Episode 7 - Who are you?

'' Ehm.. visst..'' svarade hon tyst och jag log.
Jag följde efter henne ut och genom korridoren fram til len korridor med nästan bara skåp och bänkar.
'' Här är ditt skåp!''. Hon pekade på ett blåttskåp, med en liten skylt där det stog ' 199 '.
Jag öppnade la in grejerna och tog Englelska böckerna.
'' Vad har du för lektion?..''
'' Enge-..'' hon avbröt sig själv när hon såg mina engelska böcker.
'' ska vi ta sällskap?''.
'' mm..'' svarade hon lite lätt och tittadener.
Jag såg att hon inte ville.
'' Men du behöver inte! Tänker inte tvinga dig eller nått!!'' sade jag snabbt.
'' Men jag vill! Det är lugnt! '' .
Jag nickade och följde med henne till lektionen.

Jag hade haft samma lektioner osm Justin, och kommer tydligen ha det hela veckan. 
Samma tid. Jag vart chockad nr jag såg han vid receptionen, sen att följa han tillskåpet.
Jag såg hur han tittade nogrannt på mig.  Tänk så kände han igen mig?
'' Tiff!!!!''. Jag vaknade upp ur mitt tänkande av att Megan skakade på mig.
''  Aa?''.
'' det är lunch!''.
Det var då jag insåg att klassrummet var tomt, och klockan slutade precis ringa.
Jag log och nickade och gick mot våra skåp, vi mötte upp brianna som haft biologi.
När jag kom fram till mitt skåp stog Jordan där lutad mot det.
'' Tja!''.
Jag log. '' Hej!''.
Han stog kvar där och tittade på mig med ett leende.
'' Kan du flyttta dig kanske?''.
Han flinade och tog ett klivåt sidan så jag kunde öppna.
Jag la in mina böcker och stängde skåpet. '' Var det något?''.
Jordan log. '' Aa, varför undviker du mig? Var du ens på balen?''.
'' Ehm.. Trodde du gillade britney och hon hatar mig och ville inte störa..''. 
Min blick för ner i golvetoch jag drog lite på munnen.
'' Ey!''. Han la fingret under min haka och lyfte upp mitt ansikte.
Jag log när jag mötte hans bruna vackra ögon.
'' Jag gillar henne inte! Men du vet hur on är när man säger nej!''.
Jag nickade.
'' Hörde att Justin Biever var på balen, han var med nån as läcker brud säger alla, hon typ som gick ner för trappan! Snacka om snygg hon var!''.
Ett leende spred sig över mina läppar, jag var snygg!
'' bieber, annars! Haha okej! Men Justin vet inte vem hon är va?''.
'' Nej tror inte det.. Han skulle sätta upp nått i cafeterian, typ frågor och sånt.! Jag gav förslag om att kyssa alla, eftersom dom kysstes! Haha! Han gör verkligen allt för att hitta henne!'.
Jag tittade ner och log. Han vill verkligen hitta mig.
'' hehe okej.. men.. eh.. jag måste gå!''.
Jag gav han en snabb kram och gick sedan mot tjej toan.
Samtidigt skickade jag ett mess till dom båda ' SOS '.  Jag joggade in på toan och nån sekund senare kom dom in.
Meg kollade om det var någon inne i båsen eller så, vilket det inte var.
'' Vad har hänt?''. sade hon sedan och jag andades tungt.
'' Justin gör allt för att hitta mig!! Jag får inte prata eller något, han kommer säkert fatta att det är jag då..''.
Dom tittade på varandra sedan mig.
'' Vadå vill du inte ha honom?''.  Jag lutade mig mot handfatet och suckade
'' För det första, jag känner honom inte han kan vara en diva och allting. För det andra, hans fans kommer hata mig. För det tredje, skulle han inte vilja vara tillsammans som en idiot som mig. För det fjärde, jag... jag.. har ju aldrig haft ett föhållande med en kändis, vilket får mig nervös och så.. ''.
'' Gumman... Han skulle inte göra allt för att hitta en idiot eller hur? Ni kan lära känna varandra? Ni har ju i princip redan kyssts?''.
'' Men den gills inte!Det var ju bara på en bal och ja.. lixom.. ''
'' Tiff.. Sluta nu... Kom v går till cafeterian och köper nån macka!''.
Jag nickade och gick med dom ut från toan och mot cafeterian.
När vi kom dit var det proppfullt med tjejer i en lång kö. Vi trängde oss förbi och åt sidan. 
Längstfram stog Justin, Ryan och chaz. vänta lite? 
Var Ryan och Chaz vän med Jusitn?
'' När blev dom vänner?''.
'' öhh dom har kännt varandra sen om var typ bebisar?''.
Meg och Brianna skrattade åt mig som var lite efterbeliven.
''Jaha.. hehe''.
Varje tjej fick ta ett papper och fylla i ett par frågor.
'' Bri kan du hämta ett åt mig?''.
Hon nickade och sprang fram och tog ett papper och gav den till mig.
Jag läste snabbt igenom frågorna.
' 1. Hur träffades vi?
2. Vart stog vi och pratade?
3. Vad gjorde vi?
4. Vad sa du som du skämdes så mycket för?
5. Hur slutade kvällen?'
Och jag var den ända som kunde alla frågorna.
Jag knögglade ihop pappret och slängde det i en av sopprona. Massa tjejer stog i kö för att få veta om det var rätt eller fel. Men det var bara jag som visste dem rtta svaren, och Justin såklart.
Jag slog mig ner med en bagett i handen och tittade på alla besvikna tjejer som haft fel.
Vilket fick mig le, brianna och megan tjatade om dem rätta svaren men jag sa inget.
'' När går vi in?''.
'' Om 15min!''.
Jag nickade och kön blev mindre och mindre.
'' JAG MÅSTE GÅ IN SNART SÅ JAG STÄNGER! NI HAR EN ANNAN CHANS IMORGON!''.
Skrek Justin och alla suckade och gick till sina skåp.
Nu var cafeterian helt tom, utom mig och tjejerna och Justin, ryan och chaz som ställde deras grejer åt sidan.
Jag låssades vara inne i Megans och Briannas konversation, när jag igentligen stog och lyssnade på vad killarna snackade om..
'' Jag vill så gärna hittta henne.. Hon var så speciel, så underbar.. ''.  Justin suckade lätt och ett leende spred sig över mina läppar.
'' Men tänk så vill honinte vill bli hittad? Hon vet vem du är, men dinte du hon?''.
'' Jag vet.. Men jag kysste henne, och det var helt underbart. Kan inte tänka på nånting annat...''.
Justin suckade flera gånger på rad och jag tttade bor tpå dom.
Jag mötte Justins blick ch tittade sedan bort. '' Lektionne böbrjar snart!''.
Jg ställde mig upp och gick mot skåpet med tjejerna bakom mig.
Vi tog snabbt sakerna och sprang till lketionen.
Klockan var 16.00 och jag hade slutat för 10min sen. Jag stog ensam i korridoren och packade ihop mina läxeböcker.
Hela veckan hade vart en nästan katastrof, Justin har varit så nära på att få reda på att det är mig. 
Jag undvikit honom för inte skapa något liv.
Massa tjejer har gråtit i korridornea för att dom inte svarat rätt. 
Och ingen har misstänkt mig, utom Brittney som get mig blickar och skådar varje steg jag gör. 
Megan var sen till sin piano lektion, oc Brianna skulle hem och städa huset, som straff för hon inte gjort nån läxa på 1½ vecka. 
Jordan hade snackat lite med mig men dragit sedan för han hade träning. Nu var jag helt ensam på skolan, iallefall i min korridor.
Jag hörde fotsteg bort i från korridoren men sket i det. När jag skulle stoppa ner alla typ 6 böcker i väskan tappade jag dom i en hög smäll på stengolvet. 
Hela korriodren ekade och jag suckade frustrerat.
När jag hukat mig hukade någon sig framför mig. 
'' du behö-..''.
Jag avbröt mig själv när jag såg Justins vackra ansikte framför mig.
'' Jo jag hjälper dig!''.
Jag log nervöst.. '' tack, vad gör du här? vi slutade för nnu en 15 min sen?''.
'' Pratade lite med rektorn om den här 'hitta tjejen' ståndet eller vad man säger!''.
Jag reste mig upp och slog i huvudet hårt i skåpets skåpdörr och jag gav ifrån mig ett högt skrik.
'' Aj shit!''. Jag föll ner på golvet och la mig på rygg med handen på huvudet, blod.
'' Oj!! Gick det bra? ''
Justin böjde sig över mig och allt snurrade.
'' J..ooo!''. svarade jag yrt.
Jag såg ungefär 5 stycken Justin över mig vilket fick mig börja smågarva.
'' Okej.. du är inte okej! Tiffany, hur många ingrar håller jag upp?''.
Han höll upp 13 fingrar framfr mmig och jag började as garva.
'' 13!''.
Han log och skakade på huvudet. '' Du har fått en smäll, men tror inte det behöver sys. Du är svim färdig eller hur?''.
'' Ääär trööööött!''
Jag skrattade högt och sedan blev allt svart.
Hennes underbara söta skratt klingande i mina öron när hon sedan stängde ögonen och somnade in.
Jag låste hennes skåp och la ner läxorna i hennes väska och hängde den rnt min axel.
Sedan bar jag upp henne i min famn och gick ut mot parkeringen.
Hennes bil fick stå kvar så skjusar jag henne till den senare.
Kunde jag ta med henne hem till mig? Eller kommer hon bli arg? Jag tog mitt val att ta med henne till  mig.
Försiktigt la jaghenne i baksätet på bilen och hoppade sedan in fram och körde mot mig.
Nrä jag kört upp på uppfarten var mammas bil borta, hon skulle varit hemma för en timme sen? 
Jag bar upp Tiffany och låste upp och gick in.
Det var kanske lite taskigt att väcka  henne så jag gick upp till mitt rum och la henne i min säng.
Hon la sig bekvämare och jag la en filt över henne. Kändes lite konstigt att ha henne här.
För jag känner henne inte, men hon kanske vet vem tjejen på balen var? 
Hon går ju på Stratford High? så hon kanske vet? 
Jag släckte ner coh tittade på hnne när hon sov i några sekunder och stängde till dörren på glänt och gick ner för att ringa mamma.
Jag to ghemtelefonen och slog hennes mobil nummer som stog på kylen.
'' Pattie?''.
'' Hej, mamma vart är du?''.
'' Jag är hos Diana och Bruce, sover över här. Har druckigt ett glas vin så! Men jag kommer hem imorgon efter jg varit med Karin!''.
'' Aha okej! Men ring imorgon när du kommer!''.
'' Klart jag gör. jag älskar dig!''.
'' älskar dig med mammaa!''.
Sedan la jag på.
Jag slog mig ner i vardagsrummet och slog p å tv:n.
Det var ' Chuck ' på tv:n, vilket jag älskade. Jag kollade på massa program och skulle titta till Tiffany.
Jag reste mig upp oc gick förstikigt upp. När jag öppnade dörren låg hon och sov, hon sov tungt.
Välidgt tungt. Jag öppnade toa dörren och beslöt mig för att ta en dusch.
N'r jag fått av mig kläderna hoppadde jag in i duschen och slog på vattnet. 
Vattnet var varmt mot min hud och skölde ner hela min kropp. Jag drog händerna genom håret och spottade ut lite vatten som kommit i min mun.  Sedan tog jag shampoo och gnuggade in det i håret. Nogrannt skölde jag ut det och tog sedan i Balsam. Jag lät det vara i medans jag tvättade min kropp och skjölde sedan ur det.
När jag var klar tog jag en handuk och ruffsade till håret så det skulle bli något torrt.
Sedan lindade jag den runt  midjan och klev ut från den stora duschen. 
Spegeln var helt dimmig så jag tog min hand och drog bort allt så jag kunde skåda mg själv.
Jag la kläderna i tvättkorgen och öppnade sedan min dörr.
När jag tagit ett kliv ut ur badrummet kände jag den kalla luften mot min hy och jag rös lätt.
Sedan hörde jag ett dålt skrik.



Sorry för sjukt kort men jag lovade ju ett igår men jag hann inte..
Nu fick jag panik och la bara ut det!
Förlåt!
Se ingn bild för jag har en cp data som inte funkar knappt.. :((((


Kommentarer
Anonym

sjukt bra tjejen



Blogg: http://ezzcape.blogg.se/
2012-03-07 @ 22:00:57
Amina

EN till!!! Lova att du gör en imorn? <3



2012-03-07 @ 22:29:27
Linnea

OMG!! Bästa!! Kan inte vänta tills nästa har kommit ut :DD



2012-03-07 @ 22:30:05
Maddie

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerr<3333333333333



2012-03-08 @ 09:58:30




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback