Episode 33 - Prom, Part 1.

Alkoholen rusade i blodet, jag drack bara mer och mer.
'' Ey ta det lugnt med drickandet va?'' sade en röst.
Jag tittade åt sidan och såg en mörkhårig kille sätta sig på barstolen brevid.
'' Och du bestämmer över mig?''. frågade jag spydigt.
Ett skratt lämnade hans läppar.
'' Nej, men fortsätter du så där kommer du däcka nånstans i någon gränd! Tro mig det har hänt mig!''. 
Jag kunde inte låta bli att skratta till.
'' Så du är 'mästaren på att dricka' eller?''. skämtade jag.
Han skrattade högt. '' Nä, inte mästaren, men dricka kan jag ju!''. sade han och tog en klunk av sin öl.
'' Justin!'. sade jag och sträckte fram min hand.
'' Bruce, trevligt att träffas!''.

 
 
 
 
FLASHBACK ÖVER:

Det var den dagen då mitt liv förendrades. Den dagen jag lämnat Jazzy.
Jag ljög för henne. Jag sa att jag skulle komma tillbaka, men det gjorde jag inte.
Jag bara lämnade henne.
Helt oavbrutet rann tårar ner för mina kinder. Hennes gulliga skrtt ekade i mina öron, hennes gulliga leende.
Jag saknade henne så himla mycket
Jag blev sedan avbruten över att min mobil började ringa.
Hastigt tårkade jag mina tårar och svarade.
'' Justin!''. sade jag.
'' Hej!''. sade ne mörk röst.
'' Vem är de?''. sade jag frågandes.
'' Tror nog du vet vem det är!''.
Jag tittade på skärmen, ' Okänt '. Fuck. Det var han.
'' Vad vill du?''. fräste jag.
'' Prata lite, du vet väl att jag kommmer på balen ikväll?''. sade han.
JAg hade ingen anning om vem det va,r men jag visste att de var killen som stalkade Cass.
Som hotade med att fdöda henne.
'' Jag kommer hitta dig, vänta du bara!''. röt jag.
'' Lycka till!''. sade han och la på.
Rösten var så bekant, men jag kunde inte sätta fingert på vem.
Ilskan bubblade upp i mig, jag skulle hitta honom och göra att han ångrat att han ens föddes. 
Jag slängde ner mobilen på golvet och drog mig frutrerat i håret.
Vem fan kunde de vara?
Zac? Cain? Slyder? Jag hade ingen anning, nångon av dem var de, och ikväll efter balen ska jag sätta en kula i dens huvud.
Jag låg i sängen och tänkte hur jag skulle göra det tills jag kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre och jag somnade.
 
'' Justin! Fan. Vakna! ''. hörde jag någon säga.
Men det var för långt borta för att höra.
'' JUSTIN!''. skrek någon.
Hastigt satte jag mig upp och såg Roy och Seth stå framför mig.
'' Vad?''. röt jag argt.
Jag hade somnat.
'' Balen är om typ 1å½ timme, du kanske börja göra dig orning?''. sade Roy.
En frustrerad suck lämnade min strupe. '' Okej, UT!''. röt jag och dem skyndade sig ut från rummet.
Jag gick trött upp från sängen och in i min onödigt stora garderob.
Visst den var full, men jag har inte användt hälften av kläderna.
Jag letade fram min kostym som var helt slät och fin. Tänk att jag aldrig burit kostym.
Sjukt. Inte ens när jag varit lite.
Skjorta och jeans var de ända jag bärt, ingen kostym alls.
Jag la den på sängen och gick in till badrummet för att ta en dusch.
När jag duschat gick jag ut med handuke runt midjan och drog på ett par rena kallingar innan jag började tårka håret.
 
Jag tog på mig lite parfym innan jag började fixa mitt hår med lite vax och hårspray.
Sedan drog på mig byxorna och en t-shirt, slips och kavajen.
Jag skådade mig själv i helspegeln. Jag såg rätt bra ut faktist.
Sedang ick jag in till mitt kassaskåp tog fram en pistol och stoppade den innanför byxbenet ifall att.
Jag tog min mobil, stoppade den i fickan och gick sedan ner.
Killarna stog i hallen och drog på sig sina skor och fixade till sig lite extra och kollade på mig.
'' Damn biebs, du passar i kostym!''. sade Roy.
Jag himlade med ögonen.'' Tack.. ''. 
'' Leggo!''. tjöt Alex medans vi alla lämnade huset.
 
Balen skulle hållas i något stort hus som dem hyrt nån stans lite utanför stan.
Tydligen var det riktigt stort och snyggt.
Bruce fick bli den som skulle köra. 
Vi slog in adressen på vår GPS och började sedan åka.
Det tog ungefär 5-10 minuter att åka dit. 
Jag vart faktist riktigt chockad över att skolan har haft råd att hyra det här huset.
Det var hur stort som helst och vitt. 
Trädgården runt om var perfekt gjord så det skulle se så bra ut som möjligt!
Jag höjde ena ögonbrynet innan jag och grabbrna klev ut ur bilen och började gå mot entrén.

Vi välkomnades med champange av Mayor Lockwood, skolans rektor. 
Hon var riktigt förvånad att se mig här, det var tillochmed jag själv.
Salen vi var i var hur stor som helst, med ett stort golv där alla dansade.
Sen hade den en stor trappa som gick till en övervåning.
Det här var säkert någons hus igentligen.
Vi gick ner för en kort trappa ner till bordet med snacks och sånt.
Musiken var inte dålig, folk dansade och var uppklädda.
Gratis alkohol iallefall.
'' Det var väl inte så dumt Bieber? Kolla in tjejerna där borta i tighta klänningar!''. sade Bruce och pekade på tre tjejer med varsin super tight klänning så rumpan och brösten stack ut.
Riktigt sexiga faktist. Men föll mig inte för smaken.
Min blick sökte efter Cassandra men hittade henne inte, antagligen har hon inte kommit än.
Däremot hittade jag Jessica som stog och snackade med sina hundvalpar.
'' Jag skulle nog behöver 5 till glas champang innan jag kan slappna av! ''. sade jag coh tog ännu ett glas champang.
'' Haha, kom igen det är inte så farligt?''. sade Nick.
'' SKa du säga som inte ville gå från början!''.
'' Nej men har du sätt tjejerna eller? Ska fan gå och ragga på någon!''. sade Nick och försvann.
Jag skakade på huvudet.
'' Ska leta upp min dejt! kom Seth!'. sade Roy och försvann med Seth iväg till sina dejter.
Då var de bara jag, Alex och Bruce kvar.
'' Då var de bara vi kvar!''. sade jag och suckade.
Fan vilket helvete det här skulle bli.
'' Ja.. Fan måste hitta en tjej..''. sade Bruce.
Min blick for mot entrén och såg en vacker tjej med svart glittrig klänning och brunt lockigt hår komma in.
 
 
Mina ögon for upp och min haka ner i golvet. Det kunde inte.
Tjejen tittade upp och mötte min blick, det var Cassandra.
Hennes kofta togs av en tjej och hängdes in i garderoben och hon tittade nervöst ner och fixade sin handske.
Hon var så vacker. 
'' Wow..''. fick jag fram.
Hon stog där, ensam. Vart var hennes dejt?
Hennes ansikte tydde besvikenhet. Liam hade inte kommit.
Jag bet mig hårt i läppen och skyndade mig fram till hennes sida. 
Hon mötte min blick och tittade chockat på min outfit med ett höjt ögonbryn.
'' Trodde faktist inte du skulle komma!''. sade hon.
Jag flinade. '' Tror du jag skulle missa att se dig så här? Noway!''.
En liten röd nyans spreds på henne släppar. 
Så vacker.
'' Ser att din dejt har dissat dig!''. sade jag och höll ut min arm.
Hon tittade på min arm och ett litet leende spreds på hennes läppar.
'' Mm!''. 
Sedan tog hon min arm och vi gick tillsammans ner för trappan.
Blickarna var på oss, antagligen för vi kom tillsammans och för hur otroligt vacker Cassandra var.
'' Föresten, du är sjukt vacker i kväll!''. sade jag och hon log snett.
'' Tack, du ser inte så dum ut du heller!''. sade hon och  skådade min kropp igen.
Jag kunde inte undgå att le. 
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 


Han dissade mig. Liam dissade mig. Det skulle jag aldrig förlåta honom för.
Jag stog där helt ensam och väntade tills Justin kom och räddade mig.
Att se Justin i en kostym var definitift något nytt, han var riktig het i den också.
Vi börjdae små prata lite och jag såg hur dansgolvet fyldes mer och mer.
'' Vill du dansa Justin?''. sade jag med ett retligt flin på läpparna.
Justin ögon for upp. '' Aldrig. Jag dansar inte!''. sade han.
'' Hepp..''. sade jag med en suck. 
Vi stog och små pratade med Alex och Bruce innan jag såg Bonnie en bit bort och snackade med någon rödhårig tjej.
'' Vi ses sen! Jag måste gå till bonnie!''. sade jag och Justin nickade. 
'' Det gör vi!''.
Jag pussade honom på kinden innan jag skyndade mig fram till henne.
Hon tittade upp och hennes ögon for upp.
'' Gud Cass!''. sade hon oc kramade om mig försikitgt.
'' Vad!''. sade jag och log.
'' Men allvarligt, du är jätte vacker!''. sade Bonnie. '' Men vart är Liam?''. 
Jag bet mig i läppen och röck på axlarna. '' Jag vet inte, han kom inte.''. 
Hennes ögonbryn höjdes. '' Så du gick ner för trappan själv?''. sade hon.
Jag skakade på huvudet, '' Nej, Justin kom och ja..''. 
Jag såg hur ett leende sprds på hennes läppar. '' Vad sa han om din outfit då?''. 
'' Att jag var vacker och lite så!''. sade jag med ett brett leende.
'' Så gulligt! Men så du är här ensam?''.
Jag nickade. '' Tydligen!''. sade jag med en suck.
'' Då är jag din dejt, jag är också ensam!'' .
Ett skratt lämnade mina läppar innan vi krokade arm och gick genom salen.
Jessica mötte min blick och skådade min klänning, eller igentligen hennes.
Hon släppte sin drink i golvet så det for i tusen bitar innan hno gick fram till mig.
'' Det där är min klänning!!''. röt hon argt.
Jag flinade snett. '' Nej, skulle denv arit din hade du burit den nu!''.
Hon gav mig något som var ett försök av en bitchblick men misslyckades totalt. 
Ett fnitter lämnade mina läppar. 
'' Ge mig den!''. röt hon.
Jag skakade på huvudet, '' Glöm! Den är MIN!''. 
'' Är den inte alls! JAG såg den FÖRST!''. fräste hon argt och frutrerat.
'' Men jag köpte den först!''. sade jag och log bitchigt.
Hon blev helt frustrerad och letade efter något att slänga på mig.
Men någon dök emellan.
'' Låt henne vara!''. sade en röst.
Bruce.
'' Du säger inte åt mig vad jag ska göra!''. Käftade Jessica emot.
Han tog ett kliv närmre henne.
'' Inte? Tycker du borde sluta med attityden och gå här ifrån!''. fräste han.
'' Idiot!''. fräste hon och gick med bestämda steg där ifrån.
Bruce vände sig om och gav mig ett snett leende.
(Vill ni kan ni lyssan på Ed Sheeran - Give me your love när nedstående läses! HETT TIPS) 
Jag skrattade och skakade på huvudet. '' Tack Bruce!''. 
'' Var så lite, föresten du är jätte vacker ikväll!''. 
Bonnie tittade frågandes på honom. '' Hon tillhör Justin Bruce!''. sade Bonnie.
'' Jag har inte sagt att jag ska ta henne, sa bara att hon var vacker!''. 
'' Tack igen!''. sade jag och tittade menades på Bonnie.
'' Gå och sancka med Alex, han är här ensam!''. sade Bruce och pekade på Alex.
Hon tittade på honom  med höjda ögonbryn innan hon skuttade dit.
'' Alla elever som ska göra November dansen samlas på dansgolvet NU! Tack!''. ropade Rektorn i högtalarna. 
Vem skulle jag dansa med nu då?
Justin ska ju dansa med Jessica. Liam är ju iunte här..
Bruce tittade på mig med en mystisk blick. '' Får jag lov om en dans?''. sade han sedan.
Jag tänkte precis öppna munnen då han avbröt mig. 
'' Det är oförskämt att säga ner till en dans, du vet!''. 
 
 
Jag suckade men kunde inte undgå att le.
'' Okej, visst! Liam är ändå inte här, så jag dansar väl med dig!''. sade jag och krokade fast min arm i hans.
'' Aoch, det där gjorde ont!''. sade han och jag skrattade till.
'' Jag menade det inte så, jag vill gärna dansa med dig!''. sade jag och vi började gå mot dansgolvet.
'' Bra!''. flinade han.
'' Men du kan väl inte dansen?''. viskade jag.
Ett skratt lämnade hans läppar. '' Tro mig, jag kan den!''.
JAg rynkade frågandes på ögonbrynen innan vi gick tillsammans med resten av paren två steg framåt sedan svängde vi åt vänster så vi och dem paren på andra sidan kom emot varandra.
Jag var rätt nervös ävern om jag tränat på dansen riktigt ordentligt. 
Mitt emot oss stog Bonnie och Alex med armarna krokade.
Lycka till för Alex. Bonnie måste haft en snabb lektion med honom innan dansen började.
Jag gissade på att han inte fattade vad man skulle göra.
Ett litet flin spreds på mina läppar. 
'' Se vad gulliga!''. sade jag i en viskning.
'' Dem passar faktist tillsammans!''. viskade han tillbaka.
Han hade rätt. Dem var riktigt söta tillsammans. Båda har väldigt lika personligheter. 
Jag kunde inte undgå att le. 
Vi tog två kliv framåt och paren framför tog två kliv framåt så vi ungefär böt sida. 
Vi vände oss åt den vänstra sidan tillsammans med resten av de på vår rad.
Musiken var lugn och folk samlades runt oss. 
Jag var riktigt nervös. Även fast jag tränat tusen gånger.
Bruce var också riktigt ducktig, jag fattar inte hur han kunde dansen. Eller ska jag säga att han var bra hitills. 
Bruce snurrade mig ett varv så vi hamnade mitt emot varandra med blickarna i varandras.
Jag la min vänstra hand på hans axel och den andra i hans hand.
Hans hand gled runt min midja och vi tog ett steg bakåt innan vi började dansa i circlar.
Min blick var i Bruce's och ett leende spreds på mina läppar.
Att han klarade dansen var chokcerande, han hade inte gjort ett ända fel.
Men nu var det dags för partner bytet. Då killen snurrar runt tjejen och hon ska falla in i en annans famn.
Bruce lyfte upp min hand och snurrade runt mig så jag flög mot personen bakoms i en smäll.
Det var inte i vilken famn som helst, det var Justins.
 
 
 
'' Du dansar, och jag behövde inte ens be om det!''. sade jag och vi började röra oss på dansgolvet.
'' Mayor Lockwood drog mig ut på dansgolvet. Kunde inte direkt säga nej?''. sade han med ett litet leende.
Jag tog ett litet steg närmre honom och log.
'' Skulle inte du dansa med Jessica?''. 
Han skakade på huvudet. '' Hon dansade med Seth istället. Så drog rektorn ut mig på dansgolvet så jag fick dansa med någon mrökhårig tjej!''. 
Jag fnittrade till innan jag fokuserade mig på dansen.
Hans hand låg mjuk om min midja och drog mig närmre sin kropp. 
Min blick gick från hans ögon till hans läppar, hans perfekta läppar.
Just nu ville jag bara kyssa honom. Men vi behövde prata innan.
Musiken fortsatte låta och vi frotsatte dansa.
Jag sneglade på Jessica som dansade med Bruce, hennes blick var på mig och Justin.
Hon var rasande.
Och Bruce med för han fick dansa med henne.
Jag kunde faktist inte låta bli att skratta åt henne. Hon var så patetisk.
Justin drog mig omöjligt närmre sig så jag kände hans andetag mot min hud.
Hela jag rös och fjärilarna i magen bubblade upp.
Jag ville aldrig släppa honom.
Våra kroppar var tighta ihop och våra steg var perfeka.
Att Justin kunde dansa var absolut något nytt. Jag har aldrig sett honom dansa så här, och han var riktigt duktig.
Jag visste att snart skulle vi byta så jag skulle hamna i någon annas famn.
Jag ville inte.
Jag ville inte släppa Justin.
Inte nu när jag äntligen har honom. 
Hastigt böjde jag mig framåt mot hans kind och öra och öppnade munnen.
'' Vi måste prata!''. viskade jag.
Han mötte min blick. '' Prata!''.
Jag himlade med ögonen åt hans dumma svar.
'' Ensamma! ''. 
Han nickade. '' Okej!''. 
Sedan tog jag hans arm och vi gick av dansgolvet och bort mot baksidan av huset.
Jag hade ingen anning om vart vi var påväg men jag ville bort från musiken så vi kunde prata ostört.
Vi gick ut för en glasdörr ut på en baksida. 
Jag drog upp min klänning och gick ner för trappan ner till asfalten nedanför och vände mig om mot Justin.
Han gick ner för trappan med blick fäst i min. 
Gud han var så snygg.
''' Vad vile du prata om?''. sade Justin och stack händerna i byxfickorna.
'' Oss.!''. sade jag nervöst.
Han tog ytterligare några steg ner och stog nu någon mater ifrån mig.
'' Vad vill du prata om oss?''. 
Jag svalde hårt coh drog efter andan, du klarar det här Cassandra. Säg det bara.
'' J-jag.. Jag kan inte vara utan dig i fler än nån minut. Det ända jag tänker på är dig, du är i mina tankar dag och natt. Att somna ensam är det värsta som finns, jag ville bara gosa mig in i din varma mysiga famn! Se ditt underbara leende, höra din vackra röst säga underbar ord till mig. Jag saknar dig. Något så otroligt, inget är desamma längre. Jag skiter i vad som hänt, jag vill inte vara ifrån dig.. J-jag g-gillar dig Just-tin, vä-äldigt myc-cket. .''. sade jag och stammade fram det sista.
Justin tog ett steg fram till mig och ställde sig med våra pannor lutade mot varandra.
Mitt hjärta dunkade fortare och fortare.
'' Du tog orden ur min mun Cassie. Du anar inte hur svårt det är att vara ifrån dig, specielt efter vad Cain skriver! Det bryter mig i tusen bitar bara att tänka på dig. Det här låter så jävla fånigt men jag gillar dig med! Väldigt mycket! Och du behöver inte vara utan mig om du inte vill!  Det är bara ringa!'. sade han med ett snett flin.
Jag fnittrade till. Ett lyckorus for igenom kroppen. Hade han precis sagt att han gillade mig?
Hans hand höjdes till min kind innan han gav mig en svag smekning.
Hans ögon var inborrade i mina och leenden lekte på våra läppar.
Kylan spreds över min kropp, att ha en axelbands lös klänning ute var inte det skönaste.
Min blick for från hans ögon, till hans läppar, till hans ögon, sedan om och om igen.
Jag närmade mig hans läppar, skulle jag verkligen göra det här?
Justin rörde sig inte ur fläcken, antagligen ville han att det skulle vara jag som kysste honom.
Vad skulle hända efter om jag kysste honom?
Skulle jag kunna lita på honom.
Just nu sket jag i det. 
Jag tröck mina läppar mjukt mot Justin's och han var snabb på att besvara den genom att trycka min kropp ännu närmre mot hans.
Fjärilarna i magen vaknade till liv och en rysing for genom ryggraden. 
Jag drog sedan mina händer om hans nacke och drog hans kropp - om nu möjligt - ännu närmre min. 

 
 
VAD TYCKS?:D 
 
Var sådär nöjd med kapitellet, men det är ni som avgör! :)
 
JUSTIN ERKÄNDE ATT HAN GILLADE HENNE! OMG! :DD
 
Hur tror ni dem avslutar de här, blir dem tillsammans? Vänner?
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Anonym

Sjukt bra kapitel!



2012-12-08 @ 14:14:14
Anonym

åå jag älskar novellen !



2012-12-08 @ 14:23:55
Anonym

Snälllaaaaaaaa kapitel 34 du gör minaaaaaa dagar <3333333



2012-12-08 @ 14:31:54
Sonja

ÅÅÅH!!! Du äger!!:o sjukt bra! Har längtat tills detta!!^^



2012-12-08 @ 14:54:19
roza97

Längtar till nästa kapitel... <3



2012-12-08 @ 16:17:31
Emelie

Dom måste bli tillsammans!! <3
Jätte bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2012-12-08 @ 16:25:25
Romina

Jag tror typ Liam eller Jessica..kanske Cain kommer avbryta allt nu eller nått. Fast nej jag vet inte. Jättebra kapitel! :)



2012-12-08 @ 18:10:39
Julia

Gaaash! Jätte bra!! Hoppas dem blir ihop :)



2012-12-08 @ 18:57:21
marie

OMG baby du e sååååå braaaa!!!! <3



2012-12-08 @ 19:43:33
Amanda Bieber<3

awesome :D

LÄNKBYTE MED MIN JB-NOVELL-BLOGG? <3



Blogg: http://jdbnoveller.blogg.se
2012-12-08 @ 22:21:11
Matilda

asså helt sjukt!! fattar inte hur du kan skriva så bra?! min Iphone paja typ igår och jag kan inte få igång den, och jag va så sjukt ledsen för ifall jag inte skulle hitta din blogg på datan för jag har sparat den på hemskärmen på moboilen så jag inte behöver skriva adresse varje gång jag ska gbå in och kolla (som jag gör flera gånger om dagen) och nu hitta jag dej äntligen!!!!!!! Asså tack för att du skriver!! Hur skulle min vardag se ut om jag inte hade4 hittat denna? Asså ndu motiverar mej, du stärker mej, du gör mej gladare oh du gör så att jag mår bra genom, att skriva denna novellen!!! TACK så himla mycket!!! Fortsätt inpirera folk!!! Kraaaaaaaaaam



2012-12-09 @ 20:21:48
Josse<3

AWESOME ÄR DU PÅ ATT SKRIVA!<3

Kramiiz!!^^



2012-12-10 @ 00:37:52
Elsa

Hej! Jag Rekomenderar en novellbloggmsom min syster skriver! Den är verkligen jätte bra. Hon skriver bra. Det skulle betyda jätte mkt om ni tittar in på den! Puss<3
Om du läser den och tycker den är bra kan du snälla länka den? Det skulle som sagt betyda jättemycket då både jag och min syster läser din novell! Du är grym! <3



2012-12-11 @ 00:25:25
Elsa

Glömde skriva vad novellbloggen heter, lol



Blogg: http://www.myachingsoul.blogg.se
2012-12-11 @ 00:26:11
Anonym

asså kan inte vänta mer skriv



2012-12-11 @ 13:23:18




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback