Episode 1 - New start!

 
 
'' C..! Gumman! Vakna!''. 
Jennas lena röst hekade i mitt huvud. Jag slog sagta upp ögonen och möttes av hennes blick.
'' Du måste gå upp om du ska hinna till skolan!''. sade hon.
Jag suckade. '' Jag vill inte ! Första skoldagen är alltid värst!!''. tjöt jag och la kudden för mitt ansikte.
Hon skrattade och tog bort den ur mitt ansikte.
'' Gå upp nu! Du vill inte komma försent eller hur sis?''. skrattade hon.
Jag suckade. Hon hade rätt.
'' Bra gå upp nu..''.  sade hon och började gå ut från rummet.
'' OM DU LAGAR PANNKAKOR!''. skrek jag.
Ett skratt hördes. '' Visst!''. skrek hon tillbaka.
Jag suckade. Första dagen i skolan i Stratford. Jenna var inte min mamma, hon är min syster på 21 år.
Min mamma dog i en bilolycka när jag var 15 år. Alltså för 2 år sen.
Pappa bröt i hop och ''jobbade'' hela tiden och var aldrig hemma. Jenna och jag tog hand om varandra.
Som systrar ska göra.
Idag var jag inte på humör. Skolan var det värsta jag visste, men spklart tänkte jag på min framtid och pluggade så gott jag kunde.
Jag satte mig upp och sneglade på klockan på sängbordet. 07.05.. En suck lämnade min strupe.
JAg vill verkligen inte det här.
 
Jag gick in till min WIC och drog fram ett par snygga jeans coh en snygg topp.
Sedan lockade jag mitt hår och sminkade mig med fondation, mascara och ögonskugga!
När jag var så gott som klar skuttade jag ner till nedervåningen med mobilen i handen.
I köket stog Jenna och lagade pannkakor. Chockerande.
'' Vad håller du på med?''. sade jag chockat.
'' Lagar pannkakor!''. sade hon glatt!
 
 
 
Jag höjde mina ögonbryn innan jag slog mig ner.
Hon började servera mig pannkakor och jag tog åt mig av sylten och sockret.
Något var fel, hon var oerhört glad idag.
När hon äntligen slog sig ner vid matbordet och börja äta tog jag satsen att fråga varför.
'' Så varför är min vackra syster så glad?''. log jag och började äta.
'' Weeeell! Kanske för att hon har en jobb interjuv idag!''. flinade hon.
'' Va?''. utbrast jag.
'' Ja!! Som sjuksköterksa!!''. tjöt hon.
'' Omg! Det är ju jätte bra Jenna!! Gud! ''. sade jag och kramade henne över bordet.
'' JA, nu får vi bara hoppa på att jag får det!''. flinade hon.
'' Verkligen!''.
Vi fortsatte äta innan jag var tvungen att ta på mig kläderna och börja gå till skolan!
Jag tog på min skinjacka och mina klackar innan jag gick sedan in till köket.
'' JAg går nu sis!''.
'' Okej jag är troligen inte hemma efter skolan! Men jag lämnar en lapp!''.
Jag nickade sedan lämnade jag huset.
Skolan låg inte så långt ifrån mitt hus som tur var. annars skulle jag aldrig tagit mina pumps!
Det började blåsa, vilket fick hela mig rysa, jag hatar det här vädret.
'' och jag hatar stratford!''. mumlade jag och drog skinjackan tätare mot min kropp.
När jag kom till skolans område flög massa blickar på mig.
Jag suckade. Jag hatade att ha blickar på mig. Specielt nu när jag var ny.
Mina klackar klickade lätt mot marken när jag gick förbi alla stirrande människor.
När jag äntligen kom innanför skolans dörrar gick jag direkt mot receptionen som låg längst ner i korridoren.
Flera av tjejernas blickar låg på mig. Jag klistrade fast min blick i änden av korridoren och ökade mina steg.
När jag äntligen kom fram till dörren klev jag snabbt in för att slippa ännu en blick.
Bakom disken satt en rätt gammal dam med krulligt vitt hår och log stort mot mig.
'' Så vem är du?''. 
'' Cassandra Davids!''. sade jag och tvingade fram ett leende.
'' Ja! Hej och välkomen till Stratfords centrala highschool ! Här är ditt schema, lås och kod, samt skåpnummer! Hoppas du trivs på skolan!'. sade hon och gav mig ett schema och en annan lapp med koden och låsnummret på.
'' Tack så mycket!''. sade jag och öppnade dörren och klev ut.
 
 
Vilket jag inte skulle gjort då jag krockade in i någon.
Mina ögon flög upp och jag möttes av ett bar tonade Ray Bans.
Framför mig stog en kille med ljusbrunt  perfekt fixat hår och muskellös kropp, bakom honom stog ett par till killar med armarna i kors och småläskiga flin.
Alla hade på sig skinjackor, svarta jeans samt en tight svart eller vit t-shirt. Vad var det här för något?
'' Sorry!''. sade jag och tog upp min väska som jag tappat i golvet.
 '' Se dig för bitch!''. sade en killen snett bakom honom jag krockat i och resten av killarna skrattade, men inte han framför mig. Hans ansikte visade inga som helst känslor, och han rörde inte en min.
Han tog av sina Ray Bans och hängde dem i tröjan och mötte min blick.
Ögonen.. Dem var så underbara, dem hade en hazzelbrunfärg men också med lite honung i!
Han spände sina käkar och hans ögon speglades av hat, ilska och problem! 
Ändå fann jag något intressant i dem. Något jag inte funnit förut, något jag ville utforska!
Hans blick flög åt sidan sedan tillbaka för att återigen möta min. 
 
image
 
Oboy, hade jag just krockat in i skolans gäng eller något?
'' Se dig för nästa gång!''. fräste han sedan och slog sin axel hårt mot min innan han och gänget gick förbi mig.
Jag stog ensam kvar, vad var det som gjorde mig intresserad? Men min största fråga vem var han? 
Han såg ju inte direkt dum ut! 
Jag röck på axlar började gå längs skåpen.
Jag flöjde nummrerna. 253, 254,255, 256.. Åhnej.
Killen jag just krockat med stog vid skåpet brevid mitt, bakom honom hans lilla 'gäng'.
Jag log lite innan jag gick fram och knappade in koden och öppande snabbt skåpdörren.
'' Nähmen! Är det inte bitchen du krockade in i J..?''. sade killen som tidigare kallat mig bitch.
Han lutade sig bakåt för att sedan möta min blick. En suck lämnade hans mun.
'' Fuck..''. röt han och smällde igen skåpdörren hårt så det ekade i hela korridoren innan han gick med allas blickar efter sig!
Jag suckade och la in min väska och tog min penna och sudd innan jag kollade på schemat.
Engelska, ännu en suck lämnade min mun. !
'' Hej!''. sade en röst så jag röck hastigt till.
Jag mötte ett par mörkbruna ögon och ett sött leende!
Brevid mig stog en mörkhyad tjej med mörkt lockigt hår och log mot mig.
'' Antar att du är ny?''.. fortsatte hon.
Jag nickade. '' Japp.. ''.
'' Så jag har hört att du träffat J aka Justin?''. sade hon och hennes leende försvann.
'' Om du menar killen som ger en kalla kårar och har ett par killar efter sig så.. ja !''. flinade jag.
Hon nickade. '' Jupp! Thats him!''.
Jag skrattade. '' Okej, Krockade in i honom och hans små vänner utanför receptionen!''.
'' Säger bara en sak.. Försök håll dig undan från dem!''.
Jag rynkade mina ögonbryn. '' Varför de?''.
'' Justin och hans gäng är inte att bråka med.. Säger bara det, annars råkar jag väl också illa ut!''. sade hon och mötte min blick. Jag var väldigt bra att läsa av folks uttryck och beteenden!
Hon var rädd? Varför var hon rädd? 
Hennes mening började sedan eka i mitt huvud  '' Justin och hans gäng är inte att bråka med.. Säger bara det, annars råkar jag väl också illa ut!!' '' ..?
Vad menade hon med det? Han kunde väl inte vara så farlig.. eller?

 
LÅTER DET BRA? KOMMENTERA EXAKT VAD NI TYCKER!

Nu hatar ni mig säkert, bara för Justin är en farlig person och dem flesta inte gillar action noveller..
Men jag skriver ett par kapitel, runt 5, sen får ni säga vad ni tycker om jag ska fortsätta eller börja på en ny?
Men det här är en novell med Action, Drama, Vänskap, Humor, Romantik, Trubbel, och massa mer!

Känns det bra?:) 
Kan säga att den här Justin, han är helt underbar, inte känd men farlig ! ;) 
Haha kanske för jag gillar ' badboys '. 

KAN NÅGON GÖRA BLOGG DESIGNER? JAG BEHÖVER EN SNÄLLA KOMMENTERA OM NI VET NÅGON PLSS!!
 
 

Kommentarer
alwaysbieberfever.blogg.se

JÄÄÄTTTEE BRA!! :D<3



Blogg: http://alwaysbieberfever.blogg.se
2012-09-25 @ 19:38:15
Joey

jag gör blogg designer, har en klar som är en justin bieber design eller om du vill ha en ny? :) du kan maila mig om du e intresserad på [email protected] och jag gör den GRATIS ! kram



Blogg: http://joeyjonsson.se
2012-09-25 @ 20:43:35
Zelma

Bästasså



2012-09-25 @ 21:32:22
elena

jag gillar inte justin på något sett . hata gör jag inte heller men du skriver så bra . men badboys gillar jag starkt så denna novell kommer jag gilla mer



2012-09-25 @ 21:33:30
H

Nej nej nej jag älskar noveller som har Justin som en badboy och med litte action för jag håller på att bli tröt på noveller som handlar om exart samma sak. Så med din novell som har litte action och badboys och sedan huvudrollen med en annelunda historia kommer jag älska den stort. Och jag lovar att mååånga kommer älska den här novellen med ❤❤❤❤😄😄😄😄😄



2012-09-25 @ 22:00:23
Anonym

Yeah badboys <3 ser fram emot att läsa novellen ;)



2012-09-25 @ 22:57:08
Felle

Jag bryr mig inte på vilket sätt det blir en ny,när u gör de blir de alltid bra<3:))



2012-09-25 @ 23:42:46
Vanja

Jag tycker att den verkar jätte bra !



2012-09-26 @ 07:46:52
Anonym

Bästa, länkbyte! <3



2012-09-26 @ 10:34:21
Romina

Så himla bra!! ^^



2012-09-26 @ 14:08:24
Tova

Sjukt awesome! :)



Blogg: http://tovalovgren.blogg.se
2012-09-26 @ 17:19:22
Felicia

As bra! Moore!



Blogg: http://Nattstad.se/feliciadutra
2012-09-28 @ 16:41:23
Anonym

Den e sjukt bra! Började läsa den idag men början e iaf bra o väldigt anorlunda! I alla noveller så justin alltid snäll o gör allt för att f tjejen o de händer saker o de måste alltid vara drama/romantik men din e anorlunda o jäääte bra!!! I love it<3



2013-01-09 @ 23:47:09
Manar

Har börjat läsa och är helt fast!!!!



Blogg: http://biebertimez.boigg.se
2013-06-20 @ 00:05:08
Natalie B.

Guuud sitter här och har precis läst klart kapitel ett .haha hittade din blogg precis så tänkte ge den en chans, men så såg jag att du hade kommit skit långt så jag blev skit glad eftersom jag är sjuk och är ensam hemma 'typ' så jag har äntligen något att göra wohoo + poäng där ja . nä men du är skit duktig på det du gör och hoppas att det kommer fler efter denna . det är ändå sjukt att jag ser det efter bara ett kapitel men skitsamma love it . + TYCKER MEST OM NÄR HAN E BADASS DET BLIR EN HELT ANNAN SPÄNNING DÅ HAHA SÅ LÄSER BARA SÅNA NOVELLER TYP HIHI, :D blev lite långt nu haha fick lite damp på capslock oxå haha :P



2013-07-06 @ 19:11:56




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback