Episode 66 - Masquerade !

Min mobil plingade till. På skärmen stog det ' Babe <3'. 
Jag log. 
'' hej älskling, jag är såååå ledsen att jag inte kan komma på din bal! Jag LOVAR att gott göra dig! Jag älskar dig! Ha så kul utan mig! xoxo din Jusitn!''. 
'' det är lugnt älskling! Jag ska försöka, älskar dig! xoxo din Tiffany''. 
Sedan stoppade jag ner mobilen i fickan. Visst jag var ledsen över att jusitn itne kommer.
Men jag förstår att han måste vara på den konserten och inte svika sina fans. 
Dem var där före mig. 
'' Sååå ska vi fixa oss?''. utbrast Shay så både jag och Emma röck till.
'' Jaa!''. småskrek jag och Emma och skrattade. 
Medans dem sprang upp till mitt rum satte jag på hög musik i högtalarna i vardagsrummet, tror hela gatan hör. 
Den här kvällen ska inte få förstöras! 

 
 
Musiken dunkades. Mitt hår var i långa lockar, precis som första gången på balen.
Min sminkning var i rosa/lila aktig färg. Med svart kajal. 
Shay hade panik för hon visste inte hur man lockar sitt hår.
Jag fnissade lite och hjälpte henne. Emma var helt klar, jag med, snart Shay.
Sen var det abra att ta på sig klänningarna. 
Shay och Emma tog ivrigt klänningarna och sprang in till min walkincloset och böt om.
Man hörde fnitter och smällar då och då. Jag bara log. 
Jag satte vid mitt sminkbord ochskådade mitt ansikte. Mina smala kinder, perfekt raka coh vita tänder, blont gyllende hår, blåa vackra ögon. 
Jag var nöjd med mitt utseende, men man kunde sett bättre ut. 
Någon minut senare hörde jag hur WIC dörren öppnades.
Jag riktade min blick mot dem. Dem var så vackra. 
'' Omg.. Ni är så vackra!''. sade jag och skådade deras klänningar.
Deras kroppar var perfekta för klänningarna. Verkligen.
'' säkert? Kan man ha halsbandet? eller är det för mycket?'' .sade Shay.
Jag skakade på huvudet. '' Det är jätte vackert! Ni båda är jätte vackra.''. log jag.
Dem log glatt och satte sig i sängen och tittade på mig.
'' Sätt på dig klänningen!!'. tjöt Emma. 
'' Ska jag verkligen gå..?''. sade jag med en liten suck.
'' JA?!''. nästan skrek dem. 
Jag skrattade. '' Men.. ni får lova att inte lämna mig?''. sade jag.
Dem nickade ivrigt. '' Vi lovar!!''.
'' Byt om nu! Vi blir sena!''. skrattade Em.
Jag nickade och sprang in i min WIC.
Jag stängde dörren efter mig coh skådade den vackra klänningen. 
 
 
Ingen anna på balen skulle ha den här klänningen. Det fanns bara en av dem i hela världen.
Och den var min. 
Den var riktigt vacker, och inte som dem andras klänningar. Utan mer speicel, den jag hade förra gången var en riktig balklänning. Den här var mer.. mig.. 
Jag skådade klänningen, sedan drog jag en hand över det sköna tyget.
Till klänningen hade jag ett par glittriga svarta pumps. 
Sen ett par svarta smycken.
'' KLÄ PÅ DIG NU!''. tjöt Emma och Shay utifrån.
'' Jaja!''.ropade jag tillbaka.
Jag klev ur mina shorts och linne, böt om till ett par andra underkläder och drog på mig klänningen.
När jag dragit upp dragkedjan på klänningen tog jag på mig dem vackra skorna. 
Sedan till ett par smycken. Runt halsen hade jag halsbandet jag fick av Justin. 
Med ett finger smekte jag halsbandet och log lite. 
'' i love you..''. viskade jag och tog ett djupt andetag.
Sedan tog jag på mig den svarta masken.
Jag öppnade dörren till mitt rum och Shay och Emma drog efter andan.
'' TIFFANY DU ÄR JÄTTE VACKER!''skrek shay med pipig röst. 
Emma bara stog där med öppen mun och stora ögon.
'' Fan Emma... Vi måste hålla reda på henne så inga kladdar på Justins tjej!''. fnissade Shay.
emma vaknade till och fnissade med henne.
'' Tiff var försikgit, sån där snygg tjej dras alla till!'' .sade Emma.
Jag skrattade lätt. Sedan tog jag på mig Justin parfym och tog Emma coh Shay  i mina händer och gick ner.
Jag stängde av musiken och tog mina nycklar, mobil och läppglans och la det i min svarta glittriga portmon'e.
'' Ready girls?''. sade jag glatt när vi stog på uppfarten.
'' Oh yeah!''. tjöt dem. 
Vi hoppade in i MAmmas svarta cab. Jag hade ingen anning om jag fick åka i den. Men just nu sket jag i det.
Hon hade sin andra bil så. 
Jag skruvade upp volymen och började köra mot skolans stora gymnastiksal.
Parkeringen var full. Det stog massa snygga bilar där. 
Jag parkerade bilen och klev ur.
Musiken från balen spelades högt ut till parkeringen.
'' Åh va kul!!''. tjöt Emma glatt.
Jag har aldrig sett henne så här uppspelt förut. 
Jag skrattade lite innan jag sällde mgi mellan dem och tog dem så vi höll armkrok.
Vi började gå in mot salen. Jag var lite smått nervös. Gymnastik salen var väldigt stor.
Nästan större än våran aula. 
Vi kom till entren, där vi hälsade på tony och merissa som tydligen står vid entren varje år och ser så man itne är ' full' eller någon över 20.
Jag tyckte synd om dem. Att stå här var väl inte kul?
'' Kom nu tjejer!''. log Shay och vi sprang in.
Allt var omgjort. Det såg inte längre ut som en idrottssal!
 Det var massa folk, musiken var hög. STrålkastarna lös lite här och var. 
Det var vackra växter samt belysning runt kanterna av salen. Dem had eöppnat upp bakdörren och gjort en  
plats där ute. Precis som i Stratford.
Längtan efter Justin steg.
Fan va jag saknade honom. Just nu villle jag ha honom här.
Det var en trappa ner till själva salen, det har det alltid varit. 
Vi gick ner för trappan. Jag såg Zac stå vid bålen. Jag såg hans hår och hans kroppsform.
Han tittade  på oss och öppnade munnen.
Jag log lite och tittade ner i trappan så jag inte skulle ramla.
Vi kom ner till dansgolvet. Musiken dunkade högt.
'' Kom vi dansar!''. tjöt jag.
'' Nej vi ska visa dig något först!''. sade Shay och log mystiskt.
Jag höjde ena ögon brynet. 
Hon och Emma drog med mig ut fårn dansgolvet. 
Det stog ett par människor vid toaletterna men dem hade ryggen mot oss så jag visste inte vilka det var..
'' Vad är det?''. 
'' Vi är det..''. sade en bekant röst.
Jag vände mgi hastigt om. Där stog dem två killarna samt tjejen. Dem alla tre tog av sig maskerna och jag hamnade i chock.
'' CHAZ? RYAN? BRIANNA?!?''.skrek jag så högt jag kunde.
Dem log stort.
'' OMG!!!!''. skrek jag och slängde mig om deras halsar.
'' Hej på dig med!''. skrattade Chaz.
'' Vad gör ni här?!?!''. sade jag chockat.
'' ÖVeraska dig dummer!''. skrattade Brianna.
'' Gud va jag har saknat er!''. sade jag och kramade om en och en. 
'' Vi har saknat dig med, det är så tomt utan dig!''. sade Brianna.
Jag stog länge och bara kramade om dem.
'' tack att ni är här!''. log jag.
'' Tacka inte oss, tacka dina vänner!''. sade Ryan.
Jag vände mgi om mot Shay och Emma som stog med stora leenden.
'' Jag älskar er så mycket, tack!'. sade jag och kramade om dem.
'' Vi älskar dig med, vi tänkte kunde inte Jusitn komma kunde dem!'.' log Shay.
Jag släppte ett par tårar och kramade hårt om Brianna.
'' jag har saknat dig Bri!''.
'' har saknat dig med! och du är jätte vacker!''. sade hon ochs snyftade till.
'' du med!''.
Vi båda grät en skvätt innan vi alla drog ut till dansgolvet.
Vi dansade för fult. Jag såg hur Ryan kollade på emma hela tiden.
Jag skrattade till coh viskade sedan i hans öra.
'' haffa..''. fnissade jag.
'' shh!''. sade han och jag boxade han på axeln.
Jag fortsatte dansa, alla var som galna!
Jag stannade till för att andas ut. Svettet rann, och att ha mask på var väldigt jobbigt.
Min blick flög runt i salen. Det var verkligen varmt.
'' Jag tar bål!'. skrek jag till Shay.
 Hon nickade och jag gick bort til lsnacks bordet.
Jag tog kanske 3 glas bål, jag var väldigt törstig.
'' Törstig?''. sade en röst.
Jag vände mig om. Där stog Zac.
'' Ja..''. mumlade jag.
'' Förlåt.. Igen! SNälla!''. 
Jag suckad eoch tittad eut på dansgolvet.
'' Zac snä-..''. Jag avbröt mig själv.
Min blick var fast på en kille i kostym, i en lika dan mask som Justin hade på balen. 
Hans blick var fast på mig. Allt stannade. Var det Justin?
Jag släppte plastglaset som var halvfullt och sprang mot honom.
Jag trängde mig igenom folkmassan. När som helst skulle säkert klackarna gå av.
'' Tiffany vad gör ud?''. skrek Shay efter mig.
Jag fortsatte springa. När jag kom fram till platsen han stog på var han borta.
Jag suckade. Sedan gick jag ut till baksidan. Det var tre par som stog och dansade tryckare.
Snabbt tog jag upp min mobil och slog Justins nummer.
 '' Ja det är Justin?''. svarade Justin glatt.
'' Justin.. ''. sade jag och släppte en tår.
'' Har det hänt nått?''. sade han fortfarande lika glad. Vad fvar det med honom?
'' Hur fan kan du vara glad ? Jag står ensam på en bal, utan dig! Jag ser dig fan över allt, Justin jag vill ha dig här! Det är ingen bal utan dig.. ''. tjöt jag.
Han blev tyst i andra änden. ' Earth angel ' kom igång. Min chh Justins låt.
'' Och nu kom vår låt igång!!''. tjöt jag. Småsurt och suckade.
Hans vackra skratt klingade till i mitt ena öra. 
'' Kan man få en dans av min underbara flickvän?''. sade han.
Jag fnös. '' Aa lycka till att komma hit från Austrlalien på nån sekund..''. suckade jag surt.
'' Turn around..''. viskade han.
Vad ville han? Att jag ska bli ännu mer sårad? Jag suckade och vände huvudet bakåt. 
 
Tumblr_m6lmg1igvm1rujnkko1_500_large
(tänk er att hon är ute) 
 
Killen som jag såg inne vid dansgolvet stog framför mig. Det var inte bara en kille.
Det var Justin!
'' Justin?''. sade jag, men det kom som en viskning. Han nickade och log stort.
En tår kom. Jag började springa mot honom och slängde mig runt hans hals.
'' Vad gör du här?''. sade jag chockad!
'' Jag skulle ALDRIG missa den här dansen!''. sade han och smekte min kind.
'' Jag älskar dig!''. sade jag.
'' Jag älskar dig med, kom nu vi dansar!''. sade han och drog mig till det lilla dansgolvet.
Våran låt var fortfarande i gång. Han placerade sina händer om min midja och jag om hans nacke.
Vi började sagta röra oss itakt till musiken, det här var precis vad jag ville ha.
Han visste verkligen hur man överaskar en, och gör en till den lyckligaste i världen!
När låten ledde mot sitt slut kysste han mina läppar mjukt och försikigt.
'' Ska vi gå till dem andra?''. log han.
Jag nickade. Vi gick hand i hand in till dansgolvet, musiken var högre än först och alla var som galna.
Ett skratt lämnade min mun när man såg hur alla dansade. 
Vi gick fram till Shay och alla som fortfarande dansade. 
'' Tja biebs!''. sade Ryan och dem gjrode ett handlsalg.
'' Tja bro!''. log Justin.
Vi alla började dansa. Vi dansade och skrattade. DEt här var den bästa kvällen i mitt liv.
'' '' Klockan är snart 23.00 kom vi går ut! vill prata ostört!''. sade Justin.
Jag nickade och vi gick ut tillbaka till det lilla dansgolvet.
Vi började dansa sagta till den lugna musiken, vi var ensama.
Han började prata, men jag vart i min egen lilla värld.
 
Han tog min hand och vi dansade sagta där ute.
Låten " earth angel " spelades i högtalarna vilket fick mig le. Han smekte försiktigt min rumpa och jag drog lite smått i hans nackhår.
Han flinade stort och skrattade. Killens underbara skratt klingade i öronen och fick mig smårysa.
Sagta närmade han sig mig och stannade när våra näsor nuddades.
Jag kände hans mint andra dräkt mot min hud och hörde hans tunga andetag.
Mitt hjärta dunkade snabbare och snabbare och jag fick fjärilar i magen.
Han lät våra läppar nudda varandra i en mjuk kyss. 
Våra läppar masserade varandra en gång när han sedan backade undan.
'' Du.. jag vill säga vem jag är.. ''.
Jag stannade, han ville säga vem ha var?
'' Okej..'' Jag log.
Han tog ett djupt andetag och drog av sig masken. Och jag hamnade i chock ,de tkunde inte?
Nej aldrig.. Aldrig i hela mitt liv.
'' Jag måste gå!''.
Jag lyfte upp min klänning och sprang längs gången upp in till lokalen, samtidigt hörde jag han skrika efter mig.
 
Ett skratt lämnade min mun. Justin höjde ena ögonbrynet. Då jag insåg att han pratade allvar och jag stog och skrattade åt en flashback.
'' förlåt.. vad sa du?''. log jag.
Han  skrattade till och vi satte oss ner på en bänk i närheten.
Justin la sina händer på mina och tittade mig djupt i ögonen. 
'' Jag älskar dig, oavsett om vi är så långt ifrån varandra! Jag har inte tappat en ända känsla för dig, alla finns kvar och är lika starka! Jag vill bara att du ska veta att du är mitt allt, okej?''. sade han helt plötsliogt.
'' Jag älskar dig med Justin, jag vet Justin! Var inte orolig! Min kärlek till dig kommer alltid var alika stark!''. log jag.
'' Bra.. Du ska vi gå hem till dig?''. log han.
'' Ja, mina fötter domnar snart bort!''. fnissade jag.
Han skrattade lite och flätade samman våra händer. Sedan gick vi till gruppen.
'' Vi drar hem, ska vi ses imorgon vid lunch och göra något?''. sade Justin.
ryan och alla nickade snabbt och fortsatte dansa.
alla hade läskiga flin på läpparna, vilket skrämde mig en nning.
'' Kom nuu!''. sade jag och drog med Justin ut från balen.
Att träffa Tiffany var en dröm, hon var så vacker! Vackrare än någonsin! 
Jag flätade samman våra händer och vi började gå längs gatan.
'' aj!'. tjöt hon och tog av sig sina skor coh höll dem i handen.
'' gör de ont? Jag kan bära dig?''. sade jag.
'' Sluta var en gentleman Jusitn! Jag klarar mig!''. fnissade hon och pussade min kind.
Jag nickade. '' Du är min prinsessa, allt för dig1''. sade jag och hon log stort.
Ikväll skulle jag säga det. Hon kommer bli glad. Överlöycklig. Eller?.. 

 
HEY! 

Inte det bästa men jag har tappat flytet lite på episoderna, jag lovar att jag ska bättra mig! :) 

Det här var också tidinställt! :D 
Så alla vet :) 

LIgger lite före er hehe;) 

Aja ÄR IALLEFALL VÄLDIGT GLAD FÖR BILJETTERNA! :d 
 
PUSS
 

Kommentarer
Sonja

Jo!! Det hära var bra!!:D ååh längtar till nästa!!^^



2012-07-31 @ 17:48:51
Ilham sabah

Längtar till nästa <3 kan du skriva på Facebook när nästa kommer? <3



2012-08-01 @ 02:06:21




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback