Episode 78 - Soldier?..

Min mobil plingade till. '' Keegan ''. stog det. 
Jag tog upp smset och läste. '' Berättade du för henne? ''
'' Nej.. Justin kom ivägen!''. 
'' Ey man! Du tror inte han är där också? Dem bor förfan tillsammans? Men du.. säg det till henne ensam! Och sanningen, kom inte på något skit som du brukar.. ''. 
Jag skrattade. Typiskt Keegan. ''. Okey Man! Men du vi hörs imorgon!''. 
'' Yes dude! ''. skrev han.
Jag började sedan köra mot mitt hus. Jag parkerade på uppfarten och gick in. 
Snabbt låste jag dörren och skrek ännu en gång frustrerat till.
Varför ska någon alltid förstöra? 
Jag suckade och slog mig ner i soffan och satte i gång tv:n.
Varför skulle allting vara så svårt? Och varför måste jag berätta en tusen grejer för henne? 
Varför just henne, jo för hon är speciel!

 
Det var nu Tisdag, Tiffany var i skolan och jag låg och slappade i soffan. 
Idag skulle jag dra till studion, Scooter skulle hämta mig om 15 min. 
Jag måste börja planera min nästa musik video som kommer om några veckor, As Long As You Love Me.
Jag älskade låten, och jag vill hur gärna som helst ha Tiffany med i videon, men det funkar inte så. 
Min mobil plingade till. 
'' Kom ner!''. stog det från Scooter.
Jag reste mgi upp och drog på mina skor och tog hissen ner till parkeringshuset.
Där papsen inte har tillträde att gå in på .
Där stog Scooters bil,jag hopppade in i framsätet och mötte hans blick.
'' Tja!''. sade jag.
'' Tja Biebs! Haft det bra?''. flinade han.
'' Verkligen! Kör nu vil lbörja planera!''. sade jag exalherat.
Han skrattade och skakade på huvudet innan han började köra mot studion.
Min mobil plingade till. På skärmen stog det '' Jasmine ''. 
Jasgsuckade, vad ville hon? 
Jag tröck upp smset och läste. '' Du vet den saken du berättade för mig på stranden på din turné? När händer det?:) ''. 
'' 13 september!''. svarade jag enkelt sedan stängde jag av ljudet.
Scooter parkerade utanför Studion, vi sprang snabbt in för att slippa alla papsen som försötrde för mina underbaraa fans.
När vi kom in i konferans rummet satt hela crewet där och ett par producenter som hjälpt mig med mina tidigare music video.
Jag hälsade glatt och slog mig ner mellan Ryan och Alfredo.
'' Okej, som sagt kommer Justin spela huvudrollen tillsammans med en tjej, dem ska föreställa ett par, men tjejens pappa gillar inte Justin, och vill honom låta tjejen vara! Men han tänker inte lämna henne, så dem rymmer och pappan jagar dem? Blir det bra?''. sade Jim!
Jag samt alla andra nickade.
'' Vad och hur ser tjejen ut?''. 
Han höll upp en bild på en brunhårig tjej, hon var rätt söt! 
'' Hon heter Chanel Celaya, och är en vädligt känd modell!''. 
Jag nickade.Hon vart rätt okej. '' hon blir bra!''. 
Vi började prata om vad som skulle hända, vilka dansare som skulle vara med, hur allt skulle gå till osv..
Vi skulle börja spela in videon om ungefär 2-3 veckor! Eftersom hon Chanel var i Brasilien och gjorde modelljobb!
'' Så.. Är vi klara för idag? ''. sade jag och log.
 
Tumblr_m99iqyo2cl1ryit4yo1_500_large
 
'' Ja det är vi! '' .sade Jim.
'' Bra, hejdå guys! Vi ses väl...sen!''. fliade jag.
Dem alla sahejdå sedan gick jag och Scooter ut till bilen.
Papsen och fansen hade minskat, men det var ändå rätt många. Vi skyndade ut oss till bilen och körde där ifrån.
Scooter släppte av mig hemma hos oss, han skulle vidare till något möte.
Jag klev in i hissen och möttes av ett par två unga tjejer. Kanske 15-16 år.
Jag ställde mig framför dem och dem började genast viska.
'' omg! det är justin bieber!! ''. viskade den ena.
'' omg!!! fan va coolt, ska vi fråga om bild?''. 
'' tänk så blir han sur?'' .sade den andra osäkert.
'' ja.. tänk om.. ''. sade den andra.
Jag flinade och vände mig om. '' jag blir inte sur, vill ni ta en bild?''. 
Dem båda sprack upp i leenden och tog sedan upp sina mobiler. 
Jag tog två kort innan dem var tvungna att kliva ur.
'' Hejdå Justin!''. sade dem och vinkade.
'' Hejdå tjejer!''. flinade jag.
Dem började fnittra och sprang längre ner i korridoren.
hissen åkte upp ett par våningar innan den stannade. Jag pustade ut och skyndade mig ut.
Jag hatade hissar, väldigt mycket.
Även om jag åkte själv! Jag gick längs ner i korridoren och klev in i lägenheten. 
Vad skulle jag göra? 
Jag bestämde mig för att ta en cider och lägga mig i soffan.
När jag lagt mig ner plingade mobilen till.
'' Älskling <3 ''. stog det.
Ett leende växte på mina läppar. 
'' Jag träffar Zac efter skolan! Du behöver inte hämta mig, jag går från honom sen eller nått! Älskar dig xx!''
Leendet försvan. Det var något skumt med Zac, det märkte man dirket man såg honom.
Men vad?.
'' Ska vi gå?''. Jag röck till av en bekant röst brevid mig. Där stog Zac med ett brett flin.
'' Oj, ja!''. flinade jag.
'' Förlåt om jag skrämde dig!'' .flinade han.
' Lugnt!'' .sade jag och tog min väska. '' Jag ska bara säga hejdå till Em och Shay!''. 
Han nickade. 
Jag gick fram till Shay och Emma som stog och pratade med Keegan vid hans skåp.
'' Jag drar nu! Men vi ses imorn va?''. 
Dem nickade. ' Det gör vi!''. sade dem och vi rkamades.
Keegans blick flög på Zac, sen mig, sen Zac, sen återigen på mig.
'' Vad?''. flinade jag.
'' Ska ni till Zac?''. sade han och log snett.
'' ja vadåra?''. 
'' Inget specielt!''. flinade han.
Jag höjde ögon brynet och nickade. '' Okej, men hejdå!''. sade jag och gick till Zac. 
Vi gick tillsammans ut till hans snygga bil och åkte mot honom.
Jag hade aldrig varit hos honom, han bodde ensam med någon städerska i ett stort hus.
Han körde upp på uppfarten och jag skådade det stora huset. Wow.
'' Wow, vilket hus!''. 
'' Det slår itne ditt Tiff!''. sade han och jag log. Han hade rätt, men det var ändå riktigt snyggt.
Vi gick in till honom, lika så på utsidan som på insidan, snyggt.
Jag gick och satte mig i hans soffa medans Zac gick ut till köket.
Jag hörde små trippande ljud, men inte ifrån vart.
När jag minst anade det hoppad en stor schäfer hund upp i mitt knä och började pussa mig,.
 
Tumblr_m33t8lsumm1qfb46yo1_400_large
 
'' SPIKE! Ner!''. sade Zac och hunden som tydligen hette Spike la sig ner brevid mig och tittade på honom.
'' Förlåt för det där, han blir så upphetsad !'' .sade Zac och kliade sig i håret.
Som han alltid gör när han är nervös.
'' Det är lugnt, jag älskar hunder!''. sade jag och klappade Spike.
Han log coh slog sig ner och gav mig ett glas cola.
'' Ska vi köra tv:spel?''. flinade han.
Jag nickade. Han slog igång tv:n samt xboxet och satte in nått skjut spel.
Vilket jag kört med ryan, chaz och Justin massa gånger!
Vi började köra, och det sluitade med att tiden fvart nästan 9.
'' Du är ju riktigt bra!''. sade Zac när jag började skjuta massa 'onda'. 
'' I know!''. flinade jag stolt.
han skrattade och jag sköt ner honom så han dog.
'' Vafan!''. sade han och slängde kontrollen i marken.
Jag brast ut i skratt och han därefter.
Min mobil började ringa mitt upp i allltihop. '' Loverboy! <3''. stog det.
 jag flinade och tröck på '' Svara!''.
'' Hej babe!''. sade jag.
'' hej, när kommer du hem? jag är ute och åker, kasnke kan hämta upp dig?''. sade han.
Jag tittade på klockan 21.23!. 
'' Gärna, vart är du?''. 
'' På väg mot Zac's hus, är där om 3!''. 
'' Älskar dig!''.
'' Älskar dig med!''. sade han och vi la på.
Han stängde av tv:n och xboxet antagligen fattade han.
'' kommer han nu?''.
Jag nickade. Han nickade sagta och gick sedan in i köket.
Det tutade till och Jusitn var här, han var snabb.
Vi båda gick ut i hallen, jag drog påmin jacka och skor och kramade sedan om honom,.
'' Jag hade verkligen jätte kul !''. log jag.
'' Jag med!''. log han. 
'' juste, härom dagen ville du säga nått, vaddå?''. 
'' so jag sa då, det är inte viktigt!''. 
Jag nickade. '' Okej, hejdå!''.
Jag kramade om honom igen och sprang sedan ut till bilen och hoppade in.
'' hej!''. log jag.
'' tjena!''. sade Justin.'' Vad säger du om att köra förbi mc donadls?''. flinade han.
Jag log stort. '' Precis min tanke!''. 
Han skrattade och kysste mig mjukt innan han började köra. Vi köade i Driev Thru'n och köpte sedan varsin Mc Chicken + Cheese och åkte sedan hemåt för att äta. 
 
Tumblr_m6njzmrvcm1qgjdf4o1_500_large
 
När vi kom in i lägenheten vart det helt mörkt, Kanske för Justin släckt ner coh det var rätt mörkt ute.
Vi tända alla lampor och gick in i köket.
Justin och jag slog oss ner vid köksön och började sedan äta.
Jag var vrålhungrig, det ända jag åt hos Zac var chips och drack cola! 
'' tycket du Zac är skum?''. sade Justin.
Jag röck på axlarna. '' Lite kanske, vadåra?''. 
'' Nej inget..''. sade han.
Jag tittade konstigt på honom innan jag tog min mobil och började twittra ltie.
 
* me and @justinbieber eating Mc Donalds, why arent you suprised?;) *
 
Sedan loggade jag ut.
Kvällen flöt på, det blev bara hänga framför soffan, sen träna nån timme! 
Behöver stärka mian muskler och kondition lite.
Imorgon var det onsdag, bara tråkiga lektioner. Sen slutar jag 15.30!
Men men, jag ska ha bra betyg när jag går ut!
Jag hade just anlänt till skolan tillsammans med Shay och Emma, jag letade efter Zac men hittade honom inte.
Han brukade ju alltid komma till skolan? Eller åtminstonde smsa om han itne kommer.
Det har han inte gjort.
Jag gick fram till hans ''gäng'' och drog med mig Keegan en bit bort.
'' Vart är Zac?''. sade jag.
Hans ögon spärrades upp. '' han skulle på.. öh.. ett par möten!''. log han.
Han ljög.
'' Okej, kommer han till skolan sen?''. 
'' Nej han skulle.. träffa sin.. familj också..''. 
Han ljög igen. 
'' Tack!''. sade jag och gick till mitt skåp och lämnade grejerna.
 
°°°
 
Det var nu lunch, hade inte sett till Zac än! Jag hade ringt och smsat, utan svar! 
Vad höll han på med? 
Jag satt och petade i min mat med gaffeln, mitt mathumör hade flygit med vinden.
Jag hatade skolmaten men brukade alltid äta lite! Men nu hade jag ingen lust.
Även fast jag va rhur hungrig som helst.
Jag ville veta vart Zac var.
Kanske kunde jag fråga hos receptionen om han blivit sjukanmäld?.
'' hänger ni med mig till receptionen?''. sade jag till Em och Shay som satt och skrattade tillsammans med KEegan och någon mörkkille.
'' Nej våran lektion börjar om 10min!''. 
Jag nickad eoch tog min bricka och lämnade den innan jag gick mot receptionen.
Där satt den vanliga kvinnan, hon var gammal! Hon hade säkert jobbat här i 40 år eller något.
'' Hej vad kan jag hjälpa dig med?''.
'' Jag vill veta om Zac Efron är sjuk!''. sade jag och log.
'' jag kan kolla på sjuk-listan!''. sade hon och bläddrade genom ett par papper. 
'' Han är inte sjuk iallefall!'. sade hon.
'' Vet du vart han är? Han är inte här?''. 
'' Hm.. Zac Efron sa du? Ja men juste! Han lämnade in sin avslutnings ansökan igår förmiddag!''. sade hon.
Va? Vad snackade hon om?.
'' Va vadå avslutnings ansökan?''. sade jag chockat.
'' Ja, han har slutat på den här skolan nu!''. sade hon.
Va? Jag fattade inte ett skit, varför hade han slutat? Och varför har han inte sagt något?
Det kanske var det han ville säga? Att han skulle sluta? Men varför?
Mina ögon blev tårfyllda. 
'' Varför har han slutat?''. sade jag.
'' Han ska tydligen flytta!''. 
Ett par tårar rann ner för mina kinder! Flytta?.
Jag rusade ut ur receptionen, längs korridoren med tårarna strömma ner för mian kinder.
Keegan mötte min blick. Hans ögon spärrades upp.
Sedan mötte jag Shay och Em's, dem höjde sina ögon bryn och sa något jag inte hörde.
Jag fortsattte springa även fast dem skrek eftermig.
Jag sprang och sprang tills jag äntligen kom in på Zac's gata. 
Utanför hans hus längre ner stog en svart bil med bagage luckan öppen med fullastad med grejer.
Jag närmde mig hans hus och började skrika.
'' ZAC!! ZAC!!''. 
Han kom precis ut från huset med en väska i handen. Hans blick flög på mig. 
Hans vackra blå ögon mötte mina, han stelnade till och lämnade sedan väskan i bilen.
 
 
Jag sprang fram till honom och stödde händerna på mina knän och andades högt.
'' Vad gör du här?''. sade han och jag tittade upp. 
Jag ställde mig sedan upp och mötet hans blick ännu en gång.
'' Varför har du inte sagt något? ''. sade jag och andades högt.
'' Jag.. JAg ville inte att du skulle bli sur.. ''. 
'' Tror du inte jag blir sur när du bara tänkt att åka utan att säga något till din bästavän`?''. tjöt jag med gråten i halsen.
'' Jag ville inte att du skulle oroa dig, det är min dröm att bli soldat Tiffany!''. sade han och jag hamnade i chock.
Jag kände hur allt började snurra och jag fick lite svårare att andas.
'' Soldat?''. sade jag och kände hur allt snurrade mer och mer.

 
Det där förväntade ni er inte va? ;) 
Men nu har jag bestämt att det blir ett par extra kapittel, inte till 80, kanske till 85 ;) 
Vill inte sluta så tidigt haha!;) 

KOMMENTERA NU! :D
 

Kommentarer
Ewweh

GRYMT BRA meer!! :D



Blogg: http://justbiebzz.blogg.se
2012-08-26 @ 21:52:18
Anonym

Mera du är grym tjejen <3



2012-08-27 @ 18:12:48
Anonym

Mera du är grym tjejen <3



2012-08-27 @ 18:12:49




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback