Episode 65 - Just a chapter!

'' Min bror, Nate!''. log hon.
'' Jasså? Hade du en bror?''. flinade jag.
'' Ja, men han jobbar, han bor här men brukar inte gå ut!'' .log hon.
Jag nickade. '' Hade också en bror..''. 
'' hade?''.
Jag log och suckade. '' Ja, han dissade mig flera gånger, det kändes inte som jag var hans lillesyrra..''. 
'' Åh..'' .sade Emma och Shay i kör.
när ajg stält tillbaka kortet slog jag mig ner i puffen. 
Min mobil började vibrera i bakfickan. Jag suckade.
En stor klump o magen bildades när jag såg vem det var som ringde.

 
Jag satt och stirrade tomt på skärmen.
'' Ska du inte svara ?''. utrbast Emma.
'' D-det är.. Nathaniel..''.sade jag i nästan en viskning. '' min bror..''. tillägde jag.
'' Svara då?''. sade Shay.
Jag skakade på huvudet. Sedan tröck jag bort samtalet och la snabbt ner mobilen i fickan.
Han ringde precis när vi pratade om honom. Lite läskigt var det.
Kvällen lädde mot sitt slut coh jag skulle börja dra mig hemåt.
Jag var otroligt trött och hade ont i magen efter allt skratt.
'' Jag antar att vi ses imorgon?''. log Shay mot mig och EMma som stog i hallen.
'' Ja det gör vi !''. svarade Emma och jag bara nickade.
Vi växlade kramar innan jag och Emma lämnade henne.
'' Hejdå TIff!''. log hon.
'' hejdå Em! Vi ses imorgon!''. log jag.
Hon nickade och vi skildes åt.
Det var faktist ltie kallt på kvällarna i Los Angeles, men det var rätt skönt. Eftersom solen sken hela dagen.
 
När jag kommit hem så gick jag raka vägen in i huset och upp till mitt rum för att slänga mig i den mjuka sängen, som Justin legat i för nån dag sedan.
Jag luktade på ena kudden, som han legat på och den luktade fortfarande honom. Världens underbaraste doft.
En tår rann ner för min kind. Jag saknade honom. Det gjorde ont. tårarna forsade. 
Jag började tänka på Nath. Han saknade jag. Otroligt. Fler tårar kom.
Det knackade till på dörren. JAg suckade. Säkert mammas om ska ge mig dåliga råd. 
Jag vände mig med ryggen mot dörren.
'' Kom in..''. suckade jag. 
Dörren öppnades, den knarrade förskräckligt till. 
Mamma gick in och la sig brevid mig och la armen om mig. 
Jag drog in doften. Vänta lite. Det här var inte mamma.
Hastigt vände jag mig om och där låg ingen mindre än Nathaniel.
'' Nath?!?!?''. nsätan skrek jag.
'' Tiffany!! förlåt!!''. utbrast han.
'' Vad gör d uhär?!?''. sade jag.
'' Kom för att säga förlåt.. Jag är så ledsen.. SNälla!''. sade han.
Jag suckade och satte mig upp. 
'' Snälla,  jag gör vad som helst! Du är min syster, jag har mått så dåligt i nästan 1 månad! Justin, Brianna,  Chaz alla har bett mgi hålla sig borta från dig! SNälla jag ber dig, förlåt mig! Jag lämnar inte LA utan ett godkännande..''. sade han och blev tårögd. 
 
Tumblr_m5twh2onzt1ru7z48o2_500_large
 
'' Nath.. jag har saknat dig..''. sade jag och slängde mgi runt hans hals.
'' Förlåt TIff!''. 
'' DEt är lugnt!!''. grät jag.
Vi kramade om varandra hårt. Jag hade verkligen saknat honom. 
Vi började prata om Justin, min nya skola. Mina vänner. Allt.
Det kändes skönt att säga precis vad jag tyckte och så. Det kunde jag med honom.
Klockan närmade sig 00.00 och Nath skulle ta ett nattplan tillbaka till Stratford. 
Han hade fått ett bra jobb, en lägenhet, och han och Lana har blivit tillsammans.
Ni vet, hon som fixade mig till balen på min förra skola!. 
'' du, mitt plan går om 1 timme, måste börja dra mig till flygplatsen!''. 
JAg nickade. '' Du är i Stratford 2 timmar, sen åker du tillabaka.. Hur mycket känar du?''. skrattade jag.
'' väldigt mycket!''. jag log och kramade hårt om honom.
'' Jag kommer sakna dig, hälsa Lana!''. 
Han nickade. '' Kommer sakna dig med!''. 
SEdan lämnade han mig. 
Nu mådde jag bättre. Jag och min bror hade blivit vänner igen. 
Jag tvättae bort det lilla sminket jag hade och tog på mig pjamasen sedan la jag mig i sängen och loggade in på twitter och facebook på datan.
Jag läste lite tweet Justin twittrat, min blick fastade på ett.
* My beautiful girlfriend is in LA, her new home.. I miss her, and im always gonna love her! @TiffanyJones xx *
En tår trillade ner för min kind. Jag älskade honom så det gjorde ont. Hur fanns det till ?
Med ett MEGA leende retweetade jag det och skrev ett tweet tillbaka.
* My perfect boyfriend is on tour, hes new home.. I miss him, and i always gonna love him! @justinbieber xx * 
Massa började retweeta och skriver till mig. Twitter vart översvämmat.
Följarna ökar och ökar varje dag. Otroligt. 
Jag läste igenom tweets. Rätt gulliga. Inte så många hat tweet, mest folk som uppskattade mgi!
VIlket var skönt!
Jag skrev lite med ett par gamla vänner på facebook.
Justins namn pluppade upp i det högra hörnet. 
'' hey babe, i missed you <3 ''. stog det..
 
Edgeofjustin-8_162190323_large
 
Jag log. '' hey babe, i miss you to, im going to sleep! Talk tomorrow?''.
'' Ofcourse, i love you ! x''. 
'' love you to! xx''. 
Mamma var säkert och jobbade, eller försöker ragga upp någon kille. 
Jag suckade och la ner datan på golvet. 
Sedan ställde jag klockan tills imorgon. Ännu en skoldag. SEdan maskeradbalen. Hela min outfit var klar. Den hängde inne i min garderob. 
Jag la mig tillrätta i sängen och slöt mina ögon. 
Fredag. Idag var det Fredag. Alltså Maskeradbalen. Vi skulle gå i skolan till lunch, sen fick man gå hem.
Eftersom ett par tjejer på skolan är såna som måste ha flera hundra timmar på sig att fixa sig, så har dem övertalat rektorn att vi får sluta klockan 12.00.
Vilket iförsig var bra. Så slapp man en halv skoldag! 
Min blick var fast klistrad på klassrummets klocka. Om 1 minut slutade vi.
Sekundvisaren åkte längre och längre fram till lockan 12.00.
När den var 10 sekunder i packade jag ihop mina grejer i en hög. Den ringde till och jag var den första som ställde mig upp. 
Jag ryckte åt mig Shays arm och sedan Emmas och gick ut ur klassrummet. 
DEm hade betett sig konstigt hela dagen. Viskat en massa, fnsisat. 
Hela dagen hade dem haft ett leende på läpparna. Vilket skrämde mig en anning.
Zac stog lutad med ryggen mot skåpet och höll på med sin mobil.
När han hörde våra fotsteg kollad ehan upp.
Han joggade fram till oss och ajg suckade.
'' Vad zac?''. 
'' vill du gå på balen med mig?''. 
Jag hamnade i nån sorts chock. Ville han gå på balen med mig? Trodde han att han hade en chans när han sårat mig djupt med att umgås med tjejen som misshandlat mig bästavän? 
'' Snälla.. Jag har brytit kontakten med Nessa nu,.. ''. 
Jag suckade. Ska alla komma och be om ursäkt samtidigt? Min bror? Zac? 
Shay och Emma tittade in i sina skåp.
'' Nej.. Jag ska gå med mina två bästavänner!''. sade jag och dem mötte min blick och log.
Zac nickade och vände sig om.
'' Jag vill, men jag vill inte ha en dejt ikväll!''. sade jag.
Han vände sig om och nickade. Sedan lämnade han skolan.
Jag packade ner mina läxor och sånt i väskan och hängde den över axeln. Sedan stängde jag igen skåpet. 
'' Så tjejer, ska vi fixa oss hos mig?''. log ajg.
'' Ja! Du har störst hus!'. flinade Emma.
'' Bra, kom då!''. 
'' Jag ber min pappa köra hem min klänning!'. sade Emma och tog upp telefon.
Vi nickade och började gå hemåt. 
Det var ingen ide att ta bilen för det var så pass nära.
Shay sprang upp till sig coh hämtade sin klänning sedan gick vi till mig. 
Emmas pappa lämnade henne sklänning i sånt där svart fodral som man har över klänningar. 
SEdan gick vi in. 
Mamma hade lämnat en lapp att det fanns mat i kylen, hon var på ett möte. 
Vem har ett möte första veckan man börjar jobba?
Jag suckade och skrynklade ihop den dumma lappen och slängde den i sopptunnan.
Dem hängde upp sina klänningar i mitt rum sedan satt vi ner oss i köket.
Det var flera timmar kvar innan balen var, så vi behövde inte stressa.
 VI satte oss vid min köks och stirrade på varandra.
'' Okej, jag är hungrig.! Ska vi göra en smoothie?''. fnissadejag.
'' Jaa!! Jag kan en as good!''. utbrast Em.
'' Gör den!1''. sade Shay.
Jag skrattade. Em började ta fram allt möjligt och la i smoothie maskinen. Hon tröck på knappen och den blandades.
Den blev lite rosa lila aktig, hon hällde upp de i tre glas, sedan tog hon en jordgubbe på kanten av glaset.
 
 
Jag log coh drog åt mig en av dem.
Jag drack lite och det var jätte gott. Det var banan, jordgubb, blåbär, kiwi och yougurt!
'' wow Em! Det här är ju as gott!''. flinade jag.
'' varje gång hon sover hos mig gör vi alltid såna, snart blir vi väl feta1''. skrattade Shay.
'' Jag har skills!''. sad Emma stolt och vi alla började skratta.
Vi började prata om balen. Att Emmas ' chrush' skulle vara där. Dem två kommer säkert hitta en kille.
Så kommer jag stå ensam, som på första balen.
Min mobil plingade till. På skärmen stog det ' Babe <3'
Jag log. 
'' hej älskling, jag är såååå ledsen att jag inte kan komma på din bal! Jag LOVAR att gott göra dig! Jag älskar dig! Ha så kul utan mig! xoxo din Jusitn!''. 
'' det är lugnt älskling! Jag ska försöka, älskar dig! xoxo din Tiffany''. 
Sedan stoppade jag ner mobilen i fickan. Visst jag var ledsen över att jusitn itne kommer.
Men jag förstår att han måste vara på den konserten och inte svika sina fans. 
Dem var där före mig. 
'' Sååå ska vi fixa oss?''. utbrast Shay så både jag och Emma röck till.
'' Jaa!''. småskrek jag och Emma och skrattade. 
Medans dem sprang upp till mitt rum satte jag på hög musik i högtalarna i vardagsrummet, tror hela gatan hör. 
Den här kvällen ska inte få förstöras! 

 
WIHO! :D 

Jag skrev det här redan igår! ;)) 
Men tänkte att jag la ut det idag istälet ;) 
Så det här är tidinställt ;) 

Idag har dom nu sålt Justin Bieber VIP ibljeter, och vi får se om jag skrivit på bloggen om jag fått eller inte.. 
VIlket jag hoppas på att jag fått.. Haha! :D 

Aja älskar er och nästa kommer kanske imorgon eller övermorgon! :*
 
 
 

Kommentarer
Anonym

BÄST BÄST BÄST! :)



2012-07-30 @ 16:05:39
Karro !! :DDD

ÄLskar!! Kommer aldriglämna novellen, när kommer nästa =)

Svar: Ikväll, men förhoppnings vid någon gång imorgon :)
Maya Lindberg



2012-07-30 @ 16:06:16




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback