runt och bli utnyttjad av den här idioten.
'' Cassandra de--..''.
''..- Jag vill inte höra dina dumma ursäkter, allt är bara lögner! Jag vill aldrig mer se dig, aldrig mer prata med dig eller aldrig mer röra dig! Och du behöver inte ens ta kontakt med mig något mer!''. röt jag.
'' Cassandra lyssna!''.
'' Nej jag tänker inte lyssna, nu får du lyssna! Jag tänker inte gå runt och vara din lilla leksak, fattar du? Det är slut med det, och det vi hade, om vi hade något är ÖVER, förstår du! ÖVER!''.
Ilskan tog över mig helt.
Den mörkhåriga tjejen stog som fast frusen brevid Justin.
'' Cassandra kan du för i helvete lyssna på mig?''. sade Justin och tog tag i min handled.
Snabbt slog jag till honom i magen så han släppte min hand.
'' Rör mig inte !! Låt mig bara vara, jag vill aldrig mer se dig! Hejdå Justin!'. sade jag coh tog Bonnie's arm och drog henne mot hennes bil.
Jag hörde hur Justin skrek efter mig.
Men just nu var jag trött på all skit han gett mig. Han var bara problem, tydligen kan han inte hålla sig till en tjej i taget.
Snabbt hoppade jag in i bilen och Bonnie strax efter.
'' Vad hände?''. sade hon chockat.
'' Kör bara!''. mumlade jag.
Hon gjorde som jag sa och körde fort ut från skolans område.
Den där killen gjorde mig illamåeende, undra hur många tjejer han legat med när jag vart med honom.
Vi sa inget till varandra på hela bilturen till mig. Det var bara pinsamt efter som vad som nyss hänt.
Jennas bil var borta så hon var antaligen på jobbet.
Jag klev ut ur bilen och gick mot ingången med Bnnie springandes efter mig.
'' Cass vad hände!''. sade hon ännu en gång.
'' Idioten utnyttjade mig bara!''. sade jag och vi gick in i huset.
'' Va?''. sade hon.
Jag tog av mig mina skor och jacka och gick sedan uypp till mitt rum.
'' Du hörde mig!''. mumlade jag.
'' Vadå? Håller han på med Jessica och den mörkhåriga tjejen + dig..?''.
Jag nickade. Sedan öppnade jag dörren intill mitt rum och gick in.
Bonnie skyndade sig efter mig och satte sig på sängen brevid mig.
'' Berätta..''. mumlade hon.
Jag suckade. '' Vad ska jag berätta?''.
Hon höjde sina ögonbryn. '' Allt från du träffade Justin!''.
Jag nickade. '' Vi träffades på ett boxnings ställe dit Eric tog mig..-''. började jag.
Jag vet inte hur länge jag berättade, men jag släppte båda tårar och skratt.
Att jag upplevt det här med Justin bieber, tydligen Stratfords kriminellaste kille.
''..- sen så tydligen utnyttjade han mig..''. avslutade jag hela den lilla 'historien'.
Tårar började komma, varför grät jag?
Borde jag inte vara glad att jag fick reda på att han utnyttjat mig?.
 
 
Bonnie sträckte ut sina armar och jag slängde mig direkt i dem.
Tårarna forsade, inget kunde stoppa dem.
'' Varför gråter jag?''. mumlade jag.
'' Därför.. därför att du har känslor för honom!''.
Jag skakade på huvudet. '' Nej! Det har jag inte!''.
'' Jo det har du. Du har bara inte insett det än.''.
Jag skakade hastigt på huvudet och la mig ner i sängen. Varför skulle allt vara så jobbigt?
Hela kvällen var Bonnie hos mig, Jenna jobbade som vanligt så jag var ensam.
Vi hade kollat på massor med komedi filmer, och jag har gråtit.
Jag har inga känslor för Justin, absolut inte! Han var en idiot och hade bara utnyttjat mig.
Men varför gråter jag? 
Kanske för jag aldrig blivit utntyttjad? Kanske för jag trodde Justin var som jag trodde, men han var tvärt om.
En äcklig player.
'' Du, jag måste dra hem! Det börjar bli sent!''. sade bonnie..
Jag nickade. '' Det är lugnt.''. mumlade jag.
Jag följde med henne ner till dörren och kramade om henne.
'' Tack att du bryr dig om mig och finns här. Och vi känner knappt varandra!''. flinade jag.
'' Jag ser att du mår dåligt, och de är ingen vacker syn, det är därför jag finns här, för du förtjänar någon att gråta för, att prata ut med! Då har du mgi!''. sade hon.
Jag kramade om henne hårdare. ' ' Tack! Men åk hem innan dina föreldrar blir oroliga!''.
Hon log. '' Det ska jag, ta hand om dig så ses vi imorgon!''. log Bonnie.
'' Det gör vi! Hejdå!''. sade jag och hon vinkade till innnan hon gick ut till sin bil.
Jag stängde dörren efter mig och låste.
 
TREDJE PERSONS PERSPEKTIV:
 
Efter att Bonnie gått gick Cassandra upp till sitt rum för att ta en dusch. Det var allt hon behövde just nu.
Hon gick in på toaletten och drog av sig sina kläder innan hon hoppade in i duschen.
Det var en person som hon inte kunde sluta tänka på. Justin. Han var i hennes tankar hela tiden.
Han kunde inte låta henne vara. 
Men på något sett ville hon tänka på honom, hon saknade honom en gnutta.
Hon skruvade  upp värmen på vattnet och ställde sig under det. Det varma vattnet träffade hennes kropp. 
Gåshud uppstod på hennes armar och ben då hon frysit tidigare.
Ett litet stön lämnade hennes läppar innan hon började tvätta håret med shampoo och balsam.
När hon börjat smörja in sin kropp med tvål insåg hon hur smal hon blivit.
Kanske för hon inte ätit så mycket dem senaste dagarna. Hon tvättade klart sig innan hon virrvlade en handuk runt sin kropp och klev ur duschen. 
När hon var klar klev hon ut ur badrummet och kände hur kallt det var.
Fönstret var öppnet. Hon kom inte ihåg att hon öppnat fönstret?
Hon skyndade sig frma och böjde sig ut. Ingen var där. 
'' konstigt.''. mumlade hon och stängde igen fösntret och låste.
Hon gick in till garderoben och drog på sig nya undderkläder samt sin pjamas.
Sedan gick ho fram till sängen. 
På sängkanten låg ett brev, men såklart såg hon det inte. 
Hon drog av överkastet och kröp ner i sängen. Brevet som legat på sängen var nu under sängen.
Skulle hon hitta det?
Eller skulle det ligga där i flera dagar, kanske veckor? 
 
DAGEN EFTER/CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
 
 
Min blick for runt på skolgården, vart var Justin? 
Vi brjade inte förns om 10 minuter, men han var inte här?
Roy och Seth stog brevid JEssica ch hennes vänner, men inte Justin. 
En aning oro steg inom mig, han kanske bara försovit sig?
'' Kommer du?''. sade Bonnie.
Jag nickade och vi gick in till skåpen.
Jag hade berättat för henne igår om olyckan med Eric, eller olyckan och olyckan! Det som hände med Eric!
Hon var nu offcielt sur på honom hon också, så jag slapp se honom!
Första lektionenn var nu idrott, suck. Vi skulle ha fotboll, utomhus. 
Det var inte dierkt varmt ute, men solen sken.
Vi tog var väskor och gick till idrottssalen. När vi kom dit satt ett par tjejer från klassen.
Sofie, Manda och Lara, vi har pratat nån enstaka gång. Och ärligt talat är dem riktigt snälla.
'' Hej!''. sade jag och log.
' Hej cass !'. log Sofie.
Hon och jag har varit i samma grupp på Kemin några gånger, Lara och jag har pratat på nån rast och Manda satt brevid mig på Geografin två.tre gånger.
Dem var ett litet 'gäng' kan man säga. MEn absolut inte som Jessica och hennes blondiner.
Vi slog oss ner brevid dem vid idrottskåpen och direkt skull dem börja snacka.
'' Jag hörde att du slog till Justin Bieber igår?''. flinade Lara.
Jag nickade. '' Han är en idiot!''. mumlade jag. 
På något sett gjorde det ont.
'' Varför gjorde du det igentligen? ''. fortsatte Sofie.
'' Han är en äcklig player, nån måste ju göra de?''. sade jag.
Ett skratt lämnade deras läppar. '' Jo, han har ju legat med Jessica ett antal gånger, sen säger folk att han legat med Lexie och Caroline som är Jess bästa vänner också!''. sade Sofie.
Mitt hjärta tappade en bit, jag hoppades verkligne inte det var sant.
Bonnie drog sin hand över min arm, jag mötte hennes blick och tvingade fram ett leende.
'' Jag bryr mig inte igentligen, men nån måste ju göra så han fattar att det han gör inte är okej!''. log jag.
Dem nickade. '' Verkligen, du som är ny slog honom! Det finns folk som velat gjort det i år men inte vågat!''. sade Lara.
Jag log. '' Har man mod så har man!''.
Sedan drog jag på mig mitt linne och shorts. Vi gick ut till fotbollsplanen bakom skolan där alla var samlade.
Jag och Bonnie slog oss ner i gräset framför idrottsläraren och knöt våra skor.
'' Okej, jag delar in er i två lag, så gör vi lite fotboll!''. sade Mark.(idrottsläraren).
En suck hördes från tjejerna, men killarna var helt överlyckliga.
Han började dela in oss i lag och bad oss sedan förberead oss medans han ställde upp mål och tog fram bollar.
Min blick sökte efter Jusitn, han hade inte kommit. Kanske han var sjuk? Kanske han inte orkade med skolan?
Han kommer säkert imorogn, eller?
'' Jag vet att du har känslor för Justin!''. sade Bonnie helt plötsligt.
Jag suckade och la huvudet på sne. '' Bonnie!''.
 
 
'' Just sayin'. Jag vet att du är orolig över vart han är just nu.. D utittar efter honom eller hur?''. mumlade hon.
Hastigt skakade ja gpå huvudet. '' Nej jag.. väntar på att få börja!''. Lögn.
'' Cass sluta ljug!''.
Jag suckade. '' Okej fine! Jag letar efter honom..''. 
'' Han är väl sjuk, var inte orolig över den idioten.''.
Jag nickade. Sedan reste jag mig upp och gick till mitt lag.
 
  Dagen rullade på. Jag hade försökt få 'kontakt' med Roy eller Seth men dem har totalt ignorerat mig.
Vilket gjorde mig riktigt förbannad,
Vi hade precis slutat och jag såg Roy tillsammans med Seth gå över skolgården.
Så jag tog min chans nu.
'' Bonnie jag måste gå, men vi ses imorgon?''. sade jag hastigt.
Hon nickade. '' Aa visst!''. Sedan gav jag henne en snabb kram innan jag sprang ut efter dem.
'' ROY SETH!''. skrke jag med fullhals.
Dem båda vände sig om och deras ögon spärrades genast upp.
Jag tog ett hrt tag om deras armar och drog dem lite avsides från allas blickar.
'' Vad är erat problem?''. röt jag.
'' Inget?''. sade dem i kör.
JAg höjde på ögonbrynen. '' Då kan ni ju gärna säga vart Justin är och varför han inte är i skolan!''.
'' Han är inte här, han kom inte idag för DU sa åt HONOM att hålla sig borta, det är precis vad han gör Cassandra!''. sade Roy.
Jag bet mig hårt i kinden.
Han hade rätt. Jag bad honom sig hålla borta från mig, men inte från skolan? Hans betyg då?
'' Jag vet inte vad som flög i mig.. Förlåt..''. mumlade jag och kliade mig i nacken.
'' Vi vet att din 'loverboy' inte är i skolan, men ta inte ut det på oss!''. skojade Roy.
Jag slåg hårt till honom på armen.
'' Hallå sluta! Jag gillar honom inte!''.
Dem båda la huvudet på sne och höjde ögonbrynen. 
'' Allvarligt killar! Han UTNYTTJADE mig!''. sade jag med gråten i halsen.
Dem drog på munnen. '' Cass du bo-..''.
Min mobil började ringa. Som vanligt.
'' Hallå?''. sade jag.
'' Hej det är Jenna! Kan du komma hem ,jag behöver hjälp med maten!. sade hon.
Jag höjde ögonbrynen. '' visst kommer direkt!''.sade jagoch la på.
'' Ska du gå?''. sade Seth.
Jag nickade. '' Tyvärr, men vi ses.. nån gång!'.'
Dem nickade. Jag gav dem en kram och skyndade mig hem.
 
FREDAG:

'' Jag är hemma!''. ropade jag när jag kom innanför dörren.
'' Vardagsrummet!''. Det var då jag insåg alla väskor i hallen.
Hela jag spändes. Nej.
'' Jenna!!''. ropade jag och skyndade mig in til lvardagsrummet.
Hon stog och packade. Nej! Det får inte vara sant.
Jag kände hur tårarna var på väg.
'' Aa?''.
'' Säg inte att vi ska flytta igen?''.sade jag och släppte en tår.
 

 
 
Oboy.. Ska dem flytta?:oo 

Kommentera, ledsen att kapitlett tog sån tid :/

PUSS ! <3

Kommentarer
Anonym

Ohhhh herregud jag dör så jävla bra!!!!! Vill veta mer!!! När kommer nästa? Längtar! Snälla säg att den kommer typ imorgon? Jaja haha älskar den här novellen dem är den bästa jag någonsin läst!!



2012-11-02 @ 20:00:10
Anonym

*den! Fast jag tror att det bara är hennes syrra som ska flytta inte hon! Haha en magkänsla!



2012-11-02 @ 20:26:55
Nadin

omg neeej, men jag tror dendär tjejen justin var med är hans syster Jazmyn <3 <3



2012-11-02 @ 20:47:32
Anonym

Meraaaa! Du är för braaaaaaaa



2012-11-02 @ 21:38:13
Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER



2012-11-02 @ 21:44:14
Sonja

Snälla!!! Ett till idag!!:( vill bara att dom ska bli sams och gulligulla^^ dom är så söta! Älskar att de blir så nära drama!!:) fast de skulle vara roligt ifall justin egentligen inte legat med någon;) hihihi!:) men jag tycker inte dom ska bli tsm ännu^^ dom ska vara på "G" väldigt länge först:) och typ "råka" komma in i fel tillfälle till varandra elr något:) du fattar!!:D du äger!!!



2012-11-02 @ 22:35:49
Amanda Bieber<3

GRYYYYYYYYYYYYYYYYM <3



Blogg: http://jdbnoveller.blogg.se
2012-11-03 @ 00:28:47
Linda

Mer mer!
säg att det kommer ut ett kapitel i dag!



2012-11-03 @ 13:45:58
Anonym

grymt bra mer mer mer



2012-11-03 @ 13:46:30
Anonym

nej ska dom flytta? det får dom inte göra! hehe
jätte bra ett till kapitel i kväll med? hoppas det hehe



2012-11-03 @ 17:11:40
Anonym

Hon borde inte flytta, bara hennes syster om någon ska göra det.



2012-11-03 @ 17:39:20
emma

vad e tredje personens perspektiv? jo ni har väl fattat att jag e trög nu :P VILL HA MER NU! du äger



2012-11-03 @ 17:51:21
H

Jag tycker att du skriver jätte bra. Hörde att det var någon som tyckte att din novell liknar jssm.blogg.se novell? Det är många noveller som liknar varandra, och era noveller är inte så jätte lika. Men i alla fall så hoppas jag att det kommer nått kapitel snart för jag kan inte vänta meeeeer! Btw, blev lite tjatigt när du skrev i tredje person, tycker du ska skriva i Jag-form (om det ens heter så) :)<3



2012-11-03 @ 18:18:30
Hanna

Det skulle vara kul om de flytta till ett annat land eller en annan stad sen några år senare eller nått sånt så råkar de träffas igen och de blir tillsammans :D <3



2012-11-03 @ 18:22:46
Filippa

ÄLSKAR DET! AS BRA! :D
Dock var tredje person inte så bra.. Eller det va bra skrivet men lite onödigt kanske?
Men annars AS BRA!!! :D



Blogg: http://onedirectionfanfiction.webblogg.se/
2012-11-03 @ 18:38:11
Matilda

Woooooohooooooo!! Sjukt grymt skriver du!! Hash!! Loveeee it!!! Och skriv gärna mer!! Sjukt duktig är du!!
Men bara en sak: Jag har läst biebertime.blogg.se (ja eller jag läser men eftersom den novellen är slut och så) men där blir ju Joss typ våldtagen och nästan mördad av han Marcus eller vad han hette. Och i din berättelse blir ju Cass kidnappad och typ våldtagen. Men sen i biebertime kommer ju Marcus tillbaka men Joss slår han med en lampa och så. Men försök bara inte att få det likadant som biebertime. Men du e sjukt grym!!!!!!!!
Puss å kram från meeeeej :)

Ps. Jag tyckte de va lite kul med 3:dje person men jag tycker inte du ska börja med det helt och håller utan att du gör som du gjorde i denna, bara en liten bit någon gång ibland ;)



2012-11-03 @ 18:45:34
Anonym

ÅHH vill ha mer!



2012-11-03 @ 18:45:43
Parya

Skitbra kapitel!!! Snälla säg att det är bara jenna som ska flytta inte cassandra:'( kan inte typ cassandra och justin stöta på varandra någonstans typ I stan eller nåt?



2012-11-03 @ 18:53:52
R

Jättebra kapitel längtar efter fler...så skriv fler:)



2012-11-03 @ 19:48:11
Julia

Jag älskar verkligen den här! Såå sjukt bra! Det finns ingenting att klaga på! Helt sjukt! Förstod därimot inte riktigt tredje person grejen! Men det gör inget den är så grymt bra ändå! Snälla kan det komma ett kapitel ikväll! Älskar den! Du skriver så braa! <3



2012-11-03 @ 19:57:37
Anonym

asså du är grym!!! gör dina läsare en tjänst och lägg ut ett kapitel i kväll :) snälla? <3<3<3<3 älskar dig



2012-11-03 @ 20:29:45
tova

Meeeeer! Omg du skriver nå så sjukt bra!



Blogg: http://tovalovgren.devote.se
2012-11-03 @ 20:33:01
Bella

Grymt bra!!
OMG
Mer mer mer merrrrrr



2012-11-03 @ 20:33:50
Sandra

ÅÅÅHH MEEER! Men jag gillar inte 3dje person, så gör inte det i varje kapitel, men du kan göra det någongång ibland om du vill! Men är det i varje kapitel kommer jag säkert störa mig på det x) AAS BRA SÅ JAG VILL HA MER IKVÄÖLLLL!!!



Blogg: http://justinsmexybieber.blogg.se
2012-11-03 @ 20:36:05
Emma Hultgren

Heeej! U alreay know who I am, haha! ;D
DIN NOVELL ÄGER OCH SLUTA ALDRIG!! bra på alla sätt och vis! Kramiz.



Blogg: http://emmmaofsweden.blogg.se
2012-11-03 @ 21:33:36




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback