Episode 32 - Flashback.


LÄNK TILL JBS PÅ FACEBOOK: https://www.facebook.com/pages/jbieberstoriesbloggse/219400774745558

Gilla!



Jag tog en filt och drog den tätt intill min kropp och tårkade tårarna.
Han är här snart, ingen kommer skada dig, intalade jag mig själv.
Jag satt säkert i 5 minuter, livrädd med en kniv i handen innan det började bankas på dörren.
'' CASS!! ÖPPNA!''. skrek Liam.
Jag skyndade mig ut till hallen och slet upp dörren.
Jag släppte kniven och slängde mig i hans famn.
'' Hey!''. sade han och kramade om mig hårt.
Tårarna rann ner för mina kinder. Hjärtat dunkade oendligt fort.
'' D-dem försö-ökte d-döda-a mig!''. stammade jag fram.
'' Shh! Jag är här, shh! Dem kommer inte röra mig när jag är här, jag lovar!''. sade han.
Han stängde dörren och låste bakom sig innan vi gick in till vardagsrummet.

 
 
 
 '' Hur är de?''. sade Liam när vi satt i soffan nerbäddade med filtar.
'' Sådär..''. sade jag och tog en klunk av mitt te.
''Såg du någon utanför?''.
Jag skakade på huvudet. '' Nej, men jag hörde fotsteg, knackanden på rutan och hur nån röck i handtagen!''.
Han nickade. '' Bra att du ringde mig..''. 
Jag nickade.
 
LIAMS PERSPEKTIV:

Jag satt med Cassandra i vardagsrummet.  Hon var livrädd. Fan. Jag som är så svag för tjejer som gråter.
Det är de ända jag inte klarar.
Kanske grabbarna var för hård mot henne?
Hon ställde ifrån sig sin kopp med te och gosade sig in i min famn med filten runt sig.
Det var iskallt inne så vi hade tänt brasan.
Jag satt och smekde hennes huvud lite och kände hur hennes andetag blev tyngre och tyngre.
Hon hade somnat.
Vafan skulle jag göra? Alla tjejer jag haft har fan inte somnat inför mig. 
Jag har knullat dem, slängt ut dem. Eller knullat dem och dragit därifrån. Ingen tjej betydde något mer för mig än sex.
Men med Cassandra, var de annorlunda. Hon fick mig må på ett annorlunda sett.
Jag hade fått spelat den '' Snälla Liam '' i snart 2 veckor, ni anar inte hur svårt det varit.
Alltid vara glad och snäll. Motsattsen vad jag igentligen är. Så fucking frustrerande.
Men fan imorgon kväll, då kommer allt få ett slut. 
Jag bar var tvungen att göra något, att bara lämna henne här är bara jävligt fittigt.
Så jag bar upp henne i min famn och började gå upp för trappan.
Snabbt hittade jag hennes rum och gick in och la henne på sängen.
Hon var helt slut.
Jag la täcket över henne och böjde mig ner och gav henne en lätt puss på pannan.
Vafan höll jag på med?
Jag tog snabbt upp min mobil och gick fram till fönstret. Nere vid buskarna såg jag någon.
Ett leende spreds på mina läppar.
'' Aa ?''. svarade han.
'' Haha står du fortfaraden kvar bro? Hur jävla länge har du stått här?''. sade jag och skrattade till.
Ett skratt lämnad ehans läppar.
'' Fan du bad mig ju skräma henne ordentligit, så jag gjorde de!''. 
'' Haha Cain, sa ju åt dig att dra hem!''.
'' Tror du jag drar hem om jag kan se henne ta av sig kläderna igne?''.
Jag himlade med ögonen för mig själv.
'' Idiot! Hon sover iallefall nu, ska jag skicka en bild till honom på henne eller?''.
'' Ja fan! Gör de! ''. utbrast Cain.
'' Haha ska gör de, ses bro!''. sade jag och vinkade lätt till honom.
Han vinakade tillbaka innan vi la på och jag gick fram till Cassandra och tog ett snabbt fotto med mobilen jag och Cain har samma nummer till, den mobilen vi använde för att skicka bilder till Justin. 
'' Vacker tjej du har Bieber! SKa jag ta och klä av henne lite? Slicka henne? Kan filma allt så du har något att runka av till!''. 
Skrev jag och skickade bilden.
Ett snabbt svar trillade in i min brevlåda.
'' Rör du henne är du död! Jävla äckel!''.
Jag skrattade till innan jag gick ner till nedervåningen.
 '' Vad ska du gära Bieber? Du vet inte ens vem jag är!''. skrev jag.
'' Vänta du bara!''. fick jag till svar.
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 

Jag vaknade till av mitt alarm som ringde. Jag sneglade på klockan, 11.30. 
Vart tog Liam vägen igår?
Hur kom jag till min säng? 
Jag tog upp min mobil ur fickan och såg ett sms från Liam.
'' Du somnade så jag bar upp dig i sängen och bäddade ner dig!''. stog det.
Ett litet leende spreds på mina läppar innan jag knappade in ett svar.
'' Tack, vi ses ikväll. Kom ihåg, bär kostym! ;)''. 
Jag gick sedan upp från sängen, sedan drog jag av mig kläderna och in i duschen.
Jag tvättade kroppen, jag sket i håret eftersom Bonnies moster skulle fixa de.
När jag var klar virrvlade jag en handuk runt kroppen och rakade benen och underarmarna, efter de smörjde jag in min kropp med bodylotion och satte sedan upp mitt hår i en handuk.
Jag borstade tänderna och tog lite ansikts kräm innan jag gick ut till min WIC.
Då tog jag på ett par rena underkläder och ett par jeans och en topp.
Det fick duga, klockan närmade sig 13.35 och jag skyndade mig ner för att äta frukost.
När jag kiom in i köket låg det en lapp på bordet.
 
'' Kom hem när du sov, så jag han inte säga hej, jag åkte till Jobbet vid 10 så du vet! 
Kram Jen!''. 
 
Jag knögglade ihop lappen och slängde den i papperskorgen.
Sedan gjorde jag i ordning en omelett till mig och en latte innan jag slog mig ner i soffan.
Hela min mage pirrade så fort jag tänkte på balen, Justin skulle vara där.
Jag skulle få se honom i en kostym, se Justin Bieber i en kostym.
Det vill nog ingen missa.
Dock kommer han säkret stå och flörta med tjejer och dricka sig full. Men just nu brydde jag mig inte.
Jag skulle få se honom och det var de viktigaste.
Jag längtade efter honom något så otroligt, lite extra då han 'dumpat' Jessica.
Vilket gjorde mig otroligt glad.
Min mobil började plötsligt ringa.
'' Cassandra här!''. sade jag.
'' Hello, its mee!'. sad eBonnie.
JAg skrattade. '' Hej''.
'' Jo jag hämtar upp dig om 10 minuter om de är okej? För tydligen så skulle de ta längre tid än vad hon trott!''. 
'' aha okej, jo men jag är klar, ås kom du!''.
'' Bra ta med din outfit också, hejdå!''.sade hon snabbt och la på.
Jag gick sedan ut till köket, la in disken i diskmaskinen och gick upp till mitt rum.
Där plockade jag ihop lite smycken, tog klänningen och skorna och gick ner.
Snabbt drog jag på mig mina skor, sedan min korta snygga gråa jacka innan jag packade en väska med pengar, mobil, nycklar och lite sånt.
Sen öppnade jag dörren och klev ur. Bonnie stog redan på uppfarten, hon var verkligen snabb.
Jag skyndade mig in till bilen och la allting i baksätet.
'' Så redo?''. flinade hon.
'' Om jag är!!''. utbrast jag innan jag tog på mig säkerthetsbältet.
Hon gav mig ett leende innan hon började köra genom Startfords gator.
Massor av tjejer från vår skola gick på gatorna med massor med shopping kassar i händerna.
Antagligen shoppar dem till balen.
Bonnie parkerade utanför hennes mosters frissörsalong och vi båda klev ur.
Jag var så otroligt nervös.
 
 
JUSTINS PERSPEKTIV:
 
Ikväll var det den där fitt balen. Fattar fan inte varför jag ska gå på den.
Visst, det kommer vara as heta tjejer där, bland annat Cassandra, men jag, gå på en bal?
Det värsta var att man var tvungen att bära kostym.
Fånigt. Jävligt fånigt.
'' Så, biebs taggad tills ikväll?''. sade Bruce när vi satt vid matbordet och åt frukost.
Jag himlade med ögonen. '' Inte ett jävla dugg.''. muttrade jag.
Bruce skrattade högt tillsammans med resten.
'' Haha, du i kostym. Vi måste ta fotton, första gången du bär kostym!''.
Jag suckade. '' Mm. Men vafan ni kan ju hänga med? Så får jag se er i kostymer!''.
Bruce, Nick och Alex ögon for upp.
Seth och Roy var tvungna att gå på balen, annars hade dansen varit onödig.
'' Hm..''. sade Bruce. '' Det kommer ju vara snygga tjejer där?''. sade han.
Alex höjde på ögonbrynen. '' Ja, borde skaffa mig själv en tjej!''. 
Jag flinade. '' Det borde du, du är yngst, när jag var i din ålder hade jag legat med fler än 10 tjejer Alex!''.
Han suckade. '' Fuck Justin, sluta! Jag är fan inte som du okej?''. 
Men jag såg ett litet lende på hans läppar.
'' Åh, kom igen Alex! Du måste ju ta och knulla nån tjej? På en bal är det perfekta stället att hitta en på!''. 
'' Och hur vet du de? Du hittade din på gatan?''. sade han.
Killarna ooade.
'' Ser att du blivit kaxigare! ''. sade jag.
Han nickade stolt. '' Japp, jag måste bli de om jag ska umgås med er! Att vara yngst är itne alltid roligt!''.
Jag skrattade till. '' Men allvarligt boys, häng med! det blir kul!''. sade jag.
'' Fine okej!''. sade dem alla i kör.
Ett snett leende spreds på mina läppar. '' Bra!''. 
'' Så vad ska vi göra nu då?''. sade Roy. 
Vi alla ryckte på axlarna. '' Har någon ens en kostym?''. sade Nick.
'' Jag har en, oanvänd. Skulle ha den när vi gick på middag med killen från New York. Men det blev ju aldrig av för han förådde ju oss, vilket resulterade att vi sköt skallen av honom!''. sade jag.
Dem skrattade till. '' Juste, tror vi alla har kvar den. Ingen har ju använt den!''. sade Seth.
Jag nickade. '' Bra, då hade vi det avklarat!''. flinade jag.
 
Grabbarna och jag satt i soffan och glodde på tv.
Men jag kunde inte släppa Cassandra ur tankarna. Jag var så jävla orolig för henne.
Efter bilden han skickade till mig igår fick mig bli orolig.
Hon hade ringt mig nån timme innan och jag hade varit på match och inte kunnat svara.
Jag bestämde mig att jag skulle skicka ett sms tll henne¨.
Eller är de fel?
Nej. 
'' Hey, hur mår du? x J''. 
Strax efter pligade mobilen till.
'' Hej, jo jätte bra du? x C ''.
Jag kunde inte undgå att le.
'' Sådär, balen är ikväll!'. 
'' Heh, längtar tills jag får se dig i kostym!''. 
'' Åh. fuck u. Fan inte kul ;) ''. 
'' Jo faktist! ;) ''. 
Jag kunde inte låta bli att le fånigt åt våra sms. Hon var så underbar. 
Hon fick mig bli annorlunda. Men jag vet inte om jag gillar de eller inte.
Känns som att den gamla Justin kommer tillbaka och badboy Justin flyter iväg. 
'' Ey, varför flinar biebs?''. hörde jag Alex viska.
'' Han smsar med Cassandra!''. viskade Bruce tillbaka.
Jag tittade upp från mobilen och såg att alla glodde på mig.
'' Vafan glor ni på?''. sade jag men kunde inte undgå att le.
Dem alla log läskigt. '' För du ler mot mobilen!''. 
'' Och? Är de förbjudet eller?''. sade jag.
Dem skakade på huvudet. ''' Det är bara ovanligt att se dig glad!''.
Jag himlade med ögonen. '' Förlåt att jag inte är glad ofta!''. 
'' Du smsar med Cassandra va?''.
'' Ja.. Nej!''. sade jag och tittade ner. Jag visste att dem skulle börja mobba med mig.
 
 
 Killarna började genast prata och reta mig vilket fick mig resa mig upp och ta med mobilen och gå ut från vardagsrummet.
Jag var oändligt trött efter matchen igår och jag vaknade jävligt tidigt över att Roy och Seth började bråka coh jaga varandra.
Så omgona dem är.
När jag kom upp till mitt rum slängde jag mig på sängen och stirrade upp i taket.
Vafan har jag gjort med mitt liv? 
Hade jag inte träffat Bruce och gänget hade jag inte varit den jag är idag. Jag hade varit med min familj, stöttat Jasmyn när hon hade cancer.
Jag gick inte ens på hennes begravning, jag träffade inte henne nån gång efter den dagen.
 
 
 
FLASHBACK:

'' Juju! Kolla!''. tjöt Jasmyn och höll upp sin nallebjörn hon nyss fick av mig.
Jag log och gick fram coh slog mig ner på sängkanten.
'' Va fin, vad har du döpt den till ?''. sade jag och log stort.
'' Justin!'. sade hon och fnittrade till.
Hela jag blev glad av att se henne, att se henne glad. Men om nån vecka skulle hon inte finns mer.
Det sårade mig mest.
'' Jasså? Döpte du den efter mig?''. 
Hon nickade blygt. '' Ja!''.
'' Aw Jazzy! Va gulligt!''. sade jag och kramade om henne.
Hon hoppade ur sängen och gick och satte sig på golvet bland alla sina leksaker jag köpt åt henne.
Jag ville att hon skulle vara lycklig det sista hon gör.
Jag skådade henne där hon satt på golvet skrattade och pratade med sig själv.
Hennes hår var bort rakat, och hon bar en vit liten sjukhus klänning.
Ändå så var hon så himla vacker. Det fanns inget vackrare.
Det knackade på och dörren intill sjukhusrummet öppnades.
'' Justin kan ja få prata med dig?''. sade mamma.
Jag nickade och reste mig upp. '' Jag kommer snart Jazzy!''. 
Hon tittade på mig. Den blicken. Den blicken skulle jag aldrig glömma. 
'' Lämna mig inte Justin!''. sade hon med tårar i ögonen.
Jag gick fram till henne och hukade mig ner.
'' Jag kommer aldrig lämna dig Jazzy! Jag älskar dig!''. sade jag och kramade om henne hårt.
Jag kände hur tårarna ville fram, men jag ville inte verka svag inför henne.
Hon hade inte förstått vad hon gick igenom, hon trodde det bara var en förkylning.
Och att säga till ett barn att hon skulle dö var det värsta som fanns.
Hon kramade tillbaka med sina pytte armar om min midja.
'' Jag älskar dig med juju!''. sade hon med sin sötaste röst.
'' Jag kommer tillbaka, jag lovar!''. sade jag och pussade hennes panna. 
'' Bra!''. sad ehon och sken upp i ett leende.
Jag reste mig upp och gick ut ur rummet. 
Mamma stog lite längre ner i korridoren lutad mot väggen.
Jag skyndade mig fram till henne. '' Mm?''.
'' Åk hem Justin! Du har varit här dygnet runt och inte sovit något!"
'' Nej. Jag stannar!''. 
Mamma suckade. '' Nej, Jeremy kommer snart, och du behöver sova!''. 
JAg suckade. Jag hade inte sovit något den senaste veckan. Kanske nån halvtimme.
'' Fine. Jag åker hem och sover, men ring om något händer!''.
Hon nickade och kramade mig. '' Jag lovar!''.
Sedan pussade hon min panna innan hon gick in till Jazzy's rum.
Jag gick ut till min bil och började köra. 

Jag körde och körde genom stan, min blick stannade på en ny nattklubb som nyss öppnat i Stratford.
Jag bet mig hårt i läppen. Lite alkohol skulle väl inte skada?
Snabbt svängde jag till parkeringen och klev ur min mustang.
Jag gick mot ingången och såg hur lång kö det var.
En suck lämnade min strupe. Sedan kom jag på att jag har ju fått min lön så jag kan ju pruta lite.
Jag gick fram till vakten som var dubbelt så stor som mig.
'' Ey, släpp in mig?''. sade jag och höll fram pengarna.
HAn tog dem och öppnade dörren och lät mig gå in.
Ett snett elende spreds på mina läppar då musiken dunkade i mitt huvud.
Jag gick direkt fram till baren och slog mig ner.
'' tja, ge mig nån drink bara!''. sade jag och la fram pengar.
Bartendern tog den och började blanda ihop något. Just nu sket jag i allt, jag ville bara glömma allt för någon sekund.
Glömma att min syster som betydde allt för mig kommer dö. 
Bartendern ställde fram en drink åt mig som jag genast tog ett par klunkar av.
Det var dock inte första gången för mig att dricka alkohol, jag har gjort det ett x antal gånger innan med Ryan, Chaz och Nolan.
Dem polarna jag bara ignorerat sen den dagen jag fick reda på att Jazmyn hade cancer.
Den dagen som förendrade mitt liv.
Alkoholen rusade i blodet, jag drack bara mer och mer.
'' Ey ta det lugnt med drickandet va?'' sade en röst.
Jag tittade åt sidan och såg en mörkhårig kille sätta sig på barstolen brevid.
'' Och du bestämmer över mig?''. frågade jag spydigt.
Ett skratt lämnade hans läppar.
'' Nej, men fortsätter du så där kommer du däcka nånstans i någon gränd! Tro mig det har hänt mig!''. 
Jag kunde inte låta bli att skratta till.
'' Så du är 'mästaren på att dricka' eller?''. skämtade jag.
Han skrattade högt. '' Nä, inte mästaren, men dricka kan jag ju!''. sade han och tog en klunk av sin öl.
'' Justin!'. sade jag och sträckte fram min hand.
'' Bruce, trevligt att träffas!''.
 

 
ÅH! Vart jätte nöjd med FLASHBACKEN, vart ni nöjda? :D
Var sjukt underbart att skriva den delen, hur sårbar Justin var! Hur Jazzy inte ville lämna honom!

Sjukt gulligt, eller hur? :D 

KOMMENTERA! :D
 

Kommentarer
AMINA

OMBB OMBB OMB OMB OMB OMBBBBB MEEEEEER NU! :D<3



2012-12-06 @ 22:09:03
julia

Mer! :)
kommer det mer imorgon? :)



2012-12-06 @ 22:14:23
MAYALINDBERGFANET

Jääätte braa!! Meeeeeeraaaa! 💋😃



2012-12-06 @ 22:38:34
MARIE

NÖJD?!? du fick mig att gråta!!!! MEEEER!! <3 <3



2012-12-06 @ 23:23:04
Zelma

skit bra ju! jag älskar verkligen din blogg. Kollar in den 45367428901837965453492746 ggr per dag. Vill inte missa ett kapitel. Har sett framemot detta kapitel länge, att han berättar om sin syster och sånt! Xx



Blogg: http://onedirectiondiary.bloggplatsen.se
2012-12-07 @ 09:38:22
roza97

OMB OMB bästtttt snälla nästa kapitel idag (fredag) please!!
Den sista biten med jazzy var grym... Du ska vara så jävla nöjd med den...
Längtar till nästa kapitel och balen.. undrar vad Liam och Cain planerar och hur/var den kommer hända... <3



2012-12-07 @ 14:01:32
Anonym

Inte för att mena något taskigt men flashbacken var rätt tråkig :-/



2012-12-07 @ 14:54:12
Romina

Håller med dig. Flashbacken blev jätte bra samma sak med kapitlet! ♥



2012-12-07 @ 15:06:47
TILL ANONYMT

om du tycker det är tråkigt läs inte bloggen, vi är här för att läsa men om du ska fortsätta argumentera kan du väll lika gärna dra?

Svar: Tack <3
Maya Lindberg



Blogg: http://mylifeandbieber.blogg.se
2012-12-07 @ 15:28:05
Hanna

Åh så bra kapitel!!!!! OMB OMB!!!!! Längtar som sjutton och flashbaken var as bra!!!!



2012-12-07 @ 16:27:25
Sofiaaa <3

Sjukt braa!! :D



Blogg: http://biebercrew.blogg.se
2012-12-07 @ 16:54:53
Emelie

Sjuuukt bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2012-12-07 @ 17:48:23
Anonym

Omg omg omg :O meraaaaaaaaa vill veta vad som händer på balen och hur gullig var inte jazzy o Justin <3 snälllaaaaaaa en till idag? :D <3333333



2012-12-07 @ 17:55:29
Linnéa

Älskar din novell, men du kan bättre! Skitbra att det var Bruce han prata med! Kram



2012-12-07 @ 21:50:09
MARIE

om du behöver till novellen http://25.media.tumblr.com/0d723ae04df69ef93860cedcdfe5f734/tumblr_meofe7uCGI1qfryeeo2_250.gif <3 <3



2012-12-07 @ 23:14:34
Anonym

Vem har sagt att jag inte gillar novellen ? Jag älskar den & är galen i den .. Flashbacken var gullig och jag menade inget illa ! maya är bäst på att skiva noveller ! Och jag bad om din åsikt om vad jag skulle göra . ÄLSKAR ÄLSKAR DIG & DIN NOVELL MAYA ! TRO INGET ANNAT SNÄLLA !



2012-12-08 @ 10:31:24




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback