Episode 73 - I'ts for us!

'' Zac dem tar kort!''. sade jag och tittade på hans arm om mina axlar.
'' Och ? Vi är bara vänner right?''. 
Jag nickade. Vi beställde våran mat och slog oss ner vid ett fönsterbord.
Vilket inte var bra då två-tre paps stog utanför och fottade. 
'' Så, vilöka umgås du med?''. sade jag.
'' Keegan för det mesta..''. 
'' Keegan ofta? Umgås ni?''.
'' Japp! Vi har gjort det väldigt länge haha!''. 
'' Okej me-..''. 
Jag avbröt mig själv när jag såg vem som kom in genom dörren. 

 
 
'' Tiffany?''. sade zac och vifftade med ett pommes framför mina ögon.
Jag släppte inte blicken av henne.
'' Vad ä-..''. Han avbröt sig själv när han såg henne.
'' Vafan gör hon här?''. sade han.
'' Jadu.. Hennes mamma är ju på sjukhuset..''. suckade jag.
'' Fan hon är ju sjuk hon borde ju sitta inlåst?''. sade han.
Jag såg hur hon tittade runt i Mc Donalds och blicken stannade på mig. 
Hon log stort innan hon gick fram till mig med två vakter om hennes sida. 
Papsen var dubbelts så många utanför. Människorna kom inte ut!
'' Hej Tiffany, Zac!'' .sade hon och tittade på mig.
'' Hej Selena!''. sade jag kallt.
'' Så vad gör ni då?''. sade hon och log fortfarande.
Hon var sjukt.
'' Äter?''. svarade Zac.
'' Såklart!''. fnissade hon.
'' Vad gör du här? Borde itne du vara inlåst på psykhemmet?''. röt jag.
'' Nope, är fri heh! Jaja ska beställa mat, puss!''.
'' Klarar mgi utan den där pussen!''. sade jag och Zac i kör.
Hon tittade surt på oss innan hon ställde sig i kön igen.
Jag knappade in ett sms till Shay och Emma att jag nyss träffat Selena. Jag sket i justin, han brydde sig väl ändå inte!
'' wow..''. mumlade Zac.
'' mhm..''. mumlade jag och började äta upp min hamburgare!
 
°°°
 

Jag och Zac stog nu utanför min dörr. Dagen hade varit bra tills hon kom. Jag kunde inte koncentrera mig efter det. 
'' Såå.. vad ska du göra imorgon?'' .sade han och log.
Jag röck på axlarna. '' Tror jag ska träffa Shay..''. 
Han nickade och log. Nu vart det pinsamt tyst.
'' Men jag borde nog gå in.. Mamma är riktigt sur på mig..''. 
Han nickade och la armarna om mig.
'' Vi ses väl på måndag?''. log han.
Jag nickade. '' Det gör vi!''. 
Jag kramade om honom. Sedan kysste han mig på kinden innan jag sprang in.
Det var tyst. Varför blir jag förvånad? 
När jag kom in i väskan och lagt väskan på köksön insåg jag att mamma stog där med armarna i kors.
'' Förlåt..'' .sade hon.
'' Säg inte förlåt, för att det betyder ändå inget! Så, gör det inte..''. sade jag och tog bort luggen från ansiktet.
 
Tumblr_m4g1h1zlud1rvi7dao1_500_large
 
Hon suckade. 
'' Jo Tiffany! Jag menar det! Jag är hur ledsen som helst att jag bara dissat dig! Jag älskar dig, även fast jag inte visat deT! Och jag är så tacksam att du har Shay, Emma och Justin! Dem finns där för dig, och jag ser och hör hur lycklig du är med dem! Då insåg jag att jag voll att du ska vara lycklig med mig.. Förlåt mig okej?''. sade hon och ajg suckade.
'' Är han Ted här?''. 
Hon skakade på huvudet. '' Jag bad han åka hem, vill ha lite tid själv md dig!''. sade hon.
Jag nickade. Sedan tog jag fram juice paketet och drack rätt ur det.
'' Så.. Vad säger du om att titta på The NoteBook och mysa?''. sade mamma och jag kunde inte låta bli att le.
'' Visst!''. 
Hon sken upp i ett stort leende innan hon tog fram chipsen och jag drickan. 
Vi gjorde det mysigt i vardagsrummet och jag slog igång filmen.
Det var länge sen mamma ville umgås med mig såhär, jag hade saknat det.
Filmen startade och jag gosade ner mig i mammas famn. 
I ungefär mitten av filmen plingade min mobil till.
JAg suckade och tog upp den. 
'' Okänt ''. stog det. 
En stor klump bildades i magen. 
Jag tryckte upp smset och läste det tyst för mig själv.
'' Jag bad dig dumpa Justin, men du lyssnade inte! Kom du ihåg hur det slutade? Då ber jag dig igen, DUMPA HONOM! ''. 
Jag suckade. Hon skulle inte få förstöra mitt liv ännu mer.
'' Fuck you Selena! Jag går till polisen imorgon!''.svarade jag.
'' Vem har sagt att det är Selena?.. ''. svarade den.
Klumpen i magen blev större, den personen hade rätt. Det där kanske itne var Selena.
Snabbt la jag ner mobilen mellan soffkuddarna och koncentrerade mig på filmen.
Det kanske inte var Selena? Det kanske var nån annan?
Jag skakade av mig tankarna och såg hur eftertexten rullade på.
'' Godnatt!''. sade jag och tog min mobil.
Då insåg jag attm amma somnat. 
Jag flinade lite innan jag joggade upp till mitt rum. Jag slängde mig i sängen och slog Shay och Emmas nummer så vi paratade alla samtidigt.
'' Shay här?''. sade hon.
'' Hej, Tiff här! Emma kommer in!''. sade ajg.
'' Hej det är Emma?''. 
'' Tja Tiff och Shay här!''. flinade jag.
'' Jaha Heej!''. utbrast hon.
Vi skrattade lite innan jag berättade om dagen + smsen.
'' Men vi kan ju hänga med dig till polisen?''. sade Emma.
'' Aa gärna, ska dit runt 13.00 imrogon och be dem låsa in pyskopaten!''.
'' Bra, men hörrni jag måste sova!''. sade Shay.
'' Jag med, puss!'' .sade jag.
'' Puss!''. svarade dem och vi la på.
Jag drog av mig mina kläder och på med mitt nattlinne innan jag kröp ner i sängen.
SEkunden senare somnade jag.
Klockan var nu 12.30 och jag skulle hämta upp Shay och Emma sen skulle vi åka till Polisen.
Det var lite nervöst, tänk så tror dem inte på mig? 
'' Mamma jag går nu!''. skrek ajg.
'' Okej, va försiktig!''. skrek hon tillbaka från köket.
'' Jadå!''. svarade jag och sprang ut till min bil.
JAg sagtade av utanför Shay's hus och hon kom genast ner skuttnades och satte sig brevid mig.
'' Hej!''. sadde hon glatt.
'' Hej på dig med!''. skrattade jag och började köra.
'' Så är du och Zac vänner?''. log hon.
Jag nickade. '' Japp, känns skönt..''.
'' Är det sant att han grät?''. 
Jag röck till. '' Hur visste du de?''.
'' Internet you know!''. fnissade hon.
'' Jaha, japp! Han grät.. Skuldkänslorna vällde upp så jag förlät honom! Behöver honom lika mycket som jag behöver er!''.
'' naw! Kolla där är hon!''. sade Shay och pekade på Emma som stog en gata ifrån sin egen med Keegan.
mina ögon spärrades upp. 
'' Är hon och Keegan tillsammans nu?''.
Shay skakade hastigt på huvudet. '' Nej, menn det är nått på G!''. 
Jag nickade. '' EM!''. skrek jag.
HOn tittade upp och brast ut i ett leende. '' Hey!'' sade hon och vinkade lätt.
Jag parkerade brevid dem och öppnade bakdörren.
'' Hoppa in!''. 
'' hejdå Keeg! ring mig!''. sade hon och pussade han på kinden sedan hoppade in in.
'' Tja Keegan!''. log jag.
'' Tja Tiff!'. skrattade han.
'' Vi ses väl!''. flinade jag.
Han nickade och jag började köra.
Ärligt talat var han rätt snygg, ändå. Men Justin var mycket snyggare! 
Jag körde till polisstationen. Vi sprang in snabbt till polisen eftersom papsen kom springandes.
'' Shit va dem är jobiga!''. ssade Shay och pustade ut.
'' Ja vet, förlåt!''. sade jag.
Dem skrattade sedan gick jag fram till receptionen. 
'' Hej vad kan jag hjälpa dig med?''. sade en gammal tant. 
Jag tittade på Shay som stog och fnittrade, på nån sekund försvann hennes fnitter och vart till chock.
'' Tiff! Är inte det där din mammas kille?''. sade hon. 
 
Tumblr_lypf45szri1qlbkhso1_500_large
 
Jo, jo det var det. Där kom Ted med ett äckligt flin på läpparna.
Han mötte min blick och flinet vart ännu äckligare. 
'' euw..''. mumlade jag och riktade min blick till tanten.
'' Jo jag ksulle vilja prata enskilt med en polis!''.
'' Ska bli Miss Jones!''. sade hon.
Hon ringde upp någon sedan kom en ung kille upp bakom mig. 
'' Vad kan jag hjälpa dig med Miss Jones?''. sade han.
'' Kan vi prata lite enskilt?''.
Han nickade och vi följde efter honom till ett rum. Vi slog oss ner med honom mitt emot oss, han hade ett anmälan papper och en penna.
'' Så vad har hänt?''.
'' Smsen har börjat igen.. Och igår träffade jag henne..''. mumlade jag.
'' Henne? Menar du Selena?''. 
Jag nickade. '' Ja!''. 
'' Är inte hon på psykhem?''. sade han och började bläddra genom min fil. 
'' Hennes mamma var tydligen på sjukhus så hon ifck besöka henne.. Hon kommer vara i LA i 1 vecka till! ''. småröt jag.
'' Oj.. Jaha.. Jag ska prata med dem och eb dem ta in henne om hon börjat igen!''.
'' Ja tack!! Vill inte träffa henne något mer!''. sade jag.
'' Jag förstår! Tack att du berättade! Vi ska göra något åt det här!''. 
'' Tack!''. sade jag och ställde mig upp och lämnade polisstationen bakom mig.
Det var nu 3 dagar kvar tills Justin skulle komma hem, eller ja. Till Los Angeles!
Skolan har gått bra, har faktist fruktansvärt bra betyg! vilket jag inte trott själv attt jag skulle få!
Zac, Jag, Keegan, Emma och Shay har umgåts ungefär hela tiden.
Varannan kväll har jag och Justin snackat. 
Mamma och jag har blivit tightaer än någonsin, vi umgås mycke mer och kominicerar mer!
Jag hade precis vaknat och låg i sängen och smsade med Justin. 
Det var Fredag, men lärarna hade massa möten idag, så hela skolan var ledig!
'' Åk till Melrose St, 14, våning 10/10! Nummer 159, nyckel ligger under dörr-mattan!
Ring mig när du gjort det! Älskar dig x !''. 
Var det sista han skrev innan han var tvungen att gå på en presskonferanc.
Nyfikenheten bubblade upp och jag rusade in i min garderob och drog på mig lite snygga kläder.
Till det vart det ett par pumps och mitt hår i långa lockar.
När jag var klar tog jag min väska och skuttade ner.
I köket satt mamma coh Ted, ja jag avskydde fortfarande Ted.. Men jag var tvungen att stå ut med honom.
Mamma är lycklig då är jag lycklig, sen ska jag ju ändå flytta snart!
'' Mamma jag åker på ett 'ärende' !''. jag fnissade för mig själv när jag insåg hur fånigt det lät.
'' Okej gumman! Jag tankade på 3,000 på ditt kort om du vill shoppa!''. 
Jag log stort och nickade. Ted hade gjort mamma mycket rikare, vilket var ett stort +, när jag får dubbelts så mycket pengar!.
Jag hoppade in i min bil och stälde in GPS:n på adressen och började köra.
Musiken var på högsta volym så alla rutorna dunkade. Jag sjöng vildt med och skrattade för mig själv. 
När jag kommit fram till stället parkerade jag på nån parkering och gick ut.
Framför mig stog en hög vit byggnad. Vad var det här?
Jag hörde hur det klickade, fan paps! 
SNabbt började jag gå mot byggnaden, som tur var stannade dem utanför.
När jag kom in var det två hissar, ett par soffor och bord och blommor.
Jag tröck på den ena hissknappen och gick in. Jag klickade på våning 10 och den började åka.
Högst upp också! 
Det plingade till och jag klev ut. Mina klackar klickade till golvet, jag älskade ljudet.
När jag hittade dörren tog ajg nyckeln underdörrmattan och låste upp dörren.
Allt blev klart, det var en lägenhet, vår lägenhet!
När jag klivit in i mitten av lägenheten skådade jag varenda liten detalj. 
Allt stog perfekt till, det var itne ett ända dammkorn och solljuset lös upp hela lägen heten.
Det här var precis Justins stil. Det märkre man direkt. 
På köksön i köket stog en bukett rosor och ett kuver.
Jag öppnade och började läsa.
 
Tumblr_m8ls3mh6fh1rbe74go1_250_large
 
'' När du läser det här står du i vår lägenhet babe! Hoppas den är okej för dig..!
Om 3 dagar kommer jag till dig! Och vi ska bo tillsammans för första gången!
Om du vill kan du ta över dina grejer redan nu! Hoppas allt är bra, och du mår bra!
Jag älskar dig..
Din Justin xx! ''. 
 
Jag log. Lägenheten var perfekt. Jag la ner brevet och gick runt i lägenheten.
Han visste precis vad jag gillade. Vi hade varsin WIC och toaletten var dubbelt så stor som min.
Alla väggar var vita, så vilka möbler som helst passade in. Jag gick ut på balkongen. 
Det fanns en stor pool och ett par solstolar. Vi hade en hel balkong + pool för oss själva!
 
Tumblr_m2hf8a4vbz1qhy58zo1_500_large
 
Och utsikten var fantastisk. Alla människor såg ut som myror här ifrån.
här skuttade jag runt i en lägenhet som kostade en förmögen het!
Det är inte alla som har det!
Och det är inte alla som har en pojkvän som är Justin Bieber!
Jag slängde mig i den stooora sängen och tog upp mobilen.
Direkt slog jag Justins nummer och ringde.

 
Hello! :) 

Vad tycker ni ?:) Är novellen bra?:)

Men ni vet.. Jag måste sluta den här nån gång.. Kan säga såhär!
Den kommer inte ha över 100 Episoder iallefal!:/
Börjar få slut på ideer som kan hände nu, har bara ideer till en ny novell..
Ni vet själva att den här inte kan hålla på i evigheter :/

Men hörrni, hoppas inte ni lämnar mig bara.. :( 
ÄLSKAR ER OCH KOMME`NTERA NU! <3
 
 
 

Kommentarer
Lisa

ååååh! Bra! fy älskar novellen! :)
Antar att den här är slut snart, emn den som kommer kmr va lika bra, om inte bättre!:D
Så sluta den här vid typ 80 kapittlet och sen börja på en ny :D



2012-08-14 @ 20:14:57
Linn

sv; tack så mycket! :) men förstod inte riktigt, vill du att det ska vara färre inlägg o då längre kapitel?? :) eller vad? kram.



Blogg: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
2012-08-14 @ 20:29:16
Ilham sabah <3

Älskar din novell!! Kommer såklart läsa den andra också <3 ;D



2012-08-14 @ 20:51:23
Ewweh

SÅsjuuukt bra!



Blogg: http://justbiebzz.blogg.se
2012-08-14 @ 22:47:36
Sonja

Nää!:( sluta inte änn!! Vill att dom ska flytta tsm oh så först!:D hmm... De dära med den andra novellen om jag kommer läsa den vet jag ärligt talat inte...:/ för fastnar inte på noveller direkt... Denna va den första jag fastnade på..:/ men vi får väll se, kan ge den en chans ! Men denna novell får inte sluta före episode 90 då!:/



2012-08-14 @ 23:04:43
Maja

Åhh, jag älskar den här novellen :) Men snälla sluta inte före episod 100! :D Snälla! Och jag lovar att jag kommer läsa din nya novell! :D Kram Maja <3



2012-08-15 @ 10:34:36
Anonym

NOVELLEN ÄGER JUUUUUUUUUUUUU !!<3 SNÄLLA AVSLUTA INTE.ÄN!!<3



2012-08-15 @ 13:12:57




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback