Episode 25 - '' J-jordan ? ''

Alla hjälptes åt att göra i ord ing allt, klockan var 18.43 och jag var vrål hungrig.
" kan inte vi beställa pizza?". sade jag när alla var samlade i soffan.
" ja håller med!". sade Nessa.
" okej, jag ringer!". sade Justin och tog allas beställningar.
Justin hade nu beställt och nu satt vi och väntade på att dem skulle komma.
Det plingade till på dörren och alla röck till.
'' Jag öppnar!''. sdae jag som satt i fotaöljen och resten i soffan.
Jag reste mig upp och tog pengarna från köksbordet och öppande.
Det stog en kille där med alla pizzor i famnen så jag inte såg vem det var.
'' Här!''. sade han och gav mig dom.
'' kommer snart och lämnar pengarna!'. sade jag och sprang in i köket och lämnade dom på diskbänken.
Sedan gick jag ut till hallen och mötte pizzagubbens blick.
Allt stannade.


'' J-jordan?''. stammade jag fram. 
Han mötte min blick och spärrade upp ögonen.
'' T-tiffa-any?''. stammade han precis som jag.
'' Jobbar du på pizzerian?''. sade jag chockat.
'' Mm.. Har knappt några pengar till mat bensin och så.!''. sade han och jag nickade.
Det gjorde ont att se honom. För ont. Efter det han gjorde. 
Han hade mörka ringar under ögonen, hans hy var inte lika brun som den brukade, nu var den nästna vit.
Hans fluffiga hår var inte längre fluffigt, det var flåttigt och fuktigt. 
Vad hade hänt med honom? 
Varför hade han inte samma utseende som innan? 
'' öh.. vad har hänt?.. du ser sliten ut?''. sade jag och deog bort luggen från ansiktet.
Han röck till av min fråga. Men varför?
'' eh.. har inga vänner.. och mår inte direkt bra..''. mumlade han och kliade sig i nacken.
'' vänneR? du är ju populärast på skolan?''. sade jag chockat.
'' alla lämnade mig efter ja du vet.. Megan blåste tydligen mig. hon och Drake är tillsammsn coh har skaffat en lägenhet i New york för dom pengarna jag skulle fått..''. sade han och jag blev lite chockat.
'' Okej..''. mumlade jag.
'' Ey Tiff kommer du?''. skrek Zac från vardagsrummet.
'' Snart!''. svarade jag.
Jag och Jordan stog där i några minuter och bara stirrade på varandra.
'' Vem är de?''. sade han och jag smålog.
Sedan kände jag en arm runt min midja. Jag tittade upp och mötte Zac's blick.
Jag gav han en '' jag-är-okej'' blick och han nickade.
för nån dag sen berättade jag allt som hänt mellan mig och Jordan. Hans utseende och allting på pricken.
Det var därför han la armen runt mig så han skulle visa att jag var trygg.
Och det visste jag att jag var.
'' Åh hey..''. sade jordan nervöst när han såg Zac.
'' Hej!''. sade Zac lite smått arg.
'' Men jag ska nog gå.. Tiffany.. Ta hand om dig.. Snälla..''. sade Jordan och jag nickade.
Han stängde dörren efter sig och jag kände hur ngåra tårar kom.
Hans mening for runt och runt i huvudet '' Ta hand om dig.. Snälla..''. Han ville att jag skulle ta han om mig?
Varför brydde han sig?
'' Hur är de?''. sade Zac och tårkade mina tårar.
'' Jag klarar mig!''. sade jag och snyftade lite.
Jag tårkade mina tårar och Zac drog in mgi i sin famn.
'' Det var han va?''.
Jag nickade. Han förstog att det inte var nån idé att säga hans namn. Då skulle jag bryta ihop igen.
Jag trodde jag skulle klara mig dom här dagarna utan att se honom.
Så var han enn pizza gubbe som levererade pizza hemma hos Justin?
'' hur är de?''. viskade han.
'' sådär.. först Justin nu Jordan..''.
'' vadå Justin?''.
'' vi höll på att kyssas precis när ni kom.. Sen när Selena kom vart han en annan person. som vanligt..''. viskade jag så dom itne skulle höra.
'' oj.. men skit i han, du har mig! Kom nu pizzorna kallnar!''.sade Zac och gav mig en mjuk kram.
'' Tack Zac!''. log jag.
Han gav mig ett leende och vi gick in i köket för att förbereda pizzorna.
Vi ställde allting på vardagsrumms bordet och jag satte mig ner i fotöljen igen.
Min taldrig stog framför mig med tva pizza bitar, men jag var inte sugen längre.
Jag hade träffat han, Jordan..
Alla våra minnen och konversationer spelades upp i huvudet. Jag började skaka.
Skaka för jag var rädd, rädd attt förlora mina äkta vänner som sitter i det här rummet.
Rädd för att Jordan ska göra illa mig!
Hela jag började skaka av rädlsa och tårarna brände i ögonen och ville trilla ner för mina kinder.
Men jag tillät dom inte. Jag ska inte gråta över Jordan något mer. Jag ska glömma honom!
'' Tiffany?''. sade Justin och tittade på mig.
Jag stirrade rakt fram i tomma intet och kunde inte sluta skaka. 
'' Tiffany?!?!''. småskrek Justin.. 
Jag stängde av.. Stängde av mina öron. Jag orkade inte höra, jag orkade inte se. 
I självafallet ville jag bort, så långt bort som det går. Jag ville inte vara kvar i Stratford.
Eller nära Jordan. Han fick mig må så dåligt, så dåligt som ingen ska må, ingen!.
Nästa sekund kände jag blickarna bränna in i mig. Jag kände oron i rummet, dom var oroliga.
'' TIFFANY??! ''. skrek Justin oroligt och skakade lite lätt på mig.
Det var då det brast, alla tårar. Dom forsade. 
Justin hukade sig framför mig och la båda händerna om mitt ansikte.
'' Vad hände i hallen?''. viskade han.
'' Jordan..''. viskade jag.
Han röck till och tog mjukt tag i min hand och gick med mig ut på hans baksida på altanen.
Han satte sig i sin mjuka soffa och jag slog mig ner brevid.
'' Va? Kom han eller vad menar du?''. sade Justin förvirrat.
'' Han.. Han var pizza killen.. ''. stammade jag.
'' Skojar du? ''. sade Justin och la aremn om mig och kramade om mig.
Jag lät tårarna rinna mot hans tröja, det blev en stor fläck. Men ingen av oss brydde sig.
Nu spelades meningen upp igen.. Och igen, igen.
'' Han sa.. Ta hand om dig.. Snälla.. ''. viskade jag. 
'' Hjärtat!''. viskade Justin och kramade hårdare om mig. 
Varje gång jag var med Justin kände jag att jag kunde gråta ut, få utbrott, vara hur glad som helst. 
Han förklarade för mig att Jordan var en idiot, och att jag skulle glömma honom och gå vidare.
Det Justin sa hjälpte mig faktist. Att glömma Jordan för ett tag.
'' Kom nu vi går in och har kul!''. log Justin och vi ställde oss upp.
Han gav mig en långkram och en puss på huvudet sedan gick vi in.
Vanessa och Selena omfamnade mig hårt.
'' Vi är så ledsna! Zac berättade allt! ''. sade Vanessa och jag blev ltie chockad.
'' Hur är de?''. fyllde Selena i.
'' sådär, men nu ska vi ha kul!''. log jag.
'' Bra!''. log dom och kramade mig ännu en gång.
Sedan slog vi alla oss ner i soffan. Jag mellan Justin och Zac.
Jag käkade upp mina pizza bitar och drack lite cola sedan satte vi på en skräckis.
Vanessa hämtade två stora täcken som vi skulle ha i soffan.
Eftersom Justin soffa var välldigt bred och lagom lång så var det perfekt med två.
Selena och Vanessa delade och jag Justin och Zac.
När filmen började rulla flätade jag samman min och Zac's hand och min och Justin's. 
Jag behövde hålla i nån just nu. Min svaghet var skräckisar.
Då och då tittade jag bort och borrade in mitt ansikte i antingen Justin eller Zacäs axel.
Justin hade armen om Selena och Zac hade armen om mig.
Justin släppte min hand för att sedan fläta ihop den med Selena. 
Ärligt blev jag besviken, han bara släppte min. 
Jag kröp sedan upp i Zac's famn och slingrade armarna runt honom och låg mot hans bröst. 
Justin reagerade på min reaktion och försökte fläta samman våra händer igen men jag drog bort min hand.
'' Vad är de?''. viskade Justin med en busig ton nära mitt öra.
'' ta selenas!''. viskade jag tjurigt tillbaka.
Hans skratt klingade i mitt öra. Det fick mig rysa. Hans skratt var underbart. 
'' sluta tjura!'. viskade han och jag skakade på huvudet.
Justin bet mig löst i örsnibben vilket fick mig börja fnittra som en dåre.
Jag kände hur Justin log och fortsatte.
'' lägg av!''. fnittrade jag och alla kollade på mig och Justin.
'' vad håller ni på med?''. sade Selena lite smått oroligt.
'' Justin.. öh.. retade mig för att jag käakde två pizza bitar av typ 20..''. ljög jag.
'' Haha !''. skrattade hon.
Justin gav mig ett sexigt leende, men för att hålla masken vände jag bort huvudet åt andra hållet.
Zac fnissade lite tyst, så bara jag hörde de.
Jag tittade upp på honom och han log.
'' Jag hörde allt! Och såg också för den delen!''. sade han och fnisade igen.
Både jag och Justin tittade på honom och jag rodnade.
'' shh!''. hyshade jag och han bara fnissade.
Justin satte sig lite närme Selena och la armen om henne igen så hon låg på hans bröst som jag gjorde på Zac.
Jag kunde inte koncentrera mig på filmen. Det luktade pizza och killparfym över allt och efter det som hänt för ett tag sen gick inte att släppa!
Jag tittade på Justin och skådade han när han tog ett chips och doppade den försiktigt i dippsåsen för att inte bryta av det. 
Sedan slängde han in den i munnen och tuggade. 
jag log lite, bara att kolla på honom fick mig le.
Han vände huvudet mot mitt höll och mötte min blick i nån sekund innan han vände mot tv:n.
Sen tillbaka för att möta min blick i flera sekunder, om inte minuter.
Jag flinade lite och en liten rodnad steg på mina kinder.
Jag satte mig ner på den platsen jag satt på först och lutade mig mot Zac's axel.
Hela tiden hade jag haft kontakt med Justin, vilket fick mig må bra. Det fick mig le.
Hans hand fattade mitt lår och drog tummen sagta upp åt mot min midja.
Justins tumme gick längre och längre upp mot ni-vet-vad.
Med en suck flyttade jag ner hans hand till nästan mitt knä.
Justins blick var fortfarande på tv:n, men han log.
'' GÅ INTE IN DÄR!''. skrek Selena och Vanessa i kör så alla började as garva.
'' Vafan?''. skrattade Justin och dom rodnade.
'' EN vana!''. svarade dom och jag fnittrade till lite.
Justins hand var fortfarande vid mitt knä. Men snart där på rörde den sig upp åt igen.
Sagta sagta la han den längst in på mitt lår och drog med fingrarna fram och tillbaka på låret.
Jag visste vad han försökte mig få. Jag visste det.
Jag knep med benen och stäckte automatiskt på ryggen och tittade på honom.
Han mötte min blick och låg snett.
'' sluta!''. mimade jag med mina läppar.
'' Nej!''. mimade han tillbaka.
Jag kunde inte låta bli att le. Det gick bara inte!
Sedan la jag min hand på Justins och smekte hans hand med hjälp av min tumme.
'' ojoj!''. fnissade Zac tyst i mitt öra.
'' men sluta!''. fräste jag tyst och han började smågarva.
Han hade tydligen sett det, antagligen kollade han under täcket. 
'' olalaah!''. viskade han och jag boxade till honom på axeln.
'' varsegod!''. mumlade jag och Justin började smågarva åt oss.
Jag skakade på huvudet och försökte konsentrera mig på filmen, vilket var fortfarande omöjligt.
Justins hand rörde sig uppåt, under min tröja den här gången.
Hans hand var lagom varm och mjuk mot min mage.
Justin var nu vid min bh kant, tur att jag hade täcket uppdraget till hakan. 
Selena och Nessa satt i en klump i andra hörnet, rädda.
Medans jag och killarna satt i andra nån decimeter bort. 
Det skulle nog få plats en till person mellan Justin och Selena.
Justins hand fattade min rygg och knäppte upp min bh. Jag skrattade lite och lät den vara.
Varför lät jag hans hand smeka min kropp? Varför puttade jag inte bort honom ? 
Vad var fel? Gillade jag de?
'' du har en mjuk kropp!''. viskade han med en sexig ton nära mitt öra.
'' sluta få mig upphetsad!''. viskade jag och försökte knäppa min bh.
'' det är kul, se hur du kämpar för att inte visa det!''.
'' knäpp min bh, NU!''. fräste jag men på ett snällt sätt.
Han gjrode som jag sa och knäppte den.
'' kåtbock!''. viskade han och jag puttade till honom.
Men han bara skrattade.
Jag gav han en oseriös sur blick och vände mgi mot Zac som satt och log.
Jag mötte Zacs blick och han skrattade.
'' Men kan du sluta?''. sade jag och han log.
'' Förlåt då! det är bara så kul att se er roa sig!''. sade han.
Jag puttade till honom och gick och satte mig i fotöljen.
som tur var hade jag tagit med täcket, för det var iskallt i fotöljen för ingen suttit där.
'' Jag ringer hit Bri om det är okej?''. mumlade jag.
alla nickade och jag tog min mobil och gick till köket och lutade mig med ena handen mot diskbänken.
'' Aa det är Brianna?''. sade hon i  andra änden.
'' Tja Tiff här! Jag vet att det är seent men vill du sova hos Justin med mig, selena, vanessa och zac?''.
Jag hörde hur hon skrek men försökte att göra så jag inet höra det.
'' jätte gärna!''. nästan skrek hon.
'' bra, kom direkt! Vi har snart kolalt klart på den första filmen av typ sex stycken?''. skrattade jag.
Jag kände ett par varma armarn runt min midja vilket fick mig hoppa till.
Det var säkert Zac så jag vände mig om och log.
Men blev lite chockad, det var Justin.
Han började ge mig sexiga blickar och slickade sig runt munnen.
Det fick mig flippa ur, vad höll ungen på med?
Han hade ju Selena, det var en sak jag inte fattade ett skit av just nu.
hans händer var om min midja men letade sig till min rumpa och han tog ett stadigt grepp om den.
'' eh.. jag.. måste lägga på.. men.. kom !''. sade jag nervöst.
'' eh.. okej kommer!''. hon la på och jag la mobilen på bänken bakom mig.
Jag gav han en '' vad-håller-du-på-med'' blick men han bara log.
'' vad håller du på med Justin?''. sade jag och log lite.
'' inget specielt, själv?''. sade han och jag suckade.
'' sluta! varför smeker du mig och biter mig i örsnibben och allt? ''. skrattade jag lite smått.
'' jag har inte gjort det!''. sade han och blinkade med ena ögat.
Jag skrattade men mot hans axel.
Han hade gjort de? Eller inbillade jag mig? Jag började tänka, tänk så tänkte jag att jag ville att han skulle göra så? 
Så de fick mig tro att han gjorde det?
'' Vad tänker du på barbie?''. sade Justin och la pannorna mot varnadra.
'' dig.. jag VET att du höll på och försökte göra mig kåt inne i vardagsrummet.. gör Selena kåt henne får du i sängne på 1 sekund..''. sade jag och suckade.
'' Är nån lite avis?''. skrattade Justin och jag skakade snabbt på huvudet.
'' Nej!!''.
'' Nej neej! Sluta ljug Barbie!''. sade han och smekte min kind.
'' Jag är INTE avis! Justin jag är INTE de!''. sade jag klart och tydligt.
Men jag ljög, jag var lite avis. Faktist.
'' barbie sluta ljug för mig.. trodde vi var bästavänner!''.
'' Justin sluta! håll på med Selena okej? ''. sade jag och försökte låta allvarlig.
'' Är du säker på att du vill de?''. sade han.
Jag bet mig i läppen.
'' Vet inte..''.
Nästa sekund plingade det på dörren. Tack och lov.
'' Jag öppnar!''. skrek jag och pussade Justin snabbt på kinden och sprang ut i hallen.
Jag öppnade dörren och möttes av Briannas blick.
Hennes hår var nu mörk brunt, i långa lockar. 
Jag hade ingen anning om att hon färgat, men hon var så fin. 
Så underbart fin!
'' BRI!''. skrek jag överdrivet glatt.
'' TIFF!''. skre hon och vi kramades.
'' As snyggt hår!!''. log jag.
'' Tack, färgade igår!!''. log hon stolt.
Hon klädde av sig oc gick in med mig i vardagsrummet.
Jag tog hennes grejer och la dem bland restens i hörnet vid tvskåpen.
Hon hälsade på alla och verkade helt uppspelt.
'' Vi måste prata föresten!''. sade jag.
'' Okej!''. lgo hon och vi gick upp till Justins rum och satte oss i hans säng.
'' Okej..''. började jag.
Sedan började jag med allting som hänt dom senaste timmarna.
''...och han typ tafsade i köket nån minut innan du kom.. tack och lov räddade du mig!''. sade jag.
Hon var mållös. Sedan sprack hon upp i ett leende. Jag hade börjat berätta om Jordan men det glömde hon så fort jag nämde Justins beteende.
'' SÅ GULLIGT!''. tjöt hon och kramademig.
'' Shh! Selena vet inget, bara jag Justin, Zac som tydligen sett och hört allt och du! och du får itne säga?''.
Hon skakade på huvudet.
'' Svär på min mammas död!'. sade hon och jag log.
'' bra, nu går vi ner! Dom sätter nog på en annan film snart!''. sade jag och hon log.
vi gick ner och möttes av allas blickar.
Jag satte mig ner på min plats och Bri satt i hörnet brevid Zac.
När den andra filmen börjat kände jag Justins hand igen.
'' Okej.. Justin sluta nu okej? ''. viskade jag.
Men han började skratta igen.


Vad tycker ni om Justins busiga beteende? ;) 

Hur kommer det gå senare mellan Justin och Tiffany ?:D

FICK UT ETT TILL IDAG!:D

Fett bra juh !:D

Kommentarer
Sandra

Ååååh, kan du inte bara få ut ett till idag igen? blir besatt nu!!!!!



Blogg: http://justinsmexybieber.blogg.se/
2012-04-17 @ 23:15:37
Cornelia

Åhhh, jag älskar hans beteende!

OMg,önskar jag var Tiff!:o :)



2012-04-18 @ 07:48:48
Karro

OMG! BÄST!

SHIT omg!

justins betteende.. goosh!:o



2012-04-18 @ 07:49:12
Linn

Älskar din novell. Den blir liksom aldrig tråkig eller seg, men den är inte överdriven utan mer: PERFEKT!!!

Skriv så fort du har tid!! (men ta inte bloggen iförsta hand, det finns viktigare saker kompis, skola, familj) HAHA, snacka om att låta som din morsa ne, men så blev det typ för mig, o det är inge bra ;)



2012-04-18 @ 08:35:23
Linda

Så jävla bra asså!:o

Fattar itne du har talang tjejen ;o <3



2012-04-18 @ 16:00:03
Lovisa

MER!!



Blogg: http://timeforever.blogg.se/
2012-04-18 @ 17:21:05
Felicia

Justin är så buusig, braa! Meeeeer! :D



2012-04-18 @ 20:05:19
Lovisa igen

JAG VILL HAAA MER IKVÄLL SNÄLLAAAAAA ÅÅVHJHHHJ LÄNGTAR TILLS NÄSTA



Blogg: http://timeforever.blogg.se/
2012-04-18 @ 20:15:41
Amina

Mer? Shit also skit bra!



2012-04-18 @ 22:35:53
Julia

Ohmahbieber så jäävla bra, mer snälla? <3



2012-04-19 @ 15:11:20
Amina igen

Asså hallå jag orkar inte vänta! Kan du bah skriva nästa delen? <3



2012-04-19 @ 20:42:54




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback