Episode 64 - Memories !

Vi gick in i en stooor affär, med bara vackra klänningar. Priserna var dubbelts så höga men det här var verkligen som himlen.
'' wow..''. mumlade jag.
Shay började snacka med en tjej i kassan som nickade och försvann sedan bakom. 
Jag satte mig förvirrat ner och Emma satt på mig en ögonbindel.
'' Vad gör ni?''. 
'' Vi har en perfekt klänning, du får sätta på dig men inte se den!''. fnsisad eEmma.
'' Okej..''. sade jag och fnissade till.
 Dem hjälpte på mig med en klänning, jag hade ingen anning om hur den såg ut. 
Men dem hade riktigt bra smak, så den lär vara snygg.
'' så öppna ögonen!''. sade Shay och drog bort ögonbindeln.
Ett stort leende spreds på mina läppar, klänningen var perfekt!

 
 
 
Jag vaknade med ett leende. Idag var de onsdag. Två dagar kvar till balen!
Ja jag ska gå, även fast Justin inte kommer!
Igår kväll pratade jag med Brianna, Chaz och Ryan på skyype!
Kag saknade dem! Bri och chaz var tightare än någonsin.
Det gjorde en gnutta ont att se dem tillsamMans!
När min kille är på turne och har knappt tid att smsa.
Men jag var glada för deras skull.
Jag klev upp frå sängen och drog på mig en söt kjol, samt linne!
Sedan lockade jag mitt hår och satte på mig ett par smycken.
Jag sminkade mig inte längre! Shay och Emma har fått mig sluta, eftersom de är inte bra att gå med smink när solen lyser hela tiden!
När jag packat min väska sprang jag ner och mötte mamma.
" när kom du hem?". sade jag chockat.
" igår  natt! Jag jobbade över!". 
Jag nickade. " Justin var här igår!". 
Hon tittade chockat på mig. " jasså? Var han?". 
Jag nickade och gjorde i ordnig en macka och oboy.
" ja de var han! Men bara nån timme! Sedan åkte han till brasilien!". 
Mamma gav mig ett leende innan hon gick in på toan.
Jag suckade. Sedan åt jag upp min frukost. När jag var klar borstade jag tänderna och drog p åmina jeffrey campbell skor. Då jag kom och tänka på Matt. Jag saknade honom. Jag bara dissade honom.
Skuldkänslorna bubblade upp. Tänk så hatar han mig?
Jag skakade av mig tankarna och lämnade huset. Mamma vet jag itne vart hon tog vägen. 
När jag kom till Shay's hus knackade jag på.
Då öppnade henne smamma. Eliz, igentligen Elizabeth, men hon kallas Eliz. 
Shay's pappa var en marinsoldat och var just nu i Irak, han har varit där i över 2 år nu. Och dem vet inte ens om han lever.
'' Hej Tiff!'' .log hon.
'' Hej är Shay här?''. 
'' Här!''. sade Shay och dök upp på hennes sida.
Jag log stort innan vi gick mot skolan. Emma mötte upp oss på vägen, ett par meter från skolan.
När vi kom till skolan var såklart allas blickar på oss. alla på skolan visste att jag var Justin Biebers flickvän. 
Men jag trivdes, inga hatade mig. Vad jag visste.
Jag såg Zac stå vid sitt ' gäng' och han tittade på mig och mötte min blick.
Snabbt kollade jag bort.
'' Mr Z kommer..''. viskade Emma.
Jag suckade. Zac dök upp framför oss. 
'' Vad Zac?''. suckade jag. Jag orkade itne ens titta på honom. Han umgås med Vanessa, när han vet att HON var på SELENAS sida. 
'' Förlåt.. Jag skulle berättat att jag var med henne.. Men.. Vi har knappt pratat!''.
'' Pratat? Är du allvarlig? VI har umgåts en hel helg, du kunde itne sagt då?''. fräste jag åt honom.
Nu var definitivt allas blickar på oss. 
'' Ja jag vet! Förlåt!''. 
'' Gå Zac! bara gå! Hon vill inte ha något med dig att göra!'' .sade Emma kaxigt.
Shay var mest den 'blyga' tjejen, som inte vågade göra en fluga för nära. Så kommer Emma, står för vad hon tycker coh tänker och käftar emot.
Själv var man lite av både och.
Zac suckade och drog sig frustrerat i håret och lämnade oss. 
 
'' Tack Em!''. log jag.
'' Så lite tjejen!''. log hon,.
Jag skrattade lite innan vi gick in till skåpen. VI tog våra böcker och gick till lektionen.
Det var Biologi, jag suckade. Jag hatade det. 
Jag slog mig ner längst bak. Denna gång fick Shay och Emma sitta brevid varandra.
Hela lektionen satt ajg själv, men jag hade inget emot det.
Jag fick lättare till att fokusera på lektionen.
 
Lektion efter lektion gick, och det var dags för lunch. Jag Emma och Shay, samt ett par andra tjejer.
Satte oss ner vid det vanliga bordet.
'' Så Tiff, vad ska du ha för klänning?''. sade Abbie, en tjej jag knappt aldrig pratat med. 
'' Det får ni se på balen, bara Em och Shay som vet!'' .flinade jag.
'' Den lär vara snygg, eftersom ser du inte hur Zac kollar på dig? ''. sade Yvana.
Jag vände blicken mot Zac. Våra ögon möttes men han tittade snabbt bort.
Jag suckade. Sedan återigck jag till samtalet.
'' Vet inte.. Han var min vän.. ''. mumlade jag.
'' Åh.. Förlåt..''. 
jag nickade och log lite. 
Dagen flöt på som vanligt. Helt normal skoldag. 
Efterskolan skulle jag, Shay och Emma hem till Shay. För mig första gången.
Jag har bara varit i hennes hall, dem gångerna jag hämtat henne.
Vi lämnade skolan och gick mot Shay's hus. 
När vi kom in i hennes hus började Emma och Shay fnittra.
'' Vad är de?''. log jag.
'' Skratta inte åt SHay's rum bara!''. sade emma och skrattade.
En liten rödnyans spreds på Shay's kinder.
Jag höjde ena ögonbrynet.
'' Kom!''. skrattade emma och drog med mig upp till övervåningen.
Dem gikc in först. När jag kom in i rummet fick jag en mini chock.
Allt var färglatt, det var en liten trappa upp där stog hennes säng. Sen hade hon ettt bord med två soffor, en som liknade en sandwitch, och två fluffiga kuddar.
 
262827328223797343_vhxxbpmq_f_large
 
Det var så ovanligt, men snyggt på nått sett.
'' Shay, det här är ju as coolt!''. utbrast jag.
'' Är det?''. fnittrade hon.
'' Jaa! Skit coolt!''. log jag.
 hon skrattade, sedan slog vi oss ner runt bordet.
Jag satte mig i den rosa fluffiga 'bollen' och shay i den vit rosa soffan och Emma brevid mig.
Vi började genast prata om massa snygga killar på skolan.
Ja det fanns snygga killar. Men ingen är snyggare än Justin.
Emma och Shay var verkligen underbara. När jag var med dem var det som jag glömde bort allt.
Jag hade alltid ett leende på läpparna när jag var med dem.
Våran relation var skillnad mot min och Brianna. Jag älskar Brianna, men i bland kan hon vara rätt jobbig och irriterande. 
Kanske för vi umgåts i flera år. Sen blir hon sur varje gång ajg umgås med Justin och inte henne.
Men nu har hon tydligen glömt mig, hon umgås med ryan och chaz.
Trodde först dem had eglömt mig, innan dem ringde upp mig på skype.
Kanske jag skulle ringt upp dem. 
Jag suckade lite och hamnade i min egna lilla värld. 
Emma och Shay började testa massa kläder. Jag hade inte lust med något så jag gick runt lite i hennes rum.
Det fanns en speciel gul hylla där hon hade fotton på massa. Det var ett med hennes föreldrar, ett med emma, sen ett par till so jag antog var hennes kusiner hon snackat om.
SEn var det en bild på henne spappa. Jag kände en smått saknade efter min. Men han har knappt inte brytt sig om mig.
Jag skakade av mig tankarna och min blick flög på en bild på mig. 
Ett stort leende spreds på mina läppar. Shay hade tagit det härom dagen på stranden. 
Det var vackert, jag var en gnutta vacker. Det kunde jag erkänna.
'' shay jag visste inte att du ramat in mig!''. fnissade jag och visade henne kortet.
'' heh, man måste ju ha en bild på sina bästavänner ju?''. flinade hon.
Jag nickade och ställde tillbaka kortet.
Bästavänner... Allt flög in på Megan. Att hon kunde behandla mig som skit. Att jag inte märkte att hon hade en crush på Jordan. 
En suck slank ur min mun. Jag skådade emma och shay. Dem skrattade och prövade massa kläder coh skrattade ännu mer.
Jag kom ihåg hur kul jag och Brianna brukade ha. 
Jag försökte glömma allting, just nu flög allt in i min hjärna. När jag kollade på sista kortet på hennes hylla. Det var en mörk kille, snaggad med vitt leende. 
' Nate ' stog det i ena hörnet!
'' Shay vem är det här?''. sade jag och visade henne bilden.
 
'' Min bror, Nate!''. log hon.
'' Jasså? Hade du en bror?''. flinade jag.
'' Ja, men han.. är marin soldat.. sen nått år tillbaka.. !'' .log hon.
Jag nickade. '' Hade också en bror..''. 
'' hade?''.
Jag log och suckade. '' Ja, han dissade mig flera gånger, det kändes inte som jag var hans lillesyrra..''. 
'' Åh..'' .sade Emma och Shay i kör.
när ajg stält tillbaka kortet slog jag mig ner i puffen. 
Min mobil började vibrera i bakfickan. Jag suckade.
En stor klump o magen bildades när jag såg vem det var som ringde.

 
DÖDA MIG!! SNÄLLA FÖRLÅT!!

Jag vet att jag sagt att jag skulle lagt ut det då och då.. Men jag haft fullt upp.. :/

här är det och hoppas ni inte hatar mig!

LOVE YOU!
 
 

Kommentarer
rebecca

så himla bra jag bara älskar denna novell. när jag kollar in på sidan å ser att du inte skrivit något mer så börjar jag om från 1 och läser blir aldrig trött på det ä helt förälskad i novellen. hoppas du aldrig slutar skriva ä helt fäst!:)<33

föresten vart köper man meet& greet biljetter?:)



Blogg: http://bbecciss.bloggplatsen.se
2012-07-30 @ 04:34:38
Zelma

Bra. Undra vem som ringer.........



2012-07-30 @ 10:09:54
LIna

JÄTTE BRA ÅHH!!:DD



2012-07-30 @ 16:04:07
Karro !! :DDD

Omb, snälla sluta aldrig skriva, jag lever seriöst på det här, puss!



2012-07-30 @ 16:04:30
Millan

BRA BRA BRA !
Hoppas det är Nathaniel :)



2012-07-30 @ 16:04:58




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback