Episode 42 - Is she awake?

Vi satt tysta länge, man hörde sjuksköterskor springa och massa. Jag hatar sjukhus.
'' Vänner till Tiffany Jones?'' sade en mörk röst. Alla tittade upp.
Där stog doktorn som undersökt Tiff. Alla for upp och ställde sig och tittade med hopp på honom.
'' Mår.. hon bra?''. sade jag.
'' Jag kan säga så här.. Hon har hjärnskakning, brytna revben, som gjort så hon fått en inre blödning..''.
Jag röck till. Inre blödning, vad menas med de?
'' Vad är inreblö..dning?''. sade jag.
'' När ett kärl i hennes kropp spruckigt och massa blod åker ut i kroppen, vi stoppade det så fort vi kunde! Men vi vet inte om hon klarar sig, hon ligger nu nersövd och.. det är inte säkert om hon vaknar''.
Tårarna forsade, det var inte säkert om hon vaknade..



Det var som ett slag i magen. Tjejen jag älskar mest av allt ligger i ungefär koma, och de är inte säkert om hon vaknar.
Doktorn bad gänget följa med och träffa henne. Jag väntade till sist, jag behövde samla mig.
Efter ungefär 10-15 min kom dem tillbaka.
Ryan satte handen på min axel och mötte min blick.
" ta den tid du behöver bro, vi väntar!".
Jag nickade och följde doktorn längs kortidoren. Han stannade vid rum 26!
Jag tackade så mycket och klev in i rummet.
Han lämnade mig så jag fick vara ensam.
Där låg Tiffany likblek, hennes blonda hår var lockigt, läpparna röda. Hon såg ut som en ängel. Och hon var min.
Jag slog mig ner på sängkanten och tog hennes hand. Hon var iskall.
" jag älskar..dig och.. Kommer..stanna här tills... d-du  vaknar..". Snyftade jag.
Med min tumme smekte jag hennes hand. Ett par tårar kom.
Jag undrar om hon verkligen vaknar, vad händer om hon inte gör de?
Hjärtapparaten slutar pipa, att hon slutar andas? Vad händer med mig?
Jag pussade hennes hand mjukt, jag älskade henne verkligen.

°°°

Timmarna gick, jag hade suttit här i minst 7 timmar och väntat. Jag hade bett Ryan och dem lämna. 
Att dem satt här och vänta på mig var ingen idé.
Klockan visade 22.09, halva natten och dagen hade jag suttit här. Inte ätit, inte sovit, inte gjort något. Suttit här och vaktat henne. Tiffanys familj hade kommit runt 13.00 på dagen, samt Mamma, Scooter, Alfredo och Kenny!
Dem hade varit här från 13.00 till 15.00, sen drog dem med.
Nu var jag ensam, igen. Men det gjorde mig inget.
Jag kände en varm hand på min axel.
'' Justin,följ med mig tillbaka till hotellet!''. 
Mammas ljuva stämma fyllde upp rummet, jag vände mig om och mötte hennes oroliga blick.
'' Snälla?''.
Jag nickade. Jag behövde få sömn och mat.
'' Okej, men jag åker tillbaka imorgon bitti..''. sade jag.
Mamma nickade, jag tog mina grejer och gav Tiffany en slängkyss innan vi lämnade rummet.
Sjukhuset var tyst, och stillsamnt. Det var skönt! 
Natten skilldes mycket mot dagen!  Det var fullt med paps utqanför, typsikt. 
Jag sket i dem och frotsatte gå mot bilen. 
Vi klev sedan in i bilen och körde mot hotellet. 

°°°

'' Klarar du dig?''. 
Jag stoppade in kortet i kortläsaren och nickade.
'' Ja mamma! ''.
Hon kramade om mig hårt och pussade mig på kinden. '' Hon kommer klara sig.. ''.
Jag nickade oroligt. '' Hoppas det!''.
Mamma vände på klacken och gick mot hissen.
Jag klev in i mitt och Tiffanys rum. Här var de tyst, välldigt tyst. Hennes kläder låg lite här och var, det fick mig le.
Den morgonen hon fick panik på vad hon skulle ha på sig och slängde runt allt, hon var så gullig.
Jag samlade ihop kläderna och la det inne i hennes stora väska.
Sedan tog jag hennes favorit tröja och la mig i sänge. Jag krmade hårt om tröjan och drog in lukten av hennes goda parfym.
Kläderna fick vara på, jag orkade inte ta av mig dem.
Efter ett tag föll jag i en stor dvala.

Jag vaknade. Jag satte mig upp och sträckte på mig.
'' Tiff dags at-..''. Jag avbröt mig själv.
Tiff var ju på sjukhuset. Jag tittade på klocka på väggen.
16.35.
Jag nickade och la mig ner igen.
'' VAAA?!?!''. utbrast jag.
Jag hade sovit till 16.35. Snabbt sprang jag upp tog en snabb dusch, tog på mig rena kläder och påm in favvoparfym.
sedan tog jag min mobil och lämnade rummet.
Jag bankade på Ryan och dems hotellrum.
Chaz öppnade dörren.
'' Varför väckte ni inte mig !?!?''. småskrek jag.
'' Vi knackade på men du svara inte, så vi antog att du sov, plus du behövde sova ut?''.
ryan och brianna dök upp breivd honom.
'' Okej.. Har ni hälsat på Tiff?''.
Dem nickade. '' hon har.. inte vaknat, vi var där vid.. öh.. 3 tiden!''. sade Brianna och tittade ner.
'' Okej jag åker dit nu, säg det till Scooter och dem.''.
Jag började gå längs korridoren.
'' KOM IHÅG ATT VI ÅKER HEM IKVÄLL VID 8 TAGET!''. skrek Chaz.
Fan. Juste. 
Det hade jag helt glömt bort.
'' JADÅ!''. skrek jag tillbaka.
Sedan klev jag in i hissen och åkte ner til garage.
När jag anlende till sjukhuset gick jag till Tiffanys rum dirket.
På vägen mötte jag Martin, doktorn till Tiffany.
'' Hej har hon vaknaT?''.
Han skakade på huvudet. '' Nej, men vi tog blodprov och sånt, det ser bra ut. Hon borde vakna idag, det ska hon ialle fall!''. sade han lite smått orollig.
Jag nickade ledsamt och joggade in till hennes rum.
Hyn var i sin färg och läpparna ljusrosa.
Jag slog mig ner brevid henne, tog hennes hand och pussade den.
'' Tiffany.. SNälla vakna.. Jag är orolig.. Martin säger att du mår bra.. Men.. Jag vet inte.. Snälla.. Du är allt jag har, mitt allt! Utan dig skulle jag aldrig klara mig! ditt leende får mig le, skratt får mig skratta. Allt med dig är perfekt. Ditt långa vackra hår, din bruna hy.. Att inte kunna se dina vackra blåa ögon stör mig sjukt mycket. du ger mig kraft varj-..''.
Jag avbröt mig själv närTiffany började fnissa lite och öppnade sedan ögonen.


hehe, sägs? Föresten.. Hörrni.. Imrogn är de min skolavslutning, på onsdag åker jag till Rhodos en vecka!
KANSKE uppdaterar där, vi har gratis internet där, men då blir de inga bilder!:)
Love u

Ni får ett till sen antar jag! Vet att de är kort men ni får ett tilll!!!:)

Kommentarer
Anonym

Skjuuukt bra!! Som alltid:) ja! Du måste uppdatera därifrån!!:) kommer inte klara mig annars!!!! Du är bäst



2012-06-10 @ 18:02:04
MARIE

O-M-F-G HON VAKNA JAAAAAAA MER MER MER MER PLZZZ IDAG ;) <3 <3 <3 <3



2012-06-10 @ 20:09:14
Sandra

Gryyymt bra :D



Btw, jag läser ju din blogg. Kul att du läser min :)



Blogg: http://justinsmexybieber.blogg.se/
2012-06-10 @ 20:13:57
Linn

Som vanligt, HELT AWESOME!



2012-06-10 @ 20:26:21




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback