Episode 29 - Graduation !

" ska du säga! Du och Justin i en svit.. Ensamma.. I 2 veckor.. Ni kommer ligga första natten!.". skrattade Brianna.
'' eey!''. skrattade jag och boxade henne på axeln. '' vi är bar vnner.. eller bästavänner! Kolla ringen kvinna!''. skrattade jag och höll upp min hand.
'' alla kommer tro att ni är gifta..''.
''' nej Justin har skrivit på twitter attt det r en bästavän ring! Så ta't lugnt!''. log jag.
'' jaja.. tror fortfarande inte på det!''. sade hon.
Jag drog bort hennes kudde under hennes huvud och började slå henne med den.
Sedan tog hon min och vi började köra kuddkrig.
Det flög dun över allt i rummet och sängen var full.
Vi skrattade så tårarna rann och vi var tvungana att ta bilder till vårt ' Minne album '.
Mina ögon lock blev tyngre och tyngre. Vi tvättade av oss sminket och drog på oss pjamasena.
Sedan kröp vi återigen ner i sängen.
'' godnatt!''. sade Brianna.
'' godnatt!''. log jag.
Sedan slöt jag ögonen och somnade djupt.
Jag vaknade av alarmet. Yes!
'' BRIANNA VAKNA!!!!''. tjöt jag och skakade på henne.
Hon öppnade ögonen och vi båda börajde as garva.
' Ta det lugnt!''. skrattade hon.
'' Förlåt!!! Jag är bara så uppspelt!!!!''. tjöt jag glatt.
'' ååhh!''. mumlade hon trött och gäspade!
Vi låg i 5-10 min och vaknade till lite sedan klev vi upp.
Vi gick trötta ner och slog oss ner i köket. 
Klockan var 11.00 och vi hade 1 tim på oss att åka till frissören!
Vi vara hos frissören klockan 12.00.!
'' ska vi göra varsin omelett?''. sade jag och öppnade kylskåpet och tittade vad som fanns!
'' aa visst!''. llog Bri!
Vi tog fram, ägg, ost och tomat! Som vanligt.
Jag vispade ihop 4 ägg i en skål, tillsatte liiite vatten sedan hällde jag på halva på stekpannan. 
När jag steket den klart la jag tomat och ost på ena sidan och vek ihop den.
Så var den ena klar.
Sedan gjorde jag samma sak med andra. Det här var inte direkt en frukost, men vi var vrål hungriga och omelett var det lättaste att laga jus nu!
Jag tillsatte lite sallad och sedan varsit glas juice.
'' Åh är vrål hungrig!''. tjöt Brianna när vi satt oss ner till bords.
Jag skrattade och började käka.
vi stoppade i disken i diskmaskinen och sprang sedan upp.
Vi började dra upp alla våra grejer och la dom i ordning på min stora säng.
'' Okej! Den här klänningne eller den här?''. sade Brianna och höll upp en vit och en rosa!
'' Den rosa!''. log jag.
Vi drog på oss shorts och och ett vanligt linne och tog grejerna och gick ner.
Vi skulle nu till frissan och få frissyren fixad samt sminknningen! 
Vilket jag var glad över!  Så slipper jag sköta allt, jag som är sämst!
'' Okej, jag har lagt fram allt jag vill ha så ska vi åka?''. log Brianna.
'' Aa samma här! Vilken tid skulle vi mötas i Aulan?''. sade jag och tog bilnycklarna.
'' Klockan 15.00 tror jag! Men det gör ändå inget om vi är tidiga eller sena!''. log hon.
Jag nickade och gick ut till bilen och hoppade in.
Vi knäppte på oss bälterna och jag stoppade i nyckeln och vred om.
°°°
Jag och Brianna slog oss ner i varsin klippstol och Mia min frissör satte en kappa runt min hals.
'' Såå Tiffany! Vad vill du ha idag?''. sade hon och tittade på mig i spegel framför oss.
'' Jag vill göra lite blonda slingor, sen locka håret i korkskruvar! Sen toppa håret lite kanske!''. log jag.
'' Okej, Jane fixar sminkningen sen då!''.
Jag nickade och hon började med att göra dem blonda slingorna.
Då började jag blunda.
'' Titta nu Tiffany!''. sade Mia och jag öppnade mina ögon.
mitt hår var blondare, uppklippt och i långa lockar! Helt underbart snyggt!
'' Gud jag älskar det!''. sade jag och log stort.
'' Vabra, var riktigt nöjd! Du kommer skina på skolavlsutningen!''. fnissade hon
'' hehe tack!''. log jag.
Jag tittade på Brianna som hade klippt upp håret som jag och bytt bena. Hennes hår var i långa lockar dem med.
Hon var riktigt fin, det var hon alltid! Min bästavän..
'' Gud va fin du är!'. log jag och tog av mig kappan för att sedan möta upp Brianna och gå till sminkavdelningen.
'' åh du med!''. log hon.
Sedan slog vi oss ner i ett par andra stolar och Jane kom till mig.
'' Vad vill du ha idag då? Det vanliga?''. skrattade hon.
'' Nope, jag vill ha något annorlunda! Som jag inte haft förut!''.
'' Nåt speciellt du tänker på?''.
Jag skakade på huvudet.
'' Nej överaska mig!''.
Hon nickade lite smått och började sedan sminka mig.
Jag hade Mia och Jane som var profficonella smink och hår stylister, jag kommer till dem varje år dagen då det är skolavslutningen.
Men till Mia då och då! Pappa betalar allt för mig när och var! Man kan ju säga att vi är rika.
Mamma och pappa får jättte bra betalt!
'' Åh gud titta !''. sade hon och jag öppnade ögonen.
Jag hade svart ögonskugga och fondation, puder, maskara och eyeliner!
'' Wow, tack det är sjukt snyggt!''. log jag.
'' Naw tack!''. sade hon och kramade mig försiktigt.
Brianna hade ljus ögonskugga och sedan samma saker som mig.
'' Lets go!''. srattade jag och krokade arm med Brianna.
'' Yeah!''. skrattade hon och vi gick ut till bilen som stog på pakeringen utanför
Jag körde snabbt hem och sedan sprang vi in.
Mamma, pappa och Nath jobbade tills klockan 15.00 sen kom dom till Stratfords park där dem har scen och allt.
Och där jag ska ha ett uppträdande, själv.
Jag ska sjunga inför hela skolan och allas släktingar och familj! Det var första gången nån hörde mig sjunga.
INGEN och då menar jag INGEN har hört mig sjunga seriöst! Så det är ganska stort för mig.
Jag fick vekrligen inte göra bort mig.
Vi sprang upp till mitt rum och började dra på oss klänningarna.
Klockan var 14.03 och vi skulle ta min bil som jag inte kört på år. Den var ny, ren och utan tak! 
Jag dorg på mig min klänning, klackarna och tillsatte lite smycken.
Vi båda blev färdiga samidigt, vi ställde oss i min stora spegel och skådade oss själva.
'' Det här blir den bästa skolavslutningen ever!''. log Brianna.
'' Jo! Jag håller med.! Ska försöka prata med Justin! Om jag får tid!''. log jag.
'' Bra! Han saknar dig.. Han messade mig i går! ''. log Brianna.
'' Seriöst?''. sade jag och sken upp.
'' Japp!''. log hon.
Jag tog några bilder på oss med kameran och med våra mobiler så vi la upp på instagram och sånt!
Min klänning var biege med lite olika mönster frampå och väldigt tigt.
Sen vita långa tyg bitar hängde bak så när jag gick släpade den i marken!
Jag älskade min klänning, och Brianna hade nästan lika sm mig! 
Vilket var skönt så jag inte var den ända!
Jag hade ett par hudfärgade klackar till och tog på lite läppglans, sen var jag klar.
'' Redo to go girl?''. log jag mot Brianna.
'' Oh yeah!''. fnissade hon.
Vi packade varsin lite portmoné och gick sedan ner.
Där stog mamma och pappa med stora leenden.
'' Så vackra ni er!''. berömde mamma oss.
'' Tack mamma!''.
'' Tack !''. log vi.
Vi tog lite bilder, igen och jag och Brianna gick sedan ut till bilen!
När vi hoppat in startade jag bilen.
Jag hade inte kört den på år och jag älskade den verkligen.
Brianna skruvade upp volymen, låten '' Rock the boat'' sattes igång och basen dunkade hårt!
Jag fällde ner taket på bilen och backade ut ur min gård.
Sedan började jag köra.
När vi anlende till skolan stog alla där i snygga klänningar och kostymer.
Alla var extra fina eftersom det var en sån bra dag och jag och min klass skulle äntligen gå ut från skolan!
Jag gasade till lite för att få allas uppmärksamhet, både jag och Brianna gillade det.
Iallefall när vi var så här fina.
Jag parkerade bilen snyggt och öppnade dörren och klev ut.
Allas blickar var på oss, vilket jag var glad över.
Jag log stort och mötte Briannas blick och krokade fast våra armar.
'' Lets go girl!''. fnissade jag och log mot Brianna innan vi började gå in mot skolan.
Jag mötte Megans blick när vi gick längs assfalten mot parken som låg inte så långt bort!
Men snabbt tittade jag kaxigt bort.  Hon var inte värd min uppmärksamhet.
Våra klackar klickade lätt mot asfalten vilket fick mig fnissa lite då och då.
Dom klackade verkligen högt.
Jag såg ett killgäng stå och skratta och planera massa fester på sommarlovet.
Och Jordan var en av dom.
Jag mötte hans blick och jag såg hur han gick från glad till chockad.
Han tittade med öppen mun upp och ner på mig och jag kunde itne låta bli att le.
Sedan tittade jag ner i marken och fortsatte gå.
'' TIFFANY!'''. skrek Jordan och jag stannade och vände mig om.
Han kom springandes fram till mig och log lite.
'' Hey!''. log han.
'' hey!''. sade jag och smålog!.
'' ville bara säga att du är sjukt vacker.. och.. att jag är fortfarande ledsen efter ja du vet..''. sade han osäkert!
'' uhm.. tack Jordan desamma!'' sade jag och log lite.
'' så.. har det bra!''. log han.
'' desamma!''. log jag.
Sedan sprang han tillbaka till sitt 'gäng'.
Jag fortsatte gå mot parken som låg inte så långt här ifrån.
Jag och Brianna slog oss ner i mitten av läcktaren.
Det var familjer, vänner, elever lärare! Massa!
Och Selena, Vanessa och Zac var här!
Läktaren fylldes upp och pratande och skrattande elever.
Alla var uppspelta! Rektorn kom upp på scenen, och alla suckade.
Nu skulle hon ha sitt 'tal' som alla elever hatade.
Hon började med det 5-10 minuters långa tal. Sedan började massa lärare tacka alla elever och klasser för ett underbart år, vilket är bullshit!
Lärarna är glada över att äntligen sippa oss.. ett tag..
Sedan var det dags för uppträdanden. Alltså jag skulle sjunga. Jag!
'' du klarar det Tiff! JAg vet det!''. viskade Brianna.
'' Tack!''. log jag nervöst och kramade henne.
Innan jag sedan försvan upp bakom scenen. En kille gav mig en mikrofon och klappade mig på ryggen.
'' du klarar det tjejen!''. flinade han.
Jag nickade och anades djupt.
'' Så.. Välkommen upp Tiffany Jones som ska sjunga sin egen låt faktist ' Safe and Sound '!!!''. skrek Rektorn och lämnade scenen.
Och då gick jag upp med ett nervöst leende!
Alla applåderade och jublade högt vilket fick mig le ännu mer.
Musiken började spelas och jag började sjunga.
Låten var skriven till Justin. Den handlade om mig och honom. Det han hade sagt, det jag hade sagt.


(lyssna medans nedstående läses tänk att Justin kommer in i mitten typ).

Det var en sån panssion, sån känsla. Det var otroligt!
Jag försökte möta Justins blick i publiken, men hittade honom inte.
Bara Ryan och Chaz, men inget spår av Justin.
Låten var nu i mitten och jag kände en liten besvikelse.
Trodde han skulle vara här för mig! Stötta mitt uppträdande! Även fast han inte visste det!

Don't you dare look out your window darling
Everything's on fire
The war outside our door keeps raging on
Hold on to this lullaby
Even when the music's gone
Gone

Denna gång var det inte bara jag som sjöng. Det var nån annan med mig.
Jag kände ett par varma armar om mig och jag visste genast vem det var.
Justin..
Ett leende spred sig över mitt ansikte. Han var här. Och sjöng med mig. Det var otroligt!
Jag vred mitt huvud och mötte Justins blick.
Han log mot mig medans han sjöng och man hörde alla busvissla och klappade!
Snabbt omfamnade jag honom i en hård kram medans det var en bit paus i låten!
Sedan började vi på refrängen igen!
Hans röst, tillsammans med min var helt underbart! Dem var perfekta för varandra!
Tårarna brände i ögonen. Justin mötte min tårfyllda blick och flätade samman våra händer medans vi sjöng.
Till och med han klarade dem höga tonerna, det lät så vackert!
Jag fällde några tårar innan jag avslutade sången med Justins hjälp.
Jag älskade att stå på scene, iallefall med Justin. Han fanns här, han hjälpte mig!
Jag vet inte om jag hade klarat det med honom..
'' you and i'll be safe and... sound!''. sjöng vi och nu stog vi mot varandra med blickarna mot varandra.
Alla applåderade och jublade. Dem gillade det.
'' Jag älskar dig Tiffany!''. sade Justin och jag släppte några tårar.
'' Jag älskar dig med Justin!''. sade jag och kramade hårt om honom.
Jag såg Selena som stog med resten vid sidan av i parken med armarna i kors och värdens surblick.
'' Varför gråter du?''. viskade Jutsin.
'' För jag är så glad!''. viskade jag.
Sedan gick vi hand i hand av scenen och jag kramade honom igen!
Och igen, och igen!
'' Tack så sjukt mycket! Jag hade inte klarat det utan dig!''. sade jag och tårkade mina tårar.
'' Jag finns alltid här! och jag kommer alltid stötta dig no mather what baby!''. sade Justin och smkete min kind.
'' tack! kom vi går och sätter oss!''. log jag.
Han nickade och vi gick ner i publiken. Han gick till chaz och ryna som satt några rader framför och långt åt väsnter fårn mig och Brianna.
När jag suttit mig fick jag masssa beröm och små kramar och klappar här och var.
Dem gillade mig!
Nu var det dags för att en familje medlem från några av klassens avgåeende elever ska hålla tal.
Berätta om personen och sånt!
Det var jag, Brianna, Maggie, Lucas, Patrick och Zimon från min klass som skulle få ett tal !
Sen 6 stycken från andra klassen!
När allas i andra klassen var klar fick Brianna sitt tal av sin store bror! Nu var det mitt.
Nath skulle hålla det.
'' Välkommen upp Nathaniel Jones som ska hålla ett tal för sin lilla syster Tiffany Jones!!''. sade Rektorn men ingen kom upp.
Vart var Nath?
Jag tittade runt men såg han inte. Sedan tittade jagpå Mamma och pappa men dom röck på axlarna.
Han hade lovat mig att vara här, LOVAT!
'' Vart är han?'' viskade Brianna.
'' Jag vet inte!''. sade jag med gråten i halsen.
Jag blev tårögd. Min egna bror svek mig.
Han kom inte.
'' Okej, Tiffany tyvärr så var inte din bror här! Så tyvärr får vi gå vidare!''. sade Rektorn.
'' VÄNTA!''. skrek en röst.
Det var Justin.
'' Ja Justin?''.
'' Jag kör talet!''. sade han och tittade bak på mig.
Jag log mot honom som tack.
'' Okej, kom upp här!''. sade Rektorn.
Alla klappade hårt. Att han gjorde det. Justin..
Han sprang snabbt upp till scenen och tog micken av rektorn.
'' Okej.. Jag har inte hunnit förbereda något tal. Men jag kör ändå!''. sade Justin och log stort.
'' Tiffany.. Min älskade vän! Du har alltid gjort vad du kan för dina vänner! Du tog alla före dig! Ditt hjärta är av guld och kommer alltid vara! Du har alltid funnits här för mig, samt massa andra. Och aldrig svikit dom! Just nu har du gått egenom en välldigt svår tid. Jag har funnits där, precis som du gjorde mot mig! Allt på dig är perfekt, leendet, ögonen, rösten. Säg vad som är fel? Inget? Du är perfekt Tiffany! Och jag älskar dig precis för den personen du är!  Det kan ingen ändra!''. sade han och några tårar kom.
Nu började alla applårdera och jag applåderade ett snäpp hårdare!
Jag mimade '' jag älskar dig med '' åt honom innan han gick av scenen.
Nath kom spriandes upp på scenen.
'' Okej jag är här! Kan jag få mitt tal?''. sade han.
Jag mötte hans blick och tårarna kom.
Snabbt reste jag mig upp och rusade bort från scenen och alla folk.
Jag sprang och sprang och slog mig tillslut ner på en bänk lite avlägset!
Nu kom tårarna, men jag kämpade med att hålla dom inne. Men det gick inte.
Nathaniel hade svikit mig, så hårt! Han hade inte funnits här!
Han hade alltid varit upptagen eller glömt mina skolavslutningar dem senaste åren.
'' Tiffany!!''. sade en andåfdd röst och jag tittade upp och mötte Justins blick.
Jag reste mig om och kramade om honom hårt.
'' Jag orkar inte Justin!!! Han har gjort så här mot mig varje år!!!!''. tjöt jag.
'' Shhh!! Såja tiffany !! Det är våran skolavslutning, glöm honom! Din mamma och pappa har tagit iväg honom och pratar med honom! Jag bad dom be honom lämna parken! Gråt inte, snälla!''. sade Justin och jag nickade mot hans bröst.
'' Jag ska försöka!''. sade jag och tårkade mina tårar.
Som tur var hade jag vattenfasst maskara på mig för att inte låta maskaran rinna.
Vi slog oss ner på bänken och Justin la armen om mig.
Han pratade med mig och förklarade massa saker och sedan gick vi tillbaka.
Alla hade redan börjat gått och Brianna, Chaz och Ryan stog framme vid Selena och dom.
Justin la armen om min midja och vi gick fram.
'' Hur är de?''. sade Brianna och kramade hårt om mig.
'' Ska skita i idioten nu! Nu ska vi ha 2 underbara veckor i Hawaii!''. sade jag och log.
Jag fick lite kramar av Chaz och dom.
Och där stog den super snygge Zac. Hans vältranade kropp syntes igenom hans svart t-shirt.
Han mötte min blick och stor log. Zac's leende, wow!
Jag tycker nog Justin är liite snyggare, dom är på samma nivå ungefär!
För Zac är j*vligt snygg!
'' Ska vi dra hem till nån och fira med champnag?''. log Selena.
'' Mig, jag har allt förberett!''. log Justin.
Jag gick fram och tackade rektorn och alla mina lärare och tog ett 'farväl' till några av mina klasskamrater.
Jag sprang fram till Mamma och Pappa som stog och pratade med Briannas.
'' Hej, jag och Brianna och dom åker hem till Justin och firar!''. log jag.
'' Okej, ta det försiktigt! Du ska till Hawaii imorgon så sköt dig!''. log mamma.
'' Ja ja! !''. sade jag och kramade dom och sprang sedna till min bil med Brianna sedan åkte vi mot Justins hus.


Lite tråkigt i know!

Men nu är Jusitn och Tiffany sams, eller ja man kan säga så ;)

Hur tror ni det går sen i Hawaii ? ;)
Tiffany och Justin i samma säng i 2 v? ;)

Hmmm ?


Kommentarer
Madicken

O M G ! ! !! ! ! ! !



LOVEEEEE :D<333



Blogg: http://alwaysbieberfever.blogg.se/
2012-04-28 @ 12:00:43
Moa

såååååå bra!!! ÄLSKAR DET!!!



2012-04-28 @ 15:24:03




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback