Episode 21 - The Dinner !

'' Gumman!''. sade jag och tog en filt och satte mig brevid henne och virrvlade den runt oss.
'' idioter..''. mumlade hon och fällde en tår.
'' Glöm dom.. Okej? ''.
'' Okej!''. viskade hon och la huvudet mot min axel.
Jag la armen om henne och trog dummen på hennes överarm.
Sedan slog jag igång tv:n och satte på nått random program.
Då och då började hon små gråta. Det gjorde ont, jag klarade inte av att se henne ledsen.
Men på ett sett var jag glad att hon var singel, då har hon mer tid för mig, hihi!
Jag lutade mitt huvud mot mitt huvud och nynnade på ett par låtar.
Dörren for upp och in springandes kom Brianna. Tårarna flödade på henne och Tiffany ställde sig upp.
'' Jag är så ledsen!''. sade hon och Tiffany sprang fram och kramade hårt om henne.
''Jag fattar inte att dom gjorde så mot mig!!!''. tjöt Tiffany och grät mot hennes axel.
'' Inte jag heller! jävla idioter! Jag kommer alltid vara på din sida, oavsett vad!!''. tjöt Brianna och började gråta.
Dom kramades ett tag sedan slog dom sig ner i soffan med mig.
'' Förlåt Justin att vi inte trodde på dig!''. sade Bri och tårkade några tårar.
'' Det är lugnt!''. log jag och hon kramade mig.
'' Ta hand om henne! hon behöver dig!''. viskade hon tätt intill mitt öra.
'' ja det ska jag!''. viskade jag tillbaka.
Tiffany la sitt huvud i mitt knä och Brianna slog på nån film som tydöligen skulle få oss på bra humör.
' Land of the lost '.
Filmen började ganska konstigt men den var faktist rätt rolig. Min blick flög på Tiffany som låg i mitt knä och as garvade.
Ett leende spred sig på mina läppar och jag tittade p Brianna som tittade på mig sedan började vi också garva.
When she smiles, i smile..
Vi as garvade genom hela filmen.
När eftertextn rullade på gick Brianna hem. 
Strax efter Tiffany.
Jag kramade Justin och sprang sedan hem för att byta om.
Det var trotts allt min födelsedag och de DOM gjorde skulle inte förstöra den.
N'r jag kom hem satt hela familjen i soffan.
'' heey!''. sade jag och fake log. 
Jag hade inte ork att le. Efter idag.
''hejhej!''. svarade dom i kör.
'' ehm.. jag går på födelsedags middag med Justin?''.
'' vi vet gumman! Justin ringde oss när ni slutat skolan för några timmar sen!''. log mamma och jag nickade.
'' Så ni är inte sura?''.
Dom skakade lätt på huvudet.
'' Nej? det är ju liksom din födelsedag, + du öppnade ju nästan alla paket när du vaknade?''.
'' tack.. jag behöver verkligen middagen..''. sade jag och tittade ner i golvet.
En tår för ner för min kind men jag tårkade snabbt bort den.!
Jag sprang sedan upp till mitt rum för att leta efter passande kläder.
När jag hittat dem la jag dom på sängen, sedan satte jag upp håret i en knut mitt på huvudet.
Jag gick fram till min spegel och skådade mina svullna kinder.
Och där brast jag ut i gråt.. igen..
Jag gled ner för min dörr och lät tårarna falla.
Efter 5 minuter tog jag samman och tårkade tårarna. Jag sprang in på toan för att sedan sminka av mig allt smink som vart kvar.
Sedan sprang jag snabbt fram till mitt smink bord och började sminka mig.
Efter ett tag såg jag på bilden på mig och Jordan som jag ramat in och ställt på sminkbordet.
Jag röck snabbt åt mit den och rev upp ramen och tog fottot.
Min blick flög på tändaren som låg brevid.
Jag gtog den och tände eld på fottot i ena hörnet, sedan slängde jag den i min tomma papperskorg och lät alla minnen bli till aska.
Sedan återgick jag till sminkningen och fixade sedan håret.
När jag var klar tog jag på mig den söta klänningen och sedan drog jag på mig klackarna.
Jag spurtade på mig lite parfym och stoppade i ett tuggumi i min mun.
Heller fattade jag inte varför jag fixade mig så extra snyggt för Justin?
Hmm..
När jag var klar var det 15 min kvar innan Justin skulle hämta mig.
Så jag tog upp min laptop och loggade in på facebook.
Jag ändrade min realtionstatus från ' i ett förhållande ' till ' singel '.
Medelanden kom om och om igen från massa människor från skolan. 
Alla ville veta varför. Men jag raderade alla efter en.
Sedan skrev jag en status ' singel and ready to mingle!:D'.
Sedan skrev jag samma sak på twitter.
Mina följare hade stigit några tusen tack vare att Justin lagt upp roliga bilder på honom och mig och skrivit ' älskar dig bästavän ' osv..
Jag hade förberett mig på hat, men eftersom jag och Justin bara var vänner kanske dom inte reagerade så starkt?
Jag log lite för mig själv och skrev sedan ett tweet.
* Birthday dinner with @jusitnbieber, thanx babe!:) x*
Sedan kollade jag på klockan, det var 5 minuter kvar.
Så jag sprang snabbt ner och kollade mig i hel spegeln i hallen.
'' wow sis ingen kan bli vackrare än dig..''. sade Nathaniel och kramade mig löst.
'' tack.. föresten vi borde prata sen när jag kommer hem. om jag kommer hem!''. småskrattade jag.
'' Vadåra?''. sade han lite smått nyfiket.
'' säger sen!''.
Det tutatde till utanför och antagligen var det Justin.
Jag kramade alla och gick sedan ut.
D'r stog en limmo, och utanför en ur snygg Justin Bieber i en enkel kostym.
Han tittade glatt upp och ner på mig och skådade min outfit.
'' wow.. just.. wow.. Tiffany.. du är så vacker!''. visakde han och kramade mig mjukt.
'' tack desamma hanesome!''. log jag och han öppnade dörren åt mig och jag klev in, därefter han.
'' Champange?''.
Jag nickade och Justin hällde upp champange i två glas.
'' tack!''.
Jag tog emot ett av dom och tog en klunk.
'' sååå vart ska vi?''.
'' överaskning!''. log han.
'' meeeeh.. du och dina överaskiningar!''.
Jag boxade honom lätt på axeln och han skrattade till.
'' jag gillar överaskningar..''. sade han och log snett.
'' jag med... Man vet aldrig vad det är.. Det är det underbaraste..''.
Han log och jag lutade mitt huvud mot hans axel.
Vi närmade oss stället där överaskningen skulle vara.
Jag hade ingen aning om vad det var, men var bara glad att få vara med Justin!
Han får mig alltid le, oavsett!
till och med när vi bråkae kunde jag inte låta bli att le.
Ofattbart om hur en kille kan få en reagera så som jag gör.
Otroligt! Han har alltid varit varm och glad, och alltid samma humör som mig! Vilket gör allt mycket roligare, och
bättre!
Limmon sagtade av och Justin öppnade dörren åt mig.
Han klev ut före mig och sedan klev jag ut.
Vi var vid en stor resturang, med masssa blommor och vackra planteringar!
Det var ljusslingor i träd och längs entren in!
'' får jag?''. log Justin och jag nickade.
Vi höll armkrok och gick längs sten gången upp.
Mina klackar klackade lätt mot stenen och gav i från sig ett litet sött ljud.
Han öppnade gulligt dörren åt mig, igen!
När vi kom in var det blomblad vöer allt och tända ljus, as vackert!
''wow Justin!''. sade jag chockat.
'' gillar du det?.
'' jag älskar det!''. Instämde jag och tappade hakan när jag såg ett nogrant snyggt dukat bord längre fram.
Det var också utsikt över hela Stratford, sen fanns en strand lite längre ner.
'' hur har du hittat det här stellet?''. sade jag och log stort mot honom.
'' dedu!''. log han busigt och jag skakade skrattandes på huvudet.
Vi satte oss ner vid bordet och en massa servitriser andelnde.
Dom dukade upp vår mat och hällde upp champange i våra glas.
'' såå hur käns det? 18 år?''. sade Justin och jag log.
'' Underbart! Nu är vi lika gammla!''. skrattade jagt och han log.
'' jo det är grymt, vi är myndiga!''. skrattade Justin och ajg skrattade lite med honom.
Vi började äta den utsäkta maten och pratade om allt möjligt, jag fick tilll och med veta massa saker om Justin som typ ingen visste.
Vi båda hade öppnat oss för varan, det var lätt eftersom vi var bästavänner.
'' jag kommer snart!''. sa Justin när vi ätut upp de sista på våra taldrigar.
Jag nickade lät och han försvan.
Det hade gått 5 min och han hade itne kommit.
Jag småsuckade och reste mig upp och tog mitt champange glas och gick ut på den stora vackra balkongen.
Jag skådaed den vackra staden.
Sedan la jag allt mitt hår på ena axeln och tog en klunk av min champange.
Jag kände ett par armar runt mig och små andetag i nacken.
Sagta vände jag mitthuvud åt sidan och såg Justin busiga söta flin.
'' visst är det vacker?''. sade han och ajg nickade.
'' verkligen!''.
'' precis som du!''. viskade han tätt intill mitt öra.
En rysning för genom kroppen och jag log.
Där stog vi. Tittade ut över Stratford på min 18 års dag.
Det vart tyst. Man hörde vinden blåsa och våra tunga andetag.
Justin stog fortfarande med armarna runt mig, det kändes rätt!
Ska det känns ratt? När ens bästa vän står med armarna runt en?..
Jag började tänka, tänka på allt.
Jordan till exempel, jag saknade honom.. Men ändå inte.
En tår trillade ner för min kind, men Justin var snabb med att tårka bort den.
'' gråt inte sötnos!''. viskde han och vände mig om och drog mig in i sin famn.
Han smekte mitt bakhuvud lite lätt och pussade sedan på samma ställe.
'' dom det är efterrätt!''. log han och vi gick in.
Den varma lyften värmde mig och det fikc mig rysa till.
Vi slog oss ner vid bordet, det var choklad doppade jordgubbar, min favorit!
Jag tog några stycken tills det fann 1 kvar.
Jag och Justin ahde delat på en väldigt stor skål.
'' här!.'' Justin höll jordgubben mot mig.
Jag skakade snabbt på huvudet.!
'' Jag har ätit mer än dig!''.
'' så? den här är de godaste i hela världen!!''.
Jag skrattade och tog en tugga. Sedan tog Justin resten.!
'' du hade rätt, det var den godaste! skrattade jag.
'' sa ju det!''. fnissade han.
'' juste grattis !'. han räckte mig två askar.
Jag tog emot dem och öppnade den ena.
Det var ett halsband, av silver. Det var mönstrat hela vägen runt och här och där stog det olika söta saker.
Sedan var det en ring.
'' Du friar inte va?''. skrattade jag.
'' Nej!!..''. han skrattade. '' Sätt på dig den!''.
Jag gjorde som han sa.
'' Det är en löftes ring Tiffany! Så länge du har på dig den ska du lova att alltid vara vid min sida och alltid vara min bästavän! Jag har en själv här!!''.
Han höll upp sin hand och jag såg en lika ring som jag hade fast i kille.
Det var båda av riktigt silver, och en riktig diamant.
'' Naw.. Tack!''. log jag.
'' Sen är våra initicialer ingrävda. JB och TJ !''. log han och jag såg dom små initcialerna.
Jag blev tårögd, det var så sött!
'' Föresten Justin? kan du sätta på mig halsbandet?
Han nickade och reste sig upp och ställde sig bakom mig.
Sedan knäppte han på mig det. Och den satt perfekt.
'' tack!''. sade jag och kramade han hårt.
'' allt för dig barbie!'.
Jag skrattade åt alla hans smeknamn åt mig. Barbie, TiffPiff, Bebis osv...
'' Nu då?''. sade jag nyfiket.
Han kollade på sin klocka på handleden och log.
'' snart är det solnedgång, vill du kolla?''.
'' Jätte gärna!''. log jag.
Vi reste oss upp och Justin flätade samman våra händer.
Bästavänner kunde hålla hand va?
Vi gick ut genom en glasdörr ner för en sand gång.
'' Vänta!''- log jag och Tog av mig mina klackar och bar på om.
Det var massa marshaller på sidan av gången, med tanke på att det var mörkt.
När vi kom ner till själva stranden vart det precis solnedgång.
Jag slog mig ner i sanden och strax efter Justin.
Han la armen om mig och jag la mitt huvud på hans axel.
'' föresten hur går det med Cait?''. log jag.
'' itne för att vara taskig.. Men.. hon är inte min smak längre.. Mina känslor har försvunnit för henne.. Dom börjar växa för en annan..''. sade han och jag tittade på hans vackra ansikte.
Hans blick var ut i vattnet och hans ögon blänkte.
'' hehe okej.. Vem då Justin?''.



Vem tror ni den speciella tjejen är? ;) 

hehe!

Ni fick kappitelt, igentligen får jag inte sitta vid datan när ajg är sjuk..

Meeeen mamma jobbar till 11 så hon är inte hemma (a

Sket i att sova utan skrev klart det här istället ;) 

älskar er!
Det hade gått 5 min och han hade inte kommit.
Jag småsuckade och reste mig upp och tog mitt champange glas och gick ut till den stors vackra balkongen.
Min blick skådade den vackra staden.
Jag la mitt hår på ena axeln och tog en klunk av min champange.
Jag kände ett par armar runt mig och andetag i nacken.
Jag vände huvudet och ficl sp Justins sexiga flin.
" visst är det vackert?". sade han ich kag nickade lätt.
" jätte..".
" precis som du!". viskade han tätt intill mitt öra.
En rysning for genom kroppen och jg log.
Där stog vi. Tittade ut över Stratford på min födelsedag.
Det vart tyst. Man hörde vinden blåsa och våra tunga andetag.
Justin stog fortfarande med armarna runt mig, och det kändes rätt.
Ska de kännas rät ? När ens bästavän står med armarna runt en?.
Jag började tänka, tänka på alt som hänt.
Jordan, jag saknade honom, men ändå inte.
En tår

Kommentarer
Emilija med J

Jag tror att DEN tjejenr Tiffany ;)

Grymt bra !



Blogg: http://rromaites.blogg.se/
2012-04-13 @ 10:59:10
Amina

Meeeeeeeeeeeeeeeer! <3



2012-04-13 @ 21:08:21




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback