Episode 63 - So many dresses!

'' Du har aldrig kört här va?''. 
Jag skakade på huvudet. '' Nej. .förlåt..''. 
'' Det är lugnt älskling ! Bli inte stressad vi hinner planet går inte förns om 1 timme!''. sade han och tittade lugnande på mig.
Jag nickade coh svängde höger. Jag chansade. 
Här var flygplatsen. Jag pustad eut. Jag hade hittat.
Justin log stort. Vi parkerade bilen lite avlägset och sprang in snabbt utan att fansen skulle märka oss.
VIlket dem inte gjorde. 
När vi kom in där såg jag Pattie, Scooter, Alfredo och KEnny stå lite längre bort med två vakter från flygplatsen.
Ett brett leende spreds på mina läppar innan jag sprang fram till dem.

 
 
 Jag omfamnade dem alla i en stor grupp kram.
'' Åh! Jag har saknat er!''. utbrast jag.
'' Vi har saknat dig med!''. sade Alfredo.
Jag log stort mot dem alla innan jag kände en arm runt min midja.
'' KENNY!''. skrek jag sen och slängde mig om halsen på honom.
Hans skratt klingade i öronen.
'' Hej på dig med!''. 
'' Handslag?'' .flinade jag.
Han nickade. Vi gjorde vårat handslag och brast sedan ut i skratt.
Jag ställde mig brevid Justin och han la armen om mig.
'' Sen när lärde du dig det där?''. viskade han.
'' De är privat! ''. fnissade jag.
Han skrattade och pussade min kind.
Vi alla stog och pratade ett tag innan dem var tvungna att gå.
Jag la mina armar om Justins nacke och kramade mjukt om honom.
'' Tack att du kom.. Det betyder verkligen!''. sade jag.
'' Jag saknade dig, helt ärligt! Jag hade planerat att mellan landa här, och dina små vänner hade samma sak!'. flinade Justin.
Jag log stort och kysste han mjukt. Jag skulle verkligen sakna honom. Men att han kom hit, och lämnade ett par t-shirts funkar det för mig! 
'' Jag älskar dig Justin! ''. 
'' Jag älskar dig med.. He-..''. 
Jag satte fingret över hans mun och hyshade.
'' Säg aldrig hejdå! Säga hejdå menas åka iväg, och åka iväg menas att glömma Justin..''. sade jag i nästan en viskning.
Han nickade. '' Förlåt! Jag ska komma tillbaka så fort jag får ledigt, jag lovar!''. sade han.
Jag log innan jag gav honom en sista kyss. 

Att lämna Tiffany igen var tufft. Men jag hade fått med mig en tröja från henne. Eller ja..
Jag hade tagit den. Liten bit av Tiffany måste jag ha med mig! 
När vi kom upp på planet satte jag mig i en av stolarna. 
Kenny satte sig mittemot, brevid mig satte sig Alfredo. 
Mamma och Scooter satte sig bakom. Jag kände hur ryggen sved när jag satte mig mot stolen, precis som den hade svidit i bilen på väg till flygplatsen.
 Vi hade haft konsert i Vancuver, Calgary, Toronto, Edmonton, Ottawa och Winnipeg. Eftersom dem alla ligger i Canada så tog vi dem först på turnen.
Sedan har vi varit i Malaysia och var nu på väg till Brasilien! 
Kenny och Alfredo satt med läskiga flin och glodde på mig.
'' Vad?''. sade jag chockat. Jag började genast tänka igenom allt dumt jag gjort den senaste månaden.
'' Vad gjorde du och Tiffany då?''. sade han och sänkte blicken till min hals.
Jag såg hur Alfredo höll sig förskratt, hela han vart en tomat. SEdan brast han ut i skratt, därefter Kenny.
snabbt satte jag händerna för halsen coh rodnade lite.
'' Vadå.. ''. mumlade jag.
Dem hämtade andan och lugnade ner sig. 
'' Förlåt, men är hon bra?''. flinade Alfredo.
jag boxade till honom på axeln. '' Jag är bra!''. sade jag och ställde mig upp och visade ryggen.
'' wow biebs, skrytarn!''. sade Alfredo och jag lipade åt honom.
'' Bara för du är avundsjuk!''. hånflinade jag.
Kenny skrattade lite innan han tittade på alfredo som satt med en trumpen min.
'' Glad att du valde att mellan landa.. Tror itne jag skulle kunna se dig så deppig igen! ''. 
Jag nickade. '' Glad att jag gjorde det.. Jag saknade henne verkligen.. Men nu..''. sade jag och tog upp hennes tröja ur väskan. ''... Snodde jag med mig en av hennes tröjor!''. 
Alfredo började as garva. Igen. Kenny bara log.
'' Wow.. du är verkligen kär grabben?''.
'' Du anar itne..''. mumlade jag och kramade om tröjan.
Vilken tönt jag var.
Jag tog upp min mobil och skrev ett tweet. * Heading over to Brazil ! Are you waiting for me?:D * 
Sedan rt:ade jag lite tweet som kom sekunden efter..
Jag älskade mina fans. Och börjat min turné och snart släppt mitt album gör så jag blir så lcyklig.
Allt deras stöd. Dem är underbara!
Alfredo gick iväg coh gick på toa. Jag suckade och skönk ner i stolen och skrev ett sms till Tiffany.
'' Hey babe! Sitter på planet nu, saknar dig! :* xx ''. 
Någon sekund senare hade jag fått ett svar!
'' Saknar dig med! Men vi klarar det här tillsammans! :) xx ''. 
Alfredo kom tillbaka och satte sig ner och tittade på vad jag gjorde.
 
Tumblr_m65i6mlxcu1r94c3mo1_500_large
 
'' Tiffany va?''. 
Jag nickade. '' Ey bro! ryck upp dig! Jag vet att du är stark, och hon är stark!''. log han
Jag nickade.
°°°
Äntligen var vi framme. Vi hade lämnat flygplatsen direkt och dragit till hotellet. JAg behövde vila innan konserten ikväl! 
Fansen utanför hotellet var som galna. 
Men jag var säker. Hade ett par vakter runt hotellet och utanför mitt hotellrum!
'' Vila nu gubben!'. sade mamma.
JAg nickade och la mig ner i sängen och somnade direkt.
 
'' Justin, hjärtat vakna nu!''. sade mamma med len mjuk röst.
'' mm!''. mumlade jag och satte mig törtt upp.
'' Dax att åka till arenan!''. 
JAg nickade och drog på mig skorna. Sedan gick jag, Alfredo, mamma och Kenny ut till en privat bil och åkte till arenan!
Vi parkerade bakom arenan och gick in. Den var hur stor som helst.
Tänk att hela den här skulle vara full med skrikande fans. Ett stort leende spreds på mina läppar innan jag ställde mig mitt på scenen och skådade alla tusen stolar.
'' EY BIEBS!''. skrek Marvin och vi gjrode vårt handslag.
Marvin var en av mina alla dansare. Alla dansare kom ut och Scrappy satte på musik och vi började träna.
Ryan Good kom ut på scenen och började skojdansa. Han kunde såklart danserna efter att han kollat i något år om inte mer! 
Men han gjorde allt bara roligt, eftersom han sög på att dansa!
'' Okeej det räcker Ry! Du förstör dansen!''. sade jag. 
Dansgänget börajde asgarva och Ryan lämnade scenen 'ledsen'.
Jag skrattade lite innan jag lämnade scenen och gick in  i min loge.
Jag la mig i skinsoffan med en suck. Saknaden efter Tiff var stor.
Med ett leende tog jag upp hennes t.shirt och luktade på den. Precis som hon luktar.
'' Justy!' .sade en bekant röst.
Jag höjde ögonbrynet när dörren öppnades. Där stog Jessica Jarell.
'' Hey!''. utrbast jag och reste mig upp och omfamnade henne.
'' Tja justy! Visste du att jag ska sjunga med dig?''. flinade hon.
'' Va? I vilken låt!?''. log jag.
'' Beauty and a beat you know!'''.skrattade hon.
Jag log stort. Jessica och Jag reste runt på min My world tour, vi sjöng overboard tillsammans!
Och nu ska hon sjunga Beauty and a beat! Otroligt!
Jag har saknat henne så! 
VI började genast prata om minnen från förra turnen och skrattade nästan ihjälioss.
När jag ''råkade'' göra krokben på henne i korridoren, när jag hällde lim på enstol och hon fastnade.
Hennes favoritbyxor var bara att kasta.
Hon lämnade mig sedan. För att iv båda skulle byta om. 
Jag drog på mig mina scene kläder och skuttade ut i korridoren.
'' Om 5 justin!''. sade Scooter.
Jag nickade och drack lite vatten. 
En kille fixade min mick så den satt perfekt och så ljudet var bra.
Sedan sprang jag ut på scenen. Skriket höjdes några nivåer. 
'' HEY BELIEBERS!!''. skrek jag och alla skrek ännu mer.
Jag skrattade. '' Can i be your boyfriend?''. sade jag och alla skrek igen.
 
 
Jag log innan 'boyfriend' sattes igång.
 Dansen satte igång och jag började sjunga. Fansen skrek så högt dem kunde.
Jag kunde höra hur dem längstfram grät floder.
 
Konserten närmade sitt slut. Alla fansen grät i slutet i Be alright! 
'' I LOVE YOU!''. skrk jag och gjorde ett 'peace' tecken sedan lämnade jag scenen.
Fansen slutade itne skrika. Adrenalinen pumpade. Jag var så lycklig med dem.
Vi lämnade arenan och åkte direkt till hotellet.
Tröttheten tog över när jag klampade in i mitt hotellrum.
"gubben ta en dusch! Du stinker!". sade mamma.
Jag nickadr. " godnatt!". 
Sedan gick jag in till mitt rum. Jag drog av mig kläderna och hoppade in i duschen.
När jag duschat klart tårkade jag mig och drog på ett par kallingar.
Sedan slängde jag mig trött i sängen och tf upp mobilen.
Jag twittrade lite. Sedan märkte jag TT:n.
" #jiffanygoeswild ".
 Jag började skratta och tröck på den. Det var massa bilder på min och hennes hals. På våra sugmärken. Jag bet mig lös i läppen och tittade mig i spegeln.
Mina var borta, dem syntes bara lite.
Jag log lite. Och skämdes.
Jag loggade ur och skickade ett sms tiLl tiff!
" älskar dig babe! Ska ta och sova nu, hoppas inte jag väcker dig! :* xx Justin!". 
Jag slöt sedan mina ögon och somnade på nån sekund.
 
 
Det har nu gått ett par dagar sen Justin och jag skildes åt ännu en gång.
Det var tisdag. Och jag, Shay och Emma stog vid skåpen.
'' Så, vad säger ni om att köpa klänningar till baaalen?''. sade Shay och höll upp ett par tusenlappar. 
Jag skojade. Flera hundra. 
'' jaa?!''. utbrast ajg och Emma.
Vi skrattade till lite. Sedan såg jag Zac. Stå vid nån brunhårig tjej. Jag kände igen henne.
Hennes solglas ögon skymde hennes ögon.
Jag kuned inte slita blicken ifrån henne. Jag och Zac har inte pratat sen skolan börjat. 
Han har varit 'upptagen' säger han. Men jag vet inte om jag ska tro det.
Tjejen satte solglasögonen på hvuudet och kollade hit.
Vanessa.
Hon mötte min blick och log. Jag gillade henne inte. Men jag var tvungen att gå fram.
'' gå ut till bilen, jag kommer snart!''. sade jag och gick fram till henne.
'' Hey Tiff!''. sade hon, hon var inte sig själv.
'' Hej! '' .sade jag kallt.
'' Du.. Jag är ledsen för det där med Selena.. Jag kan inte fatta att hon gjorde så..''. sade hon bitchigt.
jag log falskt mot henne. '' Sluta ljug Nessa! fyfan du visste det hela jävla tiden!!''. röt jag.
'' va? nej`?''. sade hon och spelade förvånad.
'' JAG SER PÅ DIG ATT DU LJUGER IDIOT!''. röt jag och slog till henne på kinden. 
'' kom aldrig tilbaka till mig igen! ALDRIG!'.  sade jag och gav Zac en kall blick innan jag joggade ut till Shay och Emma.
Jag hoppade in i  Emmas bil och suckade.
'' Vad gjorde du`?''. undrade Shay.
'' Tog ett snack med en gammal vän! Så dax att köpa klänningar?''. sade jag och log.
'' YEAH!''. skrek dem och jag skrattade glatt.
Brianna coh jag har pratat i tele ett par gånger. Men inet så mycket. Hon har varit upptagen med Chaz... Och hör inte av mig, det är jag som hört av mig till henne. Men jag saknar henne.
Mer än något annat.
 
Tumblr_m7cufno5sd1qilnhvo1_500_large
Vi närmade oss stan, såklart ska Shay köra till den dyraste delen med dem dyraste affärerna!
Ska man vara snygg får man lägga ner massa pengar!
Och jag hade massa pengar, Mamma har fått arv av hennes föreldrar, och det var mycket pengar.
Shay parkerade bilen och vi alla skuttade ur.
'' Okej, jag ska vara snyggare än någonsin!''. sadeShay.
Jag fnissade. '' Du behöver itne anstränga dig, du är fin oavsett!''. 
Jag tog dem båda om min sida så vi gick armkrok. Sedan var det dax för shopping.
Vi gick in i flera klänning affärer och prövade alla möjliga vackra klänning. 
Jag ville vara speciel på balen. Kanske sticka ut. 
Vara ovanligt vacker. 
'' Den här ska jag ha!''. utbrast Shay och höll upp en ljusrosa lång klänning. Under bysten var det ett sorts band med ett märke med plajetter!
Den var jätte vacker och passade perfekt till shay.
'' jätte vacker, vad ska du ha Emma?''. log jag. 
'' Den!''. sade hon och höll upp en mörkgrå lång klänning. Med lite svarta band vid brösten.
'' Jätte fina!'' .log jag.
'' Du då?' .sade Shay.
Jag röck på axlarna. '' Vill ha något specielt. Som är också väldigt elegant..''. suckade jag.
'' hm..''. sade dem båda.
Dem tittade på varandra, och log stort. 
Sedan drog dem med mig ut ur affären bort mot någon annan.
Vi gick in i en stooor affär, med bara vackra klänningar. Priserna var dubbelts så höga men det här var verkligen som himlen.
'' wow..''. mumlade jag.
Shay började snacka med en tjej i kassan som nickade och försvann sedan bakom. 
Jag satte mig förvirrat ner och Emma satt på mig en ögonbindel.
'' Vad gör ni?''. 
'' Vi har en perfekt klänning, du får sätta på dig men inte se den!''. fnsisad eEmma.
'' Okej..''. sade jag och fnissade till.
 Dem hjälpte på mig med en klänning, jag hade ingen anning om hur den såg ut. 
Men dem hade riktigt bra smak, så den lär vara snygg.
'' så öppna ögonen!''. sade Shay och drog bort ögonbindeln.
Ett stort leende spreds på mina läppar, klänningen var perfekt!
 

 
ÄNTLIGEN!

Vet att det är tråkigt, och att jag vart taskigt som itne slängt ut nått..
 
Men det gick så segt.. Specielt i Justins perspektiv, där går det nästna altid segt :)
Roligare att skriva i Tiffanys :) 

hoppas ni stannar, love you!
 
 
 

Kommentarer
Sonja

Den var ju as bra!!:) kan man få se bild på klänningen?^^ kommer att följa denna novell tills du slutat med den! Så du behöver inte fråga:) hinner du göra ett till kapitel redan idag?:) elr kanske imorgon?^^

Svar: Den får ni se på maskeraden !;) hehe! ;)
Maya Lindberg



2012-07-26 @ 15:04:43
Ilham sabah

Den var ju bra <3 jag stannar till slutet. Den är värd många läsare <3 hoppas den andra kommer ut snart <3 :*



2012-07-26 @ 18:45:04
Zelma

Jättebra. Men gör du tidsinlägg elr skriver du med tiden hehe?! Xx



2012-07-27 @ 18:43:11
Anonym

Meeer längtar!:)



2012-07-27 @ 20:54:43




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback