Episode 1 - Just a normal day.. or?..

Jag är ny på sån här skrivning, så klaga inte!;) 
Haha ska göra mitt bästa för att få det bli bra!;)

Gör allt jag kan för att få det bra:*

1. Megan Brianna Tiffany. 2. Tiffanys bror Nathaniel. 3.Tiffany 4. Jordan. 5. Stratford!
"Skruva upp !!!!" tjöt Brianna från baksätet när låten ' Train - Drive by ' startades på radion.
Jag och Megan började skratta och skruvade upp, Train var Briannas såkallade ' Förebild ', vilket förvånade mig.
Vi satt i min vita porsche med volymen på hög nivå. '' Ey Tiff, slår vad om att Matt kommer fråga dig om du vill gå på dansen med honom!'' skrattade Megan.
Jag suckade. '' Jo. Blir inte direkt förvånad, han börjar gå mig på närverna. Skickar blommor hem till mig, chocklad. Så himla drygt !''.
MEgan och Brianna brast ut i skratt. '' HAHA begär besöksförbud då?''.
Jag skrattade. '' Nej känns så taskigt. Är man kär så är man?''.
Jag sagtade av och körde in på skolans område. Stratford var täckt av snö och det pågick massa snöbolls krig på skolans parkering.
Vi klev ut ur bilen och jag drog fram mitt blonda hår över en sida av axeln. '' Jag hatar verkligen vintern, ska alltid vara så kallt!'' klagade jag och Brianna skrattade. '' Jo! Men det är ju bara snart Februari, så det är ju ett tag!''
SNabbt låste jag bilen och gick in mot entrén.
MEgan öppnade dörren och jag och Brianna klev in och blickarna fästes på oss. Vi var inte direkt populära, men inte töntar heller. Men däremot Britney var skolans såkallade ' Bitch ', finns nog ingen skola utan en bitch.
'' Vi möts vid matten!'' sade jag och kramade Megan och Brianna. '' Okej! '' svarade dom och kramade tillbaka.
Vi hade våra skåp på olika ställen i korridoren, vilket irriterade mig. Melissa hade skåpet brevid mig och på andra sidan hade den uuuur snygga killen Jordan sitt skåp. Alla tjejer dreglar efter honom, men såklart är han inte intresserad av någon av dom, inte ens Britney. Jag öppnade mitt skåp och la in min väska och tog matteboken.
Sedan tog jag en snabb titt i min spegel och log, jag kletade på lite läppglans och log.
'' Hey! '' sade en röst och jag röck till och vände mig om.
Där stog Jordan och öppnade sitt skåp med ett leende. '' Hey! '' sade jag lite smått nervöst.
Han log. '' Hur var din helg då? ''.
Jordan pratade med mig? Jordan Brown pratade med mig!!!
Jag tog ett djupt andetag och sade sedan '' Jo, bara bra. Din då?'' .
'' Rätt chill. Mest vart med Drake!'' sade han och log snett.
VIlket fick mig att smälta till botten. '' Haha okej, va kul!''.
Han tog ut sina böcker, han hade också matte. Typiskt.
'' Ser att vi har samma lektion, ska vi gå tillsammans?''.
'' Gärna! '' sade jag och log milt.
Han drog på ögonbrynet och vi båda stängde igen skåpen och gick mot matten.
Blickarna flög mot oss där vi gick genom korridoren. Ett leende spred sig på mina läppar, sedan kände jag Jordans arm runt min midja. JAg tog ett hårdare grepp om min mattebok och drog blicken ner i marken.
'' Va lugn jag ska inte skada dig!'' viskade han nära mitt öra vilket fick mig rysa till.
Jag nickade smått och klev in i matte salen. '' VI ses sen! '' sade Jordan och log mot mig.
'' Okej.. jag antar väl det ! '' sade jag och han gick bort till Drake.
Jag småsprang bak i klassrummet till Brianna och Megan. '' Var du med Jordan?!?!?!?!'' sade dom mun på varandra och jag log. '' Jaa!! Shhh han kollar!''. Jag vinkade lite smått till honom och han vinkade glatt tillbaka. 
Matt tittade argt på Jordan vilket fick mig och tjejerna brista ut i skratt. '' Nån är visst lite avis!''. 
Brianna log mot mig och jag mot henne. '' Måste seriöst prata med honom sen..''. 
Dom log och läraren kom in i rummet. Det vart knäpp tyst tack vare att vi hade Miss Callen.
Strängaste läraren på skolan.. Såklart..
Jag, Megan och Brianna gick genom korridoren från NO salen. Vi hade äntligen slutat.
VI separerades och gick till våra skåp. OCh jag till mitt. Jag låste upp, lämnade mina böcker och tog min väska.
Jag och tjejerna hade bestämt att mötas vid min bil, så jag gick mot entrén. '' TIFFANY !!! '' skrek nån bakom mig.
JAg vände mig hastigt om och såg Jordan komma springandes mot mig. Ett leende spred sig, vad ville han nu?
'' Heey!!'' sade han andfådd och log. '' Hey!''.
Det vart tyst. För tyst.
'' Jag undrar om jag kan få ditt nummer? ''. Jag tappade haka, Jordan ville ha mitt nummer? Freaka inte ut nu Tiff, andas, andas! '' Ehm visst!'' Jag tog emot hans iphone och skrev in hans nummer. '' Så där! ''.
'' Tack Tiff! Vi ses imorgon!'' Han log och kramade om mig vilket fick mig le och krama hårt tillbaka.
Han vände sig om och gick mot utgången på andra sidan skolan. OCh jag vände mig om och gick mot entrén till framsidan. När jag kom ut stog Meg och Bri vid bilen och väntade på mig.
Jag joggade fram och låste pp bilen. '' Varför dröjde de?'' sade dom chockat.
'' Nej inget!'' ljög jag och vi hoppadein i bilen.
'' När ska vi kolla på bal klänningar? Balen är ju på fredag?'' 
Brianna tittade fram mellan sätena och log. '' Kanske imorgon?'' sade jag och körde mot Briannas hus.
'' Aa bra! Ska prata med mamma, vi snackar skype sen!''
Jag och Megan nickade och Brianna klev ut ur bilen. Jag körde sedan mot Megans hus som låg ett kvarter bort från Briannas. '' Tack för skjusen! Vi ses imorron, du hämtar oss va? ''
JAg nickade. '' Japp, vi ses! '' Hon kramade mig och hoppade sedan ut och gick in.
Jag körde mot mitt hem och upp på uppfarten. En svart snygg ny bil stog på uppfarten? Vems?
Nyfiket sprang jag snabbt in, jag hörde röster från köket. Bekanta röster.
'' Mamma? Pappa?'' sade jag och gick in i köket. OCh hamnade i chock. '' Hey sis!''. Där stog min bror som varit i THailand i 1½månad, och äntligen kommit hem. '' NATH!!!!!!''. Jag slängde mig runt hans hals och han skrattade.
'' Saknat mig?''.
'' Om jag har!!!!''.
Han log. '' Har saknat dig med!, Kommer stanna här nu, har inte hittat en lägenhet, och det sket sig med Linda..''.
Linda var hans tjej, eller nu ex. Dom hade varit tillsammans i 3år, men i Thailand sket sig nånting så hon drog iväg.
'' Aa.. Synd.. Men kul att du ska bo här!''.
Han log, vi började prata om hur det var i Thailand, hade alltid velat åka dit.
Efter vi pratat ett tag dorg han till gästrummet som nu var hans och jag drog till mitt rum.
Efter att tagit en lång skönt dusch och dragit på mig min pjamas kröp jag ner i sängen, imorgon vare n ny dag.
Och jag får äntligen träffa Jordan igen. Mina tankar flög på honom, hans leende, hår, skratt, underbara röst. Han var verkligen en kille tjejerna älskade. Jag tog upp min laptop och la den i mitt knä och loggade in på Twitter och Facebook. ' En ny vänförfrågan från Jordan Brown ' Jag log och tröck på ' Acceptera '. ¨Jag tittade runt lite och så, men riktigt tråkigt.
Klockan blev senare coh senare så jag stängde av datan och slog på en film.
Och kröp sedan när i sängne och tittade. Och somnade sedan..
ººº
Jag, Megan och Bri satt i bilen påväg mot stan. Dags att shoppa balklänningar till balen om 3 dagar.
Såklart drog Megan in mig och Brianna i dom dyraste klänningaffärerna, men ska man ha nåttt snyggt är det dyrt.
'' DEN HÄR VAR SJUKT SNYGG!!'' skrek Megan och höll upp en ljus blå klänning, riktigt fin. '' Pröva den då?''. Jag log.
Hon nickade. '' Väntar tills ni hittat nån!''. Brianna hittade en strax efter en rosa svart, men jag hittade ingen. '' Det finns väl ingen för mig..''. Med en lätt suck sattte jag mig ner på enrund pall. Jag gav upp. Hade letat i snart 1 timme utan något resultat. '' Den då?'' Megan pekade på en klänning lite grön och blå aktig, riktigt fin. Mina ögon blev stora, den blev perfekt. Snabbt sprang jag mot den och tog ner den och kramade om den. '' Kom nu vi prövar dom!!'' Brianna sa den där meningen för 6-7 gången nu. Äntligen.
Vi sprang in i omklädnings rummen och testade. JAg drog på klänningen och gick ut. Samtidgt som Meg och Bri.
Dom tittade på mig som inte hade en anning om hur klänninge satt på mig. '' Du ser ut som en prinsessa.. '' Vard et ända dom sa och jag vände mig mot helspegeln och hamnade i chock. 
Dom hade rätt, jag såg ut som en prinsessa i den här klänningen.
'' Den här är min!'' sade jag och tittad epå dom som var lika snygga.
'' Dem här är våra!''
Vi drog av oss dom och betalade vid kassan. På fredag smällde det. 
Det ända som saknades nu var en date. Kunde jag fråga Jordan? Eller?
När jag kom hem hängde jag klänningen på en galje på garderobsdörren och skådade den noga. Så vacker, och den skulle vara på mig på maskerad balen.
Imorgon var det onsdag och jag skulle se om Jordan bjöd mig tillbalen, eller så frågar jag honom.
Sedan kröp jag ner i sängen, och föll i en djup dvala.
Jag vaknade med ett leende. Idag skulle jag se om Jordan bjöd ut mig, för han har betett sig som det.
'' Tiffany, ska du ha pankakor får du 20min på dig att komma ner innan jag äter upp alla!''
Nathaniel betedde sig alltid så där. Om jag inte kommer då blablabla. Typsikt honom. '' Jaja.. ''.
Snabbt dorg jag på mig ett par jeans och en matchande topp och sminkade mig med puder och mascara.
Jag sket i att plattahåret, mitt är ändå självkplattat.
Snabbt packade jag väskan och sprang ner till köket och log hånfullt till Nath. '' Ägd! Jag tar ett par pannkakor!''.
Nath suckade och mamma log, hon gillade att titta på när vi retas med varandra. Fast än Nath är 24 år och jag 17!
Jag åt glatt upp 3 stycken pannkakor och tog ett glas oboy till. '' Hejdå, måste dra och hämta upp tjejerna!''.
'' Vem bryr sig?'' svarade Nath kaxigt. '' JAg bryr mig!''. 
Jag gav mamma ett leende och lipade sedan åt Nath, han vart ägd som vanligt. MEgan och Brianna väntade säkert så jag joggade ut till bilen och körde snabbt till Bri's hus där båda var. '' Hello girls!''.
Megan och Brianna klev in i bilen med ett leende. '' Hejhej!'' svarade dom glatt och vi körde mot skolan.
'' Ska du bjuda Jordan på dansen?'' Brianna puttade till mig och jag log.
' Ingen anning.. VI får se.. Ska se om han bjuder mig först!''.
Dom nickade och vi sjöng med till musiken på radion som tre muppar.
Men dom var trots allt mina två bästavänner och jag älskade dom oavsett. Vi anlende till skolan och joggade in.
Våran första lektion började om 5 min, och vi skulle till skåpen, hämta grejerna och gå till lektionen på andra sidan skolan. Jag sprang genom korridoren och hann inte ens säga hejdå till tjejerna. Snabbt slog jag upp skåpet slängde in väskan och drog ut fysik böckerna. '' Hey! ''.
Jag röck till och stängde igen skåpet och där stog Jordan med ett urgulligt leende. '' Hejsan! ''.
'' Bråttom?''.
'' Ja min lektion börjar om 3 min! Har du fysik?''
Min rkopp skakade, jag ville inte komma försent.
'' Japp.. ''.
Jag log. '' Bra då springer vi!!''.
Snabbt tog jag tag i hans hand och började springa genom korridroen, ner för en trappa och genom den sista korridoren fram tills dörren. Vi hann precis in innan Mr Spraks stängde igen dörren.
Det fanns en bänk kvar, med två tomma platser.
'' Antar att det blir du och jag!''.
Jordan log milt och vi sprang bak till platsen i hörnet.
Sedan började ett helvete.


Vad tycker ni? :)
Kort jag vet, men ville få ut det innan 00.05 xD

Kommer inte gå så fort fram denna gång. Med att hon träffar Justin i 2:a episoden.
Utan kommer ta ut på det lite, och dom inte blir tillsammans på en gång!
Ska försöka klara det!;) 

Kommentera era åsikter, tar emot allting!

Tror ni Jordan frågar Tiffany om date till balen?;) 

Kommentarer
Anonym

Tror att det kan bli sjukt bra detta! :)



2012-02-22 @ 17:10:17
Madicken

Sjuukt braaa!!!<33



Blogg: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
2012-02-22 @ 17:55:20
Anonym

Braa! :D



2012-02-22 @ 19:03:17




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback