Episode 50 - The breakup!

" jag vet att du vill veta vem "justins mystiska tjej" är.. Och jag vet.. ". 
Jag röck till, som tur var märkte inte Jordan något.
" jag lyssnar..". 
Efter ett tag plingade det till igen. Jag hamnade i chock. Tårarna brände
" its me bitch! xoxo " stog det.
Sen var det en bild på Selena och Justin som dem tagit med antagligen hennes telefon. 
Justin gjorde en grimas och Selena gömde munnen.Hur kunde han göra så här mot mig?
Okej han visste inte vem den som smsade mig var. Men ändå. 
Jag skrev ett snabbt sms till Justin. 
'' vi behöver prata..''.

 
Justin skulle komma om 5minuter, han behövde klä på sig. Jag hade inte behövt tvinga honom, han kom självmänt. vilket var bra.
Det knackade på. Justin var här. 
'' Kommer snart..''. log jag.
'' Jag väntar!''. log han.
Jag gick ut till hallen och öppnade dörren. Där stog Justin med ett milt leende. Men när han mötte min småsura blick försvandet sagta.
'' Ville du prata?''. 
Jag nickade och stängde dörren bakom mig. Vi gick och satte oss på min lilla 'terass' med ett sätt stolar och ett bord.
Han mötte min blick, han var nervös.
'' Jo..''. började jag.. '' 'Justin varför ljuger du för mig?''. 
Det gjorde ont att säga det till killen man älskar. 
'' Ljuger om vad?''. Han försökte spela förvånad.
Seriöst, han ville få mig arg.
'' Att du umgås med bitchen Selena?''. röt jag. 
Han började pilla med sina fingrar. 
'' aha de.. Förlåt.. Men eftersom du umgås med Matt så.. Jag ville också ha någon att umgås med.. ''. sade han.
Han vågade inte möta min blick.
'' Och då tog du henne?''. fnöste jag fram.
'' Ja, du har ju Matt?''.
Jag fnöste till igen.
'' Ja men han är min bätavän och försöker inte ta mig i från dig som Selena försökte, blir förfan inte förvånad om ni knullat redan!!'. Det gjorde ont at säga ' Selena ' efter allt hon gjort.
Tårarna brände, men jag höll dem inne.
'' Så nu tror du jag är otrogen? Vafan är du med Matt?''.
'' hah jag och Matt? Vi är bästavänner.. Eller ex också då!!''.
Han stelnade till, fan jag hade glömt att säga att vi varit tillsammans.
'' Nu vart jag jävligt fundersam Tiffany!'. röt Jusitn.
'' Fundersam? Vafan tror du jag är? Du berättade inte att du umgåts med Selena? Jag hörde dig säga det till Ryan och Chaz, Chaz vågade inte berätta för mig. HAN VAR RÄDD JUSTIN! Han är som min bror, han har rätt attt säga SÅNA saker till mig!''.
'' Jag har inte stoppat honom.. ''.
'' Men du ljög Justin!! ''. röt jag. Det här skulle hålla på hela natten säkert.
Grannarna skulle säkert klaga om nån minut.'
'' Ja.. Men vad är det för fel på Selena?!?''.
'' För fel Justin,Seriöst? HON FÖRSÖKTE TA DIG IFRÅN MIG, HON FÖRSTÖRDE NÄSTAN VÅRAT FÖRHÅLLANDE? KOMMER DU IHÅG DET?''. skrek jag.
'' GJORDE HON INTE ALLS! HON VILLE IALLEFALL TRÄFFAS, DU UMGÅS BARA MED HAN MATT HELA JÄVLA TIDEN!''. Nu skrek Justin. Det här var kaos.
'' SÅ NU ÄR DU PÅ HENNES SIDA? HAN MATT? HAN ÄR MIN BÄSTAVÄN OCH FINNS HÄR FÖR MIG NÄR DU LJUGER OCH TRÄFFAR EN SLAMPA!!!!!''. 
Min röst sprack nästan.
'' VEM HAR SAGT ATT JAG ÄR PÅ HENNES SIDA? SÅ JAG FINNS INTE HÄR?''.
'' NEJ DET GÖR DU INTE JUSTIN! I DU FÅR MIG MÅ PISS! JUSTIN DU LJUGER OCH LJUGER!!!''.
Han vart stum. Han hade inget att försvara sig med.
Jag tog ett djupt andetag och andades djupt.
 
Tumblr_m5yqhk0fdj1qacbojo1_500_large
 
 
 
'' Justin alla har ett liv som ingen vet om.. ''.
Han höjde ena ögonbrynet och tittade frågandes på mig.
'' Justin.. Den som skickade alla smsen, sen misshandlade mig var Selena! Så nu har jag sagt det, om inte hon redan sagt de?'''. 
Tårarna kom.
Justin tittade upp och mötte min blick. Han var tårögd.
Där sprack det. Tårarna kom eller ursäkta dem forsade.. Jag ville inte berätta det här på det här sättet.
Inte i mitten av ett bråk.
Justins ögon blev stora som bowling klot, sedan strömmade tårarna för hans kinder.
'' Tiff..''. nästan viskade han fram.
'' Shh.. Justin du vet inte hur länge jag velat säga det.. Du vet inte vad Selena kan göra. Hon är farlig Justin.. ''. snyftade jag och började småskaka.
Hon stog säkert i buskarna just nu och tittad epå oss och planerade min nästa misshandel.
Jag var så gott som körd.
Tårarna strömmade och jag snyftade.
Justin var på väg och krama mig men jag stoppade honom.
'' Nej.. Justin.. Jag behöver en paus.. från allt.. från selena.. jag orkar inte.. det är slut..''. sade jag och snyftade.Det gjorde ont att göra slut. Men det var det bästa på ett tag. 
Selena kanske lämnade mig ifred? 
Nu brast det för Justin realt han grät mer än mig.
'' Tiffany.. Nej..''. sade han.
'' Jo Justin.. Jag är rädd.. Okej? Jag vill inte bli skadad mer, jag orkar inte.. Jag älskar dig lika mycket.. Tro inget annat.. Men det är slut.. för ett tag..''. sade jag och tårkade tårarna.
'' Snälla.. VI klarar det här tillsammans! Förlåt mig..''. 
JAg skakade på huvudet. '' Jag behöver en paus ett tag.. Men jag älskar dig justin, mer än allt annat.. stick to that.. !''. 
Jag pussade hans mjuka blöta läppar innan jag gick in och låste dörren efter mig.
Tårarna jag tårkat kom tillbaka. Jag satte mig i trappan brevid dörren, som lädde upp till övervåningen och la håret på min högra axel. 
'' Tiffany?''. sade Matt och slog sig ner brevid mig.
 
Tumblr_lls6e5uzcn1qk3ev6o1_500_large
 
'' Hörde du?''. sade jag och snyftade.
'' Ja. Ungefär allt..''. 
Jag nickade. '' Hur är det?''. fortsatte han.
'' Sämst Matt.. Allt är sämst! ''. snyftade jag.
'' Shh.. Jag finns här!''. Han la en varm arm om mig och kramade om mig. 
'' Tack! Men nu tar vi varsin Ben & Jerry och kollar på lite film..''. sade jag och tryckte fram ett leende.
Jag hängde ifrån mig min jacka och vi gick in till köket och tog fram två glassar.
Seadn satte vi oss i soffan och fortsatte titta på filmen.
 '' Jag behöver en paus ett tag.. Men jag älskar dig justin, mer än allt annat.. stick to that.. !''. 
Hon pussade mina läppar och gick sedan in och låste dörren om sig.
Tårarna forsade, jag bröt ihop. Jag föll mot marken och grät.
Jag saknade henne redan. Hon var mitt allt.
Selena var bara min vän. Jag fattade inte att hon gjrot det. Det måste få ett stopp.
Jag reste mig upp och tittade snabbt in i fönstert till Tiffanys hus.
där satt Tiffany i trappan och kramades med Matt. Ja ågot är det..
Med tårarna rinnande gick jag hem. Mamma var som tur var hemma, jag skulle berätta allt för henne. 
'' MAMMA!''. skrek jag direkt när jag kom inanför dörren.
'' Här inne!''. skrek hon från köket.
När jag kom in röck hon till när hon såg mina blodsprängda ögon.
'' Men vad har hänt?'. 
'' Tiffany gjrode slut..''. snyftade jag.
'' Men gub-..''.
''..- Mamma det är inte det som oroar mig. Det är att det var Selena som misshandlade Tiffany!!''. 
'' Va hur vet du de?''. utbrast hon.
'' Tiffany berättade, hon hade blivit hotad att inte säga!''. småskrek ajg och tårarna rann.
'' Ska vi ringa polisen?''. 
'' Nej ring Scooter och crewet dem måste komma hit nu!''. 
Mamma nickade och ringde massa samtal.
Ja klockan var mycket, men det sket jag i. Det här skulle få ett stopp.
Efter en havltimme var alla samlade i mitt stora vardagsrum.
MAmma fick förklara, jag hade inte styrkan. Styrkan är kvar hos Tiffany.
Hon tog min styrka. Jag klarade mig inte utan henne, hon fick mig leva kvar.
'' Okej.. Ska jag ringa Selenas manager? ''. sade Scooter chockat.
Alfredo gick fram och la armen om mig.
'' bro.. dem fixar det här.. Selena ska straffas.. Jag hoppas tortyr..''. 
Jag flinade lite. Han fick mig alttid måbättre.
Scooter ringde Selenas manager och berätta allt, han var chockad. Ingen i Selenas crew hade någon aning om det här. Men såklart försvarade han Selena och sa att hon aldrig gjort något sådant.
'' Okej då ringer vi polisen, hej!'. Scooter la på. 
Sedan slog han 911. 
'' Hej, jag heter Scooter Braun. Jag är Justin Biebers manager. ''.
'' Ja jag vill anmäla ett brott mot Tiffany Jones, som blev misshandlad men dem hittade inte järnings mannen?''.
'' Ja det är Selena gomez.''
Man hörde mannen i telefon brista ut i skratt. Okej, det var inte dirket så man skulle kunna tro det.
'' Vi kommer förbi. Hejdå!''. röt Scooter.
'' Jag, Kenny, Pattie och ett par i Selenas crew ska till polisen nu! Selena följer inte med, och inte du heller Justin!''. sade Scooter.
han var stressad, ledsen och orolig! Jag kunde alltid analysera hans humör och sådnat!
'' Men!''. suckade jag.
'' Inga men, den psykopaten ska anmälas!''. röt Scooter.
så här har jag aldrig sett honom. Och det var Tiffany ?Han har aldrig riktigt ' brytt' sig om henne som han brytt sig om mig. Men nu är det fan mer om Tiffany än mig.
Scooter, Mamma och Kenny rusade ut genom dörren. 
Crewet lämnade mig, utom Alfredo och Ryan Good. som skulle syssel sätta mig. 
Klockan var 23.32. Och natten hade bara börjat.
Det vart tyst när alla dragit, ovanligt tyst. Jag och Alfredo slog oss ner i soffan och satte på tv:n.
'' Hur är det?''. sade han och jag röck på axlarna.
'' Sämst.. ''. 
Jag släppte ett par tårar. Flickan som var mitt liv hade dumpat mig.
'' Är det för han Matt också? du tror han ska ta Tiffany?''.
Jag nickade. '' hah Justin! Skulle du fråga världen vem som var snyggast, skulle du vunnit.. Tro mig.. Hon kommer inte ta honom. Dem är bästavänner.. Hon tittar inte på honom som hon tittar på dig Biebs!''. flinade Alfredo.
Jag log.
Ryan började säga världens dåligaste skämt som han antagligen kommit på själv. Så jag och Alfredo garvade ihjäl oss.
Jag skickade iväg ett sms till Tiffany.
'' Jag kommer göra allt för att det ska bli vi Tiffany.. Scooter, Mamma och Kenny är på väg till polisen för att möta upp Selenas manager. Det här ska få ett stopp. Älskar man varandra ska man få vara tillsammans utan hinder.. I love you xx Justin''.
Sedan stoppade jag ner mobilen i fickan. Jag förväntade mig inte ett svar. 
 
ººº
 
'' Justin ! Justin vakna!''. sade Mamma.
Jag göppnade mina ögon, där satt Scooter Mamma och Kenny!.
'' Vad hände?''. sade jag och satte mig upp i soffan.
'' du somnade gubben!''. Mamma smekte min kind.
'' Vad sa polisen?'.
'' Selena är spårlöst försvunnen, polisen ska göra allt för att hitta henne! Vet du några som kan veta vart hon är?''. sade Scooter.
'' zac och vanessa kanske? jag vet inte.. ''. 
'' Okej, Selena manager är anhållen, han visste tydligen om allting.''. 
Jag tyckte faktist synd om Selena, hennes karriär var över. Alla hennes fans kommer bli besvikna.
Ingen kommer få reda på att nån av mitt crew eller min familj har varit inblandad.
'' Vad händer med Tiffany?''. 
'' Hon kommer vittna i domstolen på fredag morgon..''. sade Scooter.
'' om hon inte vill?''.
'' då behöver hon inte..''. 
Jag nickade. '' Men om dem inte hittar Selena innan dess?''.
'' Det gör dom Justin, jag lovar!''.
'' Okej men tack för allt.. Verkligen men nu ska ni få sova.. Förlåt att jag störde eran kväll.''.
'' Det är lugnt, Tiffany är ditt liv, och vi skyddar dig så det ingår i vårt jobb att skydda den du älskar !''. log Kenny.
Jag log och kramade om dem innan dem gick.
Nu var det bara jag och mamma kvar.
'' Gå och lägg dig gubben! ''.
Jag nickade och gick trött upp till mit rum. Mina ögon var trötta och svullna.
Jag kunde inte tänka på nått annat än Tifany.
Snabbt drog jag av mig mina kläder och hoppade ner i sängen. 
Sedan skickade ja ett sms till Selena. '' Sell.. Kom hem.. Jag vill inte att det här ska sluta illa.. Snälla.. Tiffany är mitt liv, och jag är rädd om henne! Snälla skada henne.. Allt kommer bli bra Sell.. ''. 
Jag la mobilen under kudden och väntade på svar.
Men jag skulle inte få något svar säkert.
Precis när jag somnat plingade mobilen till. Det var från ' Okänt '. 
'' Justin, det är förfan inte lätt!! Alla kommer hata mig, alla fans!! Dem är mitt allt justin, och nu kommer allt försvinna..''. 
Jag suckade. 
'' Nej Sell! Kom hem! Polisen söker efter dig, det du gjorde var hemskt. Snälla gör inte allt värre? Okej? Kom tillbaka ! ''. 
Sedan la jag mobilen udner kudden och somnade.
 

 
 
Kommentera!

Kommer Selena komma hem?
Kommer det bli Jiffany igen? 
Kommer Matt försökafå Tiffany nu?;)
 
DE NI!:* 

ÄLSKAR ER KOMMENTERA MED ERA EMAIL OM NI STÄLLER FRÅGOR!!!!
 
 

Kommentarer
MARIE

omg sjukt bra men varför e justin så himla lungn med selena bodde inte han typ vara sjukt arg på henne???

Svar: För om Justin hotar henne, kommer han komma mer in i bilden! Hur reagerar fansen då?Då blir det kaos, därför försöker han hålla sig lugn när han igentligen har lust att slå till henne!
Kram
Maya Lindberg



2012-06-26 @ 23:24:25
Zelma

Låt inte Matt komma in i bilden. Då.blir novellen helt fuck up! Kommer bli drama till 100% broo. Men ja din novell och blogg.....

Svar: Har inte tänkt det heller!;)
Maya Lindberg



2012-06-26 @ 23:52:12
Zelma

#inget illa menat men snälla Jiffany igen!!

Svar: Vem vet!;)
Maya Lindberg



2012-06-26 @ 23:53:38
JustinBstoryys.blogg.se

Jag håller med Marie! Men han kanske spelar till Selena? OMG BÄSTA! :O MEER!!

Svar: Who knows ? ;) kram
Maya Lindberg



Blogg: http://JustinBstoryys.blogg.se
2012-06-27 @ 00:25:36

OMB! Vill ha mera!!!:D kan vi inte få ett till imorgon!:D ett varje dag innan du åker?:) eller iaf 2 till innan fredags slut!:) snälla ber dig! Det är så himla spännande nu!!!:D

Svar: Kanske, vi får se ! Eftersom har mycket att göra innan jag drar!Men kommer ju såklart ha data hos dem, men sitter inte lika ofta, hehe!:)
Kram
Maya Lindberg



2012-06-27 @ 01:40:41
Jennifer!!!

Skitbra kapitel!! :) men du hade skrivit liite fel i slutet:
Tiffany är mitt liv, och jag är rädd om henne! Snälla skada henne...

Märkte du felet? ;)
Kjam!<3

Svar: Åh tack hahah!Kram
Maya Lindberg



Blogg: http://www.jennasliv.devote.se
2012-06-27 @ 22:48:11
Darcy

Ska det inte stå "Snälla skada inte henne...." när justin skickade smset?"Sell.. Kom hem.. Jag vill inte att det här ska sluta illa.. Snälla.. Tiffany är mitt liv, och jag är rädd om henne!---> Snälla skada henne..<--- Allt kommer bli bra Sell.. ''.

Svar: Jo det ska de, har skrivit fel.
Maya Lindberg



2013-03-08 @ 21:06:07




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback