Episode 61 - First day at school, check!

'' Tiffany har det hänt nått, jag hörde ditt medelande!!''. sade han oroligt.
'' Nej.. Jag saknar dig bara!''
'' Naw, hjärtat jag saknar dig med!''. sade han och snyftade till.
Shay och Emma tittade på mig med guliga leenden.
'' Gråter du?''. 
'' Ja! Min älskling gråter, då gråter jag!'.
'' Naw baby!''. sade jag och tårkade min tårar.
'' Jag är i Malaysia nu.. Ska ha en konsert om 15 minuter, så tror jag måste göra mig redo! Jag ringer dig ikväll okej?''. 
Jag nickade. Men kom på att han inte kunde se det. '' okej, jag älskar dig!''.
'' Jag älskar dig med!''. 
 

 
 
Skoldagen lädde mot sitt slut. Jag, Shay och Emma hade hållit ihop hela dagen.
Dem var verkligen super schyssta! Precis som Brianna. 
Hon skulle älska dem. 
Vi stog nu vi våra skåp och packade ner alla läxor i väskorna. 
'' så ses vi imorogn?''. sade Emma. 
Jag nickade. '' Gärna!''. log jag.
Zac dök upp på min sida. Shay bet sig lätt i läppen, vilket fick mig gapskratta.
'' Vad?''. fnissade Zac.
'' Inget kom nu!''. sade jag och drog i hans arm.
'' Vi ses Tiff!''.
'' Ses!''. log jag och gick ut till Zac's bil.
Vi hoppade in och han började köea.
'' Så hur var första skoldagen?''. log Zac.
'' Riktigt bra, massa blickar då, och ett par fans kom fram på lektionen och fråga om autograf haha!''. 
'' Heh, så går det när man är tillsammans med Justin Bieber!''. 
Jag nickade. Hålet i magen kom tillbaka. Det var bara Justin som fyllde det.
Han stannade utanför mitt hus och jag klev ut.
'' Ska jag hämta dig imorgon?''. sade han.
Jag skakade på huvudet. '' Tror jag går med Shay!''.log jag.
Han nickade. '' Men vi ses väl ändå imorgon,!''. 
Jag log innan jag gick in och han körde iväg.
När jag kom hördes tv:n från vardagsrummet.
'' Hallå!''. skrek jag.
'' Hej gumman!''. ropade mamma. 
Jag sprakade av mig skorna och gick mot trappan. 
'' Jag pluggar nu!''. suckade jag.
'' Okej gumman!''. 
Jag tyckte det var riktigt dåligt att få läxor första dagen. Men men.
Det var Matte, Geografi och Matte! 
Jag la läxorn ai sängen och satte på tvn. 
När jag lagt mig i sängen för att börja med läxorna hörde jag mitt namn.
Min blick for upp på tv.n. Det var bilder på mig ochZac, i hans bil, i skolan och när vi fikade på ett fik i helgen.
'' Har Tiffany Jones någonting ihop med Zac Efron? Dem ser väldigt lyckliga ut tillsammans! Vad säger Tiffanys pojkvän Justin Bieber om det här? ! ''. sade en ungdam.
'' Ja Madeleine! Vi ska ringa upp Justin nu!''. sade han och slog justins nummer.
Jag suckade. '' Justin här?''. sade han.
'' Hej Jsutin! Det är Thomas och Madeleine från La news!''. 
'' Eh.. Hej!''. sade han förvånat.
'' Så Justin vad säger du om att din flickvän umgås med Zac efron?''. 
Han suckade. '' Jag litar på henne, hon är mitt allt och Zac är bara hennes vän, tro mig..''. 
'' Är du säker på de?''. 
'' Ja jag är helt säker, men jag har en konsert att slutföra! Ha det bra!''. sade han och la på.
Jag suckade och stängde av tv:n. Så patetiskt. Jag och Zac var bara vänner inget annat.
Med en suck slog jag upp matte boken och började räkna.
 
Jag var äntligen klar med läxorna, klockan var snart 11 på kvällen. Och läxorna skulle lämnas in på torsdag. 
Jag log stolt och la ner dem i väskan igen. 
Sedan skuttade jag ner till köket. Det var ovant att vara i det här huset, men jag måste vänja mig.
Jag satte mig vid köksön i köket och tog ett äpple och började tugga på det.
'' Så det är här du sitter!''. log mamma.
Jag nickade lite lätt. '' Vad är de?''. sade hon och satte mig brevid mig.
'' Mamma.. Jag saknar Justin, mer än någonsin! Okej ? Det gör ont att prata med honom i telefon ch inte kunna röra honom..''. sade jag. 
'' Gumman..''. suckade mamma och tog ett äpple.'' Jag är hur ledsen som helst att vi flyttade..''.
Jag nickade och gick upp på mitt rum.
''GODNATT!''. skrek jag och stängde igen dörren till mitt rum.
Jag gick in på toan och tvättade bort sminket och borstade tänderna.
Sedan tog jag på mig mina sovshorts och en t-shirt. Sen kröp jag ner i sängen.
 
Äntligen var det fredag. Veckan hade gått otroligt bra, Jag, Shay och Emma har blivit otroligt bra kompisar. Vi pratar nästan om allt.
Zac och jag har växlat några ord. Vi har haft så många läxor så jag har knappt hunnit med något.
Justin har smsat mycket, knappt ringt. För han är upptagen med interjuver och så.
Jag förstår honom, han var upptagen så var han det. Jag älskade honom ändå.
Men saknaden efter honom var så otrolig.
'' Tiff! Hallå!''. sade Shay och viftade med handen framför ögonen på mig,.
'' Mm?''. sade jag och väcktes ur mina tankar.
'' Vi har lunch! !''. sade hon skrattandes och pekade runt i det tomma klassrummet.
'' Aha..''. fnissade jag.
Vi gick ut ur klassrummet och bort till skåpet. Emma var sjuk idag. Hon hade feber så det var bara jag och Shay.
Jag och Shay kom bäst överens av dem. Men Emma var lika snäll då.
Vi lämnade våra böcker och började gå mot lunchen.
'' har du pratat med Justin?''. sade Shay när vi stog i matkön.
'' Nej.. Eller några ynka sms bara.. Han är upptagen..''. 
'' är det inte jobbigt?''. 
Jag nickade. '' 'jo.. Men jag klarar mig, jag har ju er!''. flinade jag.
'' NAw!''. sade hon och gav mig ett varmt leende.
Vi tog mat och slog oss ner vid det vanliga bordet. 
Det var tyst i en början sedan började vi snacka om provet nästa vecka. Usch. Jag hatar prov.
Så är det i geografi också, men jag var rätt bra i det! Så det var lugnt.
'' klar?''. sade Shay och tittade på mig.
Jag nickade och åt upp det sista. Vi lämnade våra taldrikar och glas och gick sedan mot cafeterian.
När vi gick förbi själva 'anslakstavlan' som hänger på vägen till cafeterian fångade en affirsh min uppmärksamhet.
'' Shay kolla!'. sade jag och pekade på lappen.
'' Fredag den 24 Agusti 20:00 har rektorn samt alla lärare bestämt att vi ska ha en Maskerad bal
Alla är varmt välkomna, bål och snacks finns på plats, samt bra musik! 
Maskeradbalen tar plats i idrottshallen, alla ska ha maskar, men det är inte ett måste! 
Klockan 20.30 kommer vi ha den 'specielladansen'. 
Där olika par dansar tillsammans. 
Hoppas ni kommer! 
MVH Rektorn och Lärarna ''. läste Shay. 
Samma dag då min förra skola hade sin maskeradbal. Allt stannade för en sekund. 
Jag träffade Justin på en masekrad bal första gången. 
'' Vad är det?''. sade Shay chockat.
'' Jag och Justin träffades på en masekradbal på min förra skola..''. mumlade jag.
'' Oj.. Men.. Vi behöver itne gå! Emma förstår säkerT!''. 
Jag skakade på huvudet. '' Nej Nej!! Gå ni!''. utbrast jag.
'' Men du då?''. sade hon med en ledsen blick.
'' Jag.. kanske går!''. sade jag och tvingade fram ett leende.
'' Du vet att du inte är tvungen va?''. sade hon.
Jag nickade och vi gick in i caffeterian och slog oss ner. 
Att den här skolan också skulle ha en maskeradbal kunde jag inte släppa från mina tankar. 

°°°
 
'' Tiff! Du är borta igen!!''. nästan skrek Shay. 
Jag vaknade till. Jag kunde inte släppa maskeradbalen.
'' Förlåt.. det är bara mycket att ta in med maskeradbalen..''. mumlade jag och tog upp mina böcker coh tryckte dem mot mitt bröst.
'' Ja förstår!''. log hon och vi gick mot skåpen.
Vi la in våra böcker och tog våra väskor. Äntligen var skoldagen slut.
'' Sällskap?''. log hon.
'' Självklart ShayPay!''. flinade jag.
Hon skrattade högt innan vi lämnade skolan bakom oss.
'' Så.. Hur länge har du och Emma känt varandra?''. 
'' Ungefär 1-2 år!''. log hon.
'' Jaha, okej! ''. 
'' Jag flyttade hit från Toronto..''. log hon.
'' Va? Ofta? Jag flyttade från STratford!''. log jag. '' Trodde du bodde i filpinerna!'. 
'' Nej jag kommer däremot därifrån, heh! Men bott i Toronto hela mitt liv!''. log hon.
Jag nickade.
'' Kom vi tar en bild och lägger ut på twitter!''. 
Jag höll upp min mobil och tog en bild. Sedan la jag ut de på Twitter och skrev.
 
'' Me and @shayhastings walking down the street! Love xox ''. 
 

Hon gav mig ett leende och då insåg jag att vi stog utanför henne shus.
'' Vi ses väl kanske nån gång i helgen?''.
Jag nickade glatt. '' Gärna!''.
Hon log innan hon sprang in till sig och jag fortsatte gå hemåt.
Jag letade runt i väskan efter mina hemnycklar.
Jag röck i dörren, ingen hemma. Med en suck vände jag upp och ned på väskan.
Bland alla mina grejer låg nycklarna. Jag tog upp dem och låste upp.
Det var ovanligt tyst i huset. " hallå?". skrek jag.
Inget svar. Mamma handlade säkert eller nått.
När jag sparkat av mig skorna slängde jag min väska i hallen.
Sen gick jag in till vardagsrummet och slog på musik i dem höga högtalarna.
Jaglog lite och stoppade min mobil i bakfickan.
Sedan tog jag upp min väska och började gå mot mitt rum.
Jag var tvungen att plugga till provet, inte tvungen men jag ville få det gjort.
Hade ändå inget att göra.
När jag kom till övervåningen hörde jag något från mitt rum.
Jag stannade till. Det var tyst. Jag röck på axlarna och fortsatte gå.
När jag öppnat dörren intill mitt rum föll väskan till golvet i en smäll.
___________________________________________________________
 
 
DAM DAM!!! 
 
Är se nån där? Eller vad är de?;o 
KaN säga att de är den ni MINST anar !:) 
 
Spännande vaaa ?;) 
Kommentera nu lovers!:*
 
SORRY FÖR KORT!!

Kommentarer
JB

De är säkert Selena..



Blogg: http://justinbstoryys.blogg.se
2012-07-21 @ 22:14:27
Saga

Jättebra!!<3



2012-07-21 @ 22:31:48
Zelma

Omg det kanske hände hennes mamma något......... När kommer nästa kapitel? Jag längtar sååååååååå!!!!!!!

Svar: Imorgon kväll förhoppningsvis !:) kram
Maya Lindberg



2012-07-21 @ 22:54:41
Mrs biebs <3

Omg längtar till 62 :) så taggad <3! Mer mer mer



2012-07-21 @ 23:03:45
Sonja

Säkert typ selena, eller typ brorsan eller någon... Inte justin iaf:/ men detta kapitel va lite tråkigt ... Sorry:/ men älskar sexscener och de med dom tsm... Kanske dom kan cama?;) hihi

Svar: Vem vet vad dom kommer göra i framtiden ;)Kram
Maya Lindberg



2012-07-21 @ 23:11:26
Marriz

Justin kommer säkert komma på Maskeradbalen O.O



2012-07-22 @ 07:33:18
Marriz

Känns som om alla pratar om vem/vad som är i hennes rum, och så kommer jag helt plötsligt med "Justin kommer säkert på Maskeradbalen"

Svar: Alla får tro vad dem vill, så va lugn ;) Kra
Maya Lindberg



2012-07-22 @ 07:36:02
Sonja

Kanske Jordan?:) vill ha mera!:)



2012-07-22 @ 21:21:16




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback